به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۳۶۰۰۵۵

غرق‌شدن پناهجویان در سواحل سوریه

غرق‌شدن پناهجویان در سواحل سوریه
گروه بین الملل:در اثر غرق یک قایق حامل پناهجویان از مبدا لبنان بیش از ۸۰ نفر کشته شده‌اند. قایق بیش از ۱۵۰ سرنشین داشته و از سرنوشت بخشی از آنها هنوز خبری نیست. وضعیت اقتصادی و سیاسی لبنان به موجی از خروج از این کشور دامن زده است.
۲۰ نفر از مسافران قایق نجات‌یافته به بیمارستان منتقل شده‌اند که اغلب حال مساعدی ندارند.قایق چند روز پیش از سواحل لبنان سفر خود را شروع کرده و قرار بود پناهجویان را به اروپا برساند.
به گفته وزیر حمل و نقل لبنان این قایق حامل دست‌کم ۱۵۰ نفر با تابعیت‌های لبنانی، سوری و فلسطینی بوده و ظاهرا قصد داشته که این عده را از طرابلس در شمال لبنان به  قبرس برساند.فاصله ساحل طرابلس تا قبرس ۱۷۰ کیلومتر است. طرابلس در سال‌‌های اخیر به یکی از کانون‌‌های اصلی خروج غیرقانونی مهاجران و پناهجویان از لبنان بدل شده است.
مقام‌های سوری از بزرگترین عملیات نجات در سواحل این کشور سخن گفته‌اند، عملیاتی که به دلیل مواج‌بودن دریا با دشواری همراه بوده است.
لبنان کشوری با ۵ / ۴ میلیون نفر جمعیت علاوه بر ده‌ها هزار پناهنده فلسطینی که از دهه‌ها پیش در ۱۲ اردوگاه در این کشور مستقر هستند، در سال‌‌های اخیر نیز پذیرای یک و نیم میلیون آواره جنگ داخلی سوریه بوده است.
در ماه‌های اخیر حملات مردم برای گرفتن سپرده‌های بانکی خود از اتفاقات رایج در این کشور بوده است.  اتحادیه امور بانکی و مالی لبنان اعلام کرد که بانک‌ها برای مدتی نامعلوم بسته خواهند بود.
داده‌های سازمان ملل حاکی است که از سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۰ قایق با بیش از ۱۵۰۰ راهی اروپا شده‌اند، بدون آن که لزوماً به مقصد رسیده باشند.
شمار مهاجرت‌های غیرقانونی که دوائر لبنان مانع از آنها شده‌اند نیز کم نیست.
برچسب ها: سوریه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها