به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۴۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۳۶۰۰۵۱

افزایش پرواز مستقیم از روسیه به اسرائیل

افزایش پرواز مستقیم از روسیه به اسرائیل
گروه بین الملل:در پی فرمان رئیس جمهور روسیه برای «بسیج محدود» نیروهای ذخیره این کشور جهت اعزام به جبهه‌های جنگ در اوکراین، شرکت اسرائیلی «اِل‌عال» اعلام کرد که شمار پروازهای مستقیم میان شهرهای روسیه و اسرائیل را افزایش خواهد داد.
 با توجه به تقاضای بالا در روسیه برای خروج از این کشور، شرکت «ال‌عال» در اتخاذ تصمیم به افزایش شمار پروازها بین روسیه و اسرائیل، دو هدف را دنبال می‌کند: کسب منافع مالی و کمک به خروج سریع شهروندان روسیه که تابعیت اسرائیلی هم دارند. «ده‌ها هزار تن» از مردم روسیه دارای شهروندی اسرائیل هستند و شمار زیادی از آن‌ها در روزهای گذشته خواهان خروج سریع از این کشور بوده‌اند.
اسرائیل از آغاز یورش روسیه به اوکراین در هفت ماه گذشته، بر خلاف آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی، روسیه را تحریم نکرده و پروازهای مستقیم شرکت‌های هوایی اسرائیلی و روسی به کشور مقابل، کماکان و روزانه در جریان است.
خاخام پینحاس گلدشتین، روحانی ارشد یهودیان روسیه،  به شبکه «کان» گفت که در میان یهودیان و سایر روس‌هایی که تابعیت اسرائیلی دارند، در پی فرمان اخیر آقای پوتین، «هراس عمیقی» ایجاد شده است.او افزود نگرانی جدی وجود دارد که روسیه به زودی نگذارد مردانی که در سن بسیج نظامی قرار دارند، از این کشور خارج شوند.
این روحانی یهودی افزود یک شهروند روس که دارای تابعیت یک یا چند کشور خارجی است، ازنظر قوانین روسیه یک شهروند کامل روسیه محسوب می‌شود و تابعیت خارجی، حق خودداری از خدمت در ارتش، ایجاد نمی‌کند.خاخام گلدشتین که خود به تازگی روسیه را ترک کرده، ابراز اطمینان کرد که وضعیت روسیه «وخیم‌تر از امروز خواهد شد» و لذا «توصیه» کرد یهودیان و روس‌های دارای تابعیت اسرائیل «هر چه زودتر، روسیه را ترک کنند».
به گفته این مقام مذهبی، ۴۰ هزار تن از این افراد در روزهای گذشته به سفارت اسرائیل در مسکو مراجعه کرده‌اند.رسانه‌های اسرائیل پیشتر گزارش‌های متعددی منتشر کرده بودند که از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، شمار شهروندان روسیه که موقتا به اسرائیل رفتند، ده‌ها هزار تن بیشتر از شهروندان اوکراین است.
روسیه در دو ماه اخیر در میانه ناخشنودی شدید اسرائیل، برای کار دفاتر «آژانس یهود» محدودیت درنظر گرفت و از جمله خواست که این سازمان یهودی اسرائیلی به عنوان یک نهاد خارجی در روسیه ثبت شود.«سوخنوت» یا «آژانس یهود» ده‌ها سال شهروندان روس را برای مهاجرت به اسرائیل تشویق و امکانات مهاجرت آن‌ها را فراهم کرده بود.به دنبال فرمان این هفته ولادیمیر پوتین، بهای بلیت پروازها در تمامی مسیرها از شهرهای روسیه به هر جای جهان چند برابر شده و عملا بلیت برای بسیاری از مقاصد تا یک دوره طولانی پیش فروش شده است.
خریداران اکثرا بلیت یک‌سره خریداری کرده‌اند که نشانی از قصد آنان برای خودداری از بازگشت است.
گرجستان و مغولستان هم خبر دادند که مرزهایشان با روسیه در دو روز اخیر مملو از مردم روس شده است. مرزبانی فنلاند اعلام کرد که در این دو روز هزاران شهروند روس با پای پیاده از مرز گذشتند.کشورهای اروپایی ارزیابی کردند که اروپا در دوره نزدیک با سیلی از شهروندان فراری روس روبه‌رو شود.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها