به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۳ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۳۶۰۱۶۷

معرفی ۱۰ انیمه پرفروش تاریخ سینما

معرفی ۱۰ انیمه پرفروش تاریخ سینما
گروه فرهنگی: هفته گذشته بود که انیمه One Piece Film: Red با پشت سر گذاشتن دیگر انیمه ها توانست جایگاه دهمین فیلم پرفروش انیمه را در باکس آفیس ژاپن به خود اختصاص دهد. انیمه Dragon Ball Super: Super Hero نیز بالاترین فروش در هفته اول اکران برای یک انیمه را رقم زد. موفقیت این فیلم ها باعث افزایش قابل توجه فیلم های انیمه ای شده است.
 
این فیلم ها در زمینه روایت، داستان، دیالوگ، فیلمبرداری و مسیر داستانی هیچ محدودیتی نداشته و امکان های بصری بیشتری نسبت به فیلم های لایو اکشن دارند. در شرایطی که One Piece Film: Red  در ماه های آینده در سراسر جهان اکران خواهد شد، می تواند جایی در میان پرفروش ترین فیلم های انیمه تاریخ سینما داشته باشد اما شکستن رکورد ۱۰ فیلم انیمه پرفروش کنونی جهان چندان ساده نیست. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ انیمه پرفروش تاریخ سینما آشنا کنیم.

۱۰- The Wind Rises (۲۰۱۳)
میزان فروش: ۱۳۶,۴۵۴,۲۲۰ دلار
درام تاریخی الهام بخش استودیو جیبلی در مورد جیرو هوریکوشی آخرین فیلم میازاکی هایائو بود. او علیرغم سیاسی بودن فیلمش یکی از بلاک باسترهای صنعت انیمه را تقدیم طرفداران این ژانر کرد. انیمه The Wind Rises در سراسر جهان بیش از ۱۳۶ میلیون دلار فروش داشت. جیرو یک مهندس هوافضای مشهور ژاپنی بود که ماموریت یک هواپیمای جنگنده موسوم به Mitsubishi Zero را در دوران جنگ جهانی دوم بر عهده داشت. دیدگاه ضد جنگ فیلم باعث شد این انیمه نقدهای متفاوتی دریافت کند اما این نقدها نتوانست روح کلیت داستان را بشکند. در زمینه فنی نیز هنر موجود در این انیمه قابل توجه و سرعت روایت داستان مناسب و ثابت است اما سکانس های رویای فیلم را باید بهترین و ماندگارترین بخش آن دانست.
 

۹- The Secret World Of Arrietty (۲۰۱۰)
میزان فروش: ۱۴۹,۴۱۱,۵۵۰ دلار
The Secret World Of Arrietty یک انیمه دیگر از استودیو جیبلی است که با اقتباس از رمان The Borrowers نوشته مری نورتون در سال ۱۹۵۲ ساخته شده است. این انیمه داستان شو را روایت می کند در شرایطی که با همسایه خاص و خانواده اش آشنا می شود که دختری بسیار ریزاندام به نام آریتی است. این فیلم داستانی هیجان انگیز دارد که به دوستی غیرمعمولی اشاره دارد که علیرغم تمام موانع و مشکلات دوام پیدا می کند. انیمیشن و موسیقی این انیمه بسیار سوررئال هستند و اگر چه روایت داستان درگیری و تنش جدی ندارد اما به خاطر توجه بی نظیر به جزییات ارزش تماشا را خواهد داشت. توسعه غنی شخصیت ها، به ویژه در مورد شخصیت اصلی آریتی، باعث می شود که نقاط ضعف و حفره های داستانی ماجرا نادیده گرفته شوند.

۸- Princess Mononoke (۱۹۹۷)
میزان فروش: ۱۵۹,۴۱۴,۳۶۹ دلار
انیمه Princess Mononoke یک فیلم بسیار خشن ساخته استودیو جیبلی اورجینال بود که مخاطبان خارج از ژاپن را شگفت زده کرده و در سال ۱۹۹۷ به فروش باورنکردنی ۱۵۹ میلیون دلار رسید. این انیمه داستانی در مورد ارتباط بین تکنولوژی و طبیعت است در حالی که هارمونی و همزیستی را ترویج می کند. تمامی شخصیت های اصلی فیلم پیشینه افسانه ای دارند. پیچیده ترین و جذاب ترین بخش این انیمه نیز شخصیت پرشور و خشن پرنسس مونونوکه و رویارویی او با شخصیت معصوم و خوش قلب آشیتاکا است. این انیمه بن مایه های تاریکی دارد اما می توان وجود سمبل های فراوانی را در آن دید که بن مایه های تاریکش را جبران می کند. به جای داشتن یک روایت کلیشه ای خوبی در برابر پلیدی، انیمه Princess Mononoke به خوبی بین خیر و شر توازن برقرار می کند.

۷- Jujutsu Kaisen ۰: The Movie (۲۰۲۲)
میزان فروش: ۱۶۶,۳۶۸,۱۲۸ دلار
انیمه Jujutsu Kaisen 0: The Movie بر اساس Jujutsu Kaisen Volume 0 ساخته شده که نقش یک انیمه آزمایشی برای سری مانگا را داشت. داستان Jujutsu Kaisen 0 پیش از اتفاقات سریال رخ می دهد و شاهد معرفی یوتا اوکوتسو هستیم و داستان گذشته شخصیت گتوسو نیز روایت می شود. توسعه شخصیت یوتا بسیار جذاب است و در ادامه آن سکانس های مبارزه بی نقص انیمه نیز شما را به وجود خواهند آورد. علاوه بر همه این ها، شخصیت های زنین ماکی، اینوماکی توگه و پاندا آن عمقی که لازم داشتند را پیدا می کنند. مانند همیشه، کاریزما و دیالوگ های گوجو ساتورو او را به جذابی اصلی داستان تبدیل می کنند در حالی که انیمه سازی بی نقص بوده و همان چیزی است که همه از Mappa Studios انتظار دارند.


۶- Weathering With You (۲۰۲۰)
میزان فروش: ۱۹۳,۸۴۰,۸۰۶ دلار
Weathering With You یک داستان جادویی و بسیار سرگرم کننده در مورد هوداکا موریشیما و هینا آمانو است. داستان این فیلم در جریان یک بارندگی شدید و بدون وقفه در توکیو روایت می شود. این انیمه به پرفروش ترین فیلم ژاپن در سال ۲۰۱۹ تبدیل شده و ۱۹۳ میلیون دلار فروش داشت. اما Weathering With You به خاطر شباهت های بسیار با انیمه Your Name مورد انتقاد قرار گرفته است. همه چیز در باب هنر و انیمه سازی، از جمله طراحی شخصیت ها، مناظر و جزییات حرکت ها در این انیمه بی نقص است. داستان فیلم بسیار جامع، کامل و بی نقص بوده و داستان گذشته واقع گرایانه شخصیت ها را بدون کلیشه های خسته کننده شاهد هستیم. وزن عاطفی داستان نیز چیزی است که مخاطب را سرگرم نگه داشته و به سمت پایان داستان به پیش می برد.

۵- Ponyo (۲۰۰۹)
میزان فروش: ۲۰۴,۱۷۱,۸۱۰ دلار
انیمه Ponyo داستان یک ماهی طلایی به نام پونیو و نجات دهنده اش که پسری پنج ساله به سوسوکه است را روایت می کند. شخصیت پونیو که از اقیانوس فرار می کند یکی از بهترین و محبوب ترین شخصیت های انیمه ای است که توسط استودیو جیبلی خلق شده است. علیرغم این که این انیمه برای مخاطبان نوجوان طراحی شده اما Ponyo توانست نظر بسیاری از بزرگسالان را جلب کرده و به فروش قابل توجه ۲۰۴ میلیون دلاری دست یابد. در مراسم Tokyo Anime Awards، این انیمه توانست جایزه بهترین انیمه سال را دریافت کند. گفتگوها و بحث های جذاب بین شخصیت های پونیو و سوسوکه جذاب ترین بخش داستان هستند. مفاهیم الهام بخش و جلوه های بصری باشکوه Ponyo و به طور ویژه تصاویر زیبای اقیانوس از نقاط قوت این انیمه هستند، انیمه ای که علیرغم کودکانه بودن بسیار رویایی است، داستانی عاشقانه در واقعی ترین شکل ممکن که برای تمام سنین مناسب است.

۴- Howl’s Moving Castle (۲۰۰۴)
میزان فروش: ۲۳۵,۳۴۷,۳۴۵ دلار
Howl’s Moving Castle یک فیلم فانتزی که تا حدودی بر اساس رمان دیانا وین جونز نوشته سال ۱۹۸۶ ساخته شده است. این انیمه داستانی جذاب و الهام بخش در مورد دختری به نام سوفی است که به یک پیرزن تبدیل شد و در نهایت با جادوگری به نام هاول در قلعه متحرکش همخانه می شود. داستان Howl’s Moving Castle بسیار جالب است اما شخصیت های داستان بسیار شبیه دیگر آثار میازاکی هستند. طراحی شخصیت و پیشینه آن ها بسیار باجزییات و دقیق صورت گرفته است. موسیقی متن نیز یک حال و هوای ایده آل به اینمه می دهد. پس زمینه جنگی داستان با یک قلمرو دیگر نیز دیدگاهی ضد جنگ به داستان می دهد. تم های کهنسالی و کنار آمدن با خود نیز در مرکزیت داستان قرار دارند.

۳- Spirited Away (۲۰۰۱)
میزان فروش: ۲۷۴,۹۲۵,۰۹۵ دلار
انیمه Spirited Away که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد هنوز هم جایگاه یک فیلم انیمه ای با محتوا و داستان بسیار غنی خاصی دارد که آن را در زمره نه تنها پرفروش ترین بلکه بهترین انیمه های تاریخ سینما قرار داده است. این فیلم جایزه بهترین انیمیشن سال را در هفتاد و پنجمین مراسم اسکار بدست آورد که نشان از کیفیت بالای آن دارد. Spirited Away داستان یک دختربچه ده ساله به نام چیهیرو اوگینو را روایت می کند که وارد دنیای کامی می شود و با دیدن این دنیا متوجه می شوید که محبوبیت و اعتبار بالای Spirited Away بی دلیل نیست. این انیمه شبیه خوابی واقع گرایانه و شفاف است. انیمه سازی های روان جایی برای ابهام باقی نمی گذارد و تجربه ای جادویی را برای مخاطب رقم می زند. استفاده از نورها، چراغ ها، سایه ها، اشکال و رنگ ها، به ویژه در کنار ارواح، بسیار قابل توجه است. انیمه Spirited Away فاقد شخصیت هایی است که به وضوح خوب یا بد هستند و هر شخصیتی مقداری ویژگی های خوب و بد در خود دارد و برخی نیز تاریک ترین جنبه های وجودی شان را به نمایش می گذارند. این انیمه دارای داستانی واقع گرایانه است که در دنیایی فانتزی به تصویر کشیده می شود.

۲- Your Name (۲۰۱۷)
میزان فروش: ۳۵۷,۹۸۶,۰۸۷ دلار
انیمه Your Name یکی از زیباترین کمدهای عاشقانه در دنیای انیمه است که بعد از انتشار در سال ۲۰۱۶ به جرگه پرفروش ترین انیمه های تاریخ سینما پیوست. این انیمه بسیار هوشمندانه و احساسی است با پیچش های داستانی که به خوبی طراحی و اجرا شده است. انیمه سازی داستان بسیار باشکوه و باکیفیت بوده و مخاطب را چنان جذب می کند که حتی برای تجلیل از هنر انیمه سازی آن که شده به تماشایش بنشیند. این داستان عاشقانه بسیار تفکربرانگیز و احساسی است و شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد، اگر چه ترکیب داستانی خیالی با یک داستان عاشقانه دشوار است. روایت Your Name یک داستان احساسی در مورد میتسوها و تاکی است که یک روز را در جسم دیگری تجربه می کنند و زندگی یکدیگر را تجربه می کنند، در شرایطی که تلاش آن ها برای پیدا کردن یکدیگر مخاطب را غرق تماشای داستان می کند.

۱- Demon Slayer The Movie: Mugen Train (۲۰۲۱)
میزان فروش: ۴۵۳,۲۱۰,۹۵۹ دلار
Mugen Train تازه ترین فیلم انیمه در دنیای Demon Slayer است که تمامی رکوردهای فروش را شکسته و به سرعت به پرفروش ترین انیمه تمام دوران تبدیل شد. این انیمه اکشن فانتزی تاریک بر اساس اوج داستان Mugen Train ساخته شده و دنباله ای مستقیم بر فصل اول Demon Slayer است. سکانس های اکشن داستان بسیار خیره کننده و قابل توجه هستند و یکی از بهترین سکانس های مبارزه تاریخ انیمه بدون شک سکانس پایانی مبارزه بین رنگوکو و سه هیولای آپر رنگ در این انیمه است. Mugen Train بهترین فیلم تمام دوران Ufotable و یک فیلم بی نقص است با داستانی بسیار جذاب و مسحور کننده، موسیقی متن عالی و جلوه های ویژه دو بعدی و سه بعدی بسیار دیدنی. این انیمه یک اهثر هنری دو ساعته مملو از نبوغ است که به خوبی قدرت و جاذبه دنیای انیمه را به تصویر می کشد.
برچسب ها: انیمه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها