کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ترموستات چایساز _ هرمس پارت

2 مهر 1401 ساعت 13:22

گروه کسب و کار: با گذشت زمان و در اثر توسعه فناوری، صنعت لوازم خانگی پیشرفت گسترده؜ای داشته است که استفاده از چایساز در مراکز و منازل یکی از آن؜هاست که باعث تولید دمنوش چای با سرعت بیشتر و کیفیت بهتر بوده است. در بازار داخلی چایساز با برندهای مختلف و متنوع ارائه می‌شود. به دلیل استفاده نادرست و بر اثر گذر زمان قطعات این دستگاه نیز خراب می‌شود.


خرابی قطعات هر دستگاه طبیعی است که در صورت خرابی چایساز نیاز به یک متخصص تعمیر در این زمینه دارید. یکی از قطعاتی که به در این دستگاه خراب می؜شود کلید چایساز است در این مطلب به بررسی ترموستات چایساز و دلایل خرابی این قطعه می؜پردازیم و همچنین به راه؜کارهایی جهت نگهداری و تعمیر پرداخته خواهد شد.

خرابی ترموستات باعث چه مواردی می؜شود؟
عملکرد ترموستات روی چای ساز اینگونه بوده که پس از جوش آمدن آب، جهت جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه و تبخیر شدن آب، برق ورودی به المنت دستگاه قطع خواهد شد و باعث خاموش شدن دستگاه می؜شود. ترموستات به قطعه‌ درون چایساز گفته خواهد شد، که مسئولیت کنترل دما و دستور قطع و وصل کردن برق ورودی المنت‌ها را انجام خواهد داد.
ترموستات روی اکثر وسایل برقی‌ها، مثل: کولر گازی، جاروبرقی، اتو، یخچال، ماشین ظرفشویی و … تعبیه شده است و زمانی که دمای دستگاه بیشتر از مقدار تنظیم شده آن باشد باعث قطع شدن اتصال برق دستگاه خواهد شد. در صورت خرابی ترموستات، دستگاه شما این عملکرد را ندارد و باعث قطع نکردن چای ساز بعد از جوش آمدن آب، خواهد شد.برای تهیه ترموستات چایساز میتوانید در سایت هرمس پارت ثبت سفارش انجام دهید.

آشنایی با انواع ترموستات چایساز
ترموستات چایساز فلر یکی از قطعات مهم دستگاه فلر است که در بازار داخلی نیز در صورت نیاز پیدا می؜شود و از دیگر انواع ترموستان چایساز می؜توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    ترمستات چایساز بوش از دیگر موارد این قطعه است.
•    ترمستات چای سازبیم نیز یکی از برندهای ترموستات چایساز است.
•    ترموستات چای ساز دلمونتی نیز یکی از این موارد است.
•    ترموستات چایساز واتسون نیز در صورت خرابی ترموستات این دستگاه در بازار داخلی موجود است.
•    ترموستات چایساز فیلیپس نیز یکی از این موارد است.
•    ترموستات چایساز گاسونیکیکی از قطعات موجود در بازار است.



دلایل خرابی ترموستات چایساز
دلیل خرابی ترموستات چایساز استفاده طولانی مدت از نوسانات برق بوده که باعث خرابی آن است. پس از خرابی ترموستات به صورت کلی ممکن است، ترموستات اجازه ورود برق به دستگاه را ندهد یا اینکه دستگاه به صورت یکسره کار کند و المنت قطع نشود. جهت رفع مشکل قطع نکردن چای ساز بعد از جوش آمدن، باید ترموستات را تعویض کنید که جهت تعویض این قطعه از یک متخصص تعمیر در ارتباط با تعمیر ترموستات چایساز کمک بگیرید.
 در این بخش به بررسی عوامل موثر در خرابی ترموستات چایاسز برقی پرداخته شده است و در صورت نیاز به تعویض با یک تعمیرکار در این زمینه در ارتباط باشید.
•    ولتاژ نامتوازن برق یکی از دلایل موثر در خرابی ترموستات این دستگاه است که در نتیجه بایستی آن را تعویض کرده و ولتاژ برق را تنظیم نمایید.
•    از دیگر موارد موثر در خرابی ترموستات چایساز می؜توان به تابش نور مستقیم و گرمای زیاد المنت اشاره کرد که در این موارد بایستی المنت را تعویض کرده و در صورت خرابی ترموستات ان را نیز تعویض نمایید.
•    اتصالات برقی بزرگترین عامل خرابی ترموستات است. بهتر است که از یک محافظ جریان برق در مسیر چایساز استفاده نمایید و در صورت خرابی ترموستات آن را تعویض کنید. جهت تعویض ترموستات چایساز از یک متخصص در زمینه تعمیر چایساز کمک بگیرید.
•    خراب شدن موتور چایساز در خرابی ترموستات نقش مستقیمی دارد که در صورت مواجه با این مشکل بایستی با یک متخصص تعمیر چایساز ارتباط برقرار کنید.



نشانه‌های سوختن ترموستات
در این بخش به بررسی موارد نشان دهنده سوخت و خرابی ترموستانت پرداخته شده است که باعث شناسایی مشکل در چایساز است. در صورت دیدن این موارد با یک متخصص تعمیر چایساز تماس برقرار کنید.
•    یکی از مورد نشانه؜های سوختن ترموستات می؜توان به کار کردن مداوم موتورچایساز اشاره کرد.در صورت مشاهده چنین مشکل بایستی با کمک یک تعمیرکار ترموستانت را تعویض نمایید.
•    روشن نشدن چایساز که مشکلی نگران کننده است یکی از نشانه‌های خرابی ترموستات است. در صورت مواجه با این مشکل ابتدا کابل برق چایساز را بررسیکنید و همچنین جریان برق پریز را چک کنید که در صورت عدم رفع مشکل با یک متخصص در این زمینه تماس برقرار نمایید.
•    از دیگر موراد موثر در مشاهده شما از سوختن ترموستات بایستی به گرمای زیاد دستگاه اشاره کرد که در این مورد خرابی المنت نیز نقش بسزایی دارد. در صورت مواجه با این مشکل با یک متخصص در این زمینه تماس برقرار کنید.
•    یکسره کار کردن چایساز یکی از دلایل خرابی ترموستات است که در این مورد بایستی این قطعه تعویض گردد و جهت تعویض این قطعه بایستی با یک تعمیرکار در این زمینه در ارتباط باشید.

آشنایی با دو نوع ترموستات چایساز
دو نوع ترموستات در چای ساز تعبیه شده است، ترموستات دسته و ترموستات کف این دو ترموستات وظیفه قطع و وصل ولتاژ ورودی به المنت را بر عهده دارند. این ترموستات‌ها معمولا به علت نوسان برق ناگهانی و یا استفاده طولانی مدت ممکن است دچار مشکل شوند. در این حالت دو مشکل می‌تواند به وجود بیاید. یا ولتاژ اصلا وارد مدار نمی شود و یا ترموستات فرمان قطع ولتاژ را نمی دهد.در حالت دوم پس از به جوش آمدن آب چایساز قطع نمی شود. خرابی ترموستات یک اشکال رایج در چایساز‌ها می‌باشد. این اشکال به علت سهل انگاری در هنگام استفاده از دستگاه رخ می‌دهد.

در پایان
در این مطلب به شرح مواردی از جمله نقش خرابی ترموستات در عملکرد چایساز، دلایل خرابی ترموستات چایساز، آشنایی با انواع برند ترموستات در چایساز، آشنایی با دو نوع ترموستات تعبیه شده در چایساز و همچنین نشانه‌؜های سوختن ترموستات چایساز پراخت شد.
در صورت ایجاد مشکل در ترموستات بایستی این قطعه تعویض کرد زیرا خرابی ترموستات سبب اختلال در این دستگاه است. از تعویض ترموستات و تعمیر خودسرانه چایساز خود داری نمایید زیرا ممکن است به دلیل نداشتن تخصص کافی در این زمینه سبب زدن آسب و به قطعات دیگر این دستگاه و خرابی آن شوید.
 


کد مطلب: 360108

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/360108/ترموستات-چایساز-هرمس-پارت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir