کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

این روتین پوستی، پوست کره ای‌ها را صاف می‌کند

2 مهر 1401 ساعت 13:15

گروه سلامت و زیبایی: مردمان شرق، مثل ژاپن و کره، از گذشته تا امروز به این خاطر موهای صاف و سیاه و پوستی شیشه‌ای زبانزد کل دنیا هستد. دلیل این صافی روتین پوستی کره‌ای برای مراقبت از پوستشان است. می‌خواهید بدانید چرا کره ای‌ها پوست صاف دارند و شما هم از همان روش استفاده کنید؟ تمام روتینی را که آنها اجرا می‌کنند و در حقیقت راز شفافیت پوستشان را به شما می‌گوئیم.


چرا کره‌ای‌ها پوست شیشه‌ای دارند؟
فلسفه‌ای که کره ای‌ها در مراقبت از پوستشان دارند، رفتار خوب و ملایم با پوست است. آنها به خوبی روش مراقبت از پوست در جوانی را بلدند. برخلاف مردم کشور ما که علاقه شدیدی به پروسیجر‌های تهاجمی دارند؛ مردمان کره به پوست قدرت کافی برای ترمیم خود می‌دهند؛ بدون اینکه بخواهند با اعمال تهاجمی یا نیمه تهاجمی آن را تغییر دهند. البته قابل توجه است که آب و هوای کره و غذا‌های دریایی آنها، در سلامت کلی بدنشان تاثیر دارد.
یکی از این روش‌های آنها برای اینکه پوستشان صاف باشد؛ روتین پوستی کره‌ای 10 مرحله‌ای است. در زیر هر کدام از این مراحل را به طور کامل توضیح داده ایم.

روتین پوست کره‌ای چطور انجام میشود؟
مرحله اول: پاکسازی پوست
قبل از این که بخواهیم مستقیم به سراغ صابون یا شوینده‌های فومی و ژلی و … برویم، باید آرایش و آلودگی‌های چرب روی پوست را پاک کنیم. این کار با شوینده‌ای بر پایه ی چربی، که بتواند چربی آرایش و آلودگی‌ها را در خود حل کند، انجام می‌شود. جایگزین این شوینده‌های بر پایه ی چربی در کشور ما، همان میسلار واتر یا آرایش پاک کن و یا حتی دو فاز است.

مرحله ی دوم: صورتتان را بشوئید
بعد از اینکه آلودگی و آرایش صورت را شستید، از شوینده‌های فومی یا محلول در آب استفاده کنید. در اصل مرحله ی بعد از شستشو، پاک کردن عمقی صورت، به وسیله ی شوینده‌های فومی یا محلول در آب است. این شوینده‌ها چربی باقیمانده روی پوست را پاک می‌کند و البته خواص دیگری هم دارد.
به طور مثال موادشان برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه، حاوی سالسیلیک اسید است و برای پوست‌های خشک هیالورونیک اسید دارد. این مواد کاری می‌کنند تا منافذ پوست از چربی‌های اضافه پاک شود و پوست به خوبی آبرسانی شود. این کاری است که پاکسازی پوست انجام می‌دهد.

مرحله سوم روتین پوستی کره ایی : لایه برداری یا اسکراب
این کار لازم نیست که هر روز انجام شود؛ چون پوست را حساس و آسیب پذیر می‌کند‌. با این حال انجام دو تا سه بار در هفته ی آن، در از بین بردن لایه‌های مرده ی سطح پوست موثر است. به حدی که بعد از اسکراب، متوجه شادابی و روشن تر شدن پوست خود می‌شوید.

مرحله چهارم: تونر
همانطور که از نام آن پیدا است، تونر با تنظیم pH پوست به سلامت پوست و حتی باکتری‌های مفید روی آن کمک می‌کند. همچنین خواص دیگری مثل آبرسانی و پاکسازی عمیق تر پوست دارد. معمولا بعد از استفاده از تونر، خصوصا تونر‌های حاوی ویتامین سی؛ عصاره ی آلوئه ورا؛ گلاب یا عسل؛ متوجه شاداب تر شدن پوست خود می‌شوید.

مرحله پنجم: اسانس یک گزینه عالی برای پوست
اسانس یا عصاره ی گیاهان خاص، در این مرحله از روتین پوست کره ای‌ها جایگاه ویژه دارد.
اسانس گیاهان، عصاره‌ای غلیظ شده از آن گیاه است که با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی بالای خود، در رفع التهاب، تیرگی، و حتی جوش و چروک موثر است.
بعضی اسانس‌ها در کنار آنتی اکسیدان بودن، خواص دیگری مثل ضد عفونی کننده، قابض منافذ پوست (کوچک کننده منافذ) و التیام بخش نیز دارند.

مرحله ی شش در روتین کره ای: سرم و آمپول
سرم‌ها حاوی مواد موثره خاص و همچنین ویتامین‌های غلیظ شده هستند. این مواد سبک هستند و در پوست سریع جذب می‌شوند. آنها با جذب در پوست هم با خاضیت آنتی اکسیدانی خود از پیری جلوگیری می‌کنند؛ هم پوست را از درون به ساخت کلاژن و الاستین بیشتر، تحریک می‌کنند. در نتیجه پوست قوام پیدا می‌کند و پیری اش به شدت به تاخیر می‌افتد.

مرحله هفتم: ماسک ورقه ای
ماسک‌های ورقه‌ای حاوی مواد آبرسان و مغذی هستند. از آنجایی که حین گذاشتن ماسک‌های ورقه‌ای روی صورت، مواد مغذی به پوست می‌رسد و از بیرون هم با ماسک از خروجشان جلوگیری می‌کنیم؛ اثر بخشی ترکیباتشان، افزایش زیاد می‌شود.
این بخش از روتین، مانند اسکراب هر روز انجام نمی شود. بهتر است، دو بار در هفته از این ماسک‌ها استفاده کنید. زمانی که ماسک را روی صورت خود گذاشتید حدود 15 تا 20 دقیقه، (بسته به نوع ماسک) صبر کنید و بعد از آن، ماسک را بردارید.

مرحله هشت: کرم دور چشم را فراموش نکنید
این مرحله به شدت پیری پوست دور چشم را عقب می‌اندازد. با آبرسانی و رساندن مواد مغذی به پوست این ناحیه، از پیری زود هنگام آن جلوگیری می‌کند.
حواستان باشد که کرم دور چشم را روی استخوان دور چشم بزنید نه روی پلک و حفره ی زیر چشم.

مرحله نه روتین کره ای: مرطوب کننده استفاده کنید
بعد از پاکسازی پوست و اینکه مواد مغذی به آن رساندید؛ نوبت به قفل کردن این مواد روی پوست است. این کار را با مرطوب کننده انجام می‌دهیم. مرطوب کننده، رطوبت کافی را به پوست می‌رساند و حرکت این مواد مغذی به داخل پوست را آسان می‌کند.

مرحله ی ده: کرم شب یا ضدآفتاب باید در برنامه تان باشد
اگر می‌خواهید از خانه خارج شوید؛ حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. به این شکل پوستتان محافظت بیشتری می‌شود و موادی که از قبل روی آن قرار گرفتند؛ اثربخشی خوبی پیدا می‌کنند.
اگر در خانه هستید و قصد دارید استراحت کنید، بهترین زمان برای استفاده از کرم‌های شب است. این فرصت مناسبی است که با کرم شب قدرت بیشتری به پوست خود دهید‌.

سخن پایانی
روتین ده مرحله‌ای کره‌ای به شدت در بهبود پوست شما و ارتقای کیفیت آن موثر است. در کنار آن ورزش، تغذیه ی سالم، خواب کافی و دوری از استرس، پوست شما را مدت بیشتری جوان و شاداب نگه می‌دارد.
به علاوه اقدامات درمانی و مراقبتی‌ای که با هدف کمک به پوست در ترمیمش طراحی شده اند، (مثل فیشیال یا پاکسازی ماهیانه ی پوست) تا حد زیادی در عقب انداختن پیری و داشتن پوستی صاف و شاداب در جوانی تاثیر دارند.
برگرفته از   https://belficlinic.com
 
 


کد مطلب: 360107

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/360107/این-روتین-پوستی-پوست-کره-ای-ها-صاف-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir