به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۳۶۰۰۷۱

کیفیت هوای تهران در اولین شنبه پاییز

کیفیت هوای تهران در اولین شنبه پاییز
گروه جامعه:براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در صبح امروز با توجه به عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و افزایش تردد خودروها در نخستین روز هفته، کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز با توجه به عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و افزایش تردد خودروها در نخستین روز هفته، کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.
 
حاکمیت جو نسبتا آرام در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. همچنین تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن ناشی از افزایش دما در ساعات بعدازظهر سبب برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق خواهد شد.حاکمیت جو نسبتا آرام همراه با افزایش نسبی ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت شنبه سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد.
 
با توجه به احتمال وزش باد مؤثر تا صبح فردا و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل تا حدودی از میزان غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق را در پی خواهد داشت. البته کاهش تندی باد در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. همچنین با افزایش نسبی ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت یکشنبه، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم‌ اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۹ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته نیز «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.
برچسب ها: کیفیت هوا تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها