به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۱:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۳ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۳۶۰۲۰۰

روس‌های فراری از جنگ ترسو هستند!

روس‌های فراری از جنگ  ترسو هستند!
گروه بین الملل:هزاران شهروند روس از ترس سربازی اجباری کشور خود را ترک می‌کنند. کسی حاضر نیست در جبهه‌های اوکراین بجنگد و حتی رمضان قدیروف، حاکم چچن هم دیگر نمی‌خواهد هیچ سرباز جدیدی به اوکراین بفرستد.
رمضان قدیروف، حاکم چچن‌ سربازان فراری روس را ترسو خواند و مخالفان جنگ را "بهانه‌گیر، بزدل و خائن به میهن" نامید. او در کانال تلگرامی خود خطاب به روس‌هایی که از شرکت در جنگ اوکراین امتناع می‌کنند نوشت: «می‌دانید شما یک ترسو، خائن و شهروند درجه دو بیش نیستید.»
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی که روز چهارشنبه، (۳۰ شهریور) پخش شد اعلام کرد که  فرمان بسیج نسبی افراد ذخیره نیروهای مسلح را امضاء کرده است. با فرمان پوتین بسیج ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره ارتش روسیه به منظور اعزام به جبهه‌های جنگ اوکراین کلید خورد. هم‌زمان با بسیج عمومی مخالفت‌ها با فرمان پوتین در ده‌ها شهر روسیه آغاز شد.بسیاری از روس‌ها پس از فرمان پوتین فرار از کشور را آغاز کردند. قدیروف در واکنش به این فرمان پوتین گفت چچن‌ها در این بسیج و سرباز‌گیری شرکت نخواهند کرد چونکه آنها پیش از این چندین واحد داوطلب خود را به جبهه اعزام کرده‌اند.
قدیروف پس از موفقیت‌های ارتش اوکراین در هفته اول سپتامبر با انتقاد آشکار از رهبری مسکو واکنش نشان داد و خواستار تغییر استراتژی شده بود. او در تلگرام نوشت: «اگر امروز یا فردا تغییراتی در اجرای عملیات ویژه نظامی ایجاد نگیرد، من مجبور خواهم شد برای توضیح وضعیت میدانی به رهبری دولت بروم.»
رمضان قدیروف که از طرف دولت روسیه با "مشت آهنین" بر چچن حکومت می‌کند به عنوان مردی بسیار خشن شناخته می‌شود. ارتش خصوصی او به دلیل وحشی‌گری شدید، اقدام بی‌رحمانه علیه شورشیان، مخالفان، دگراندیشان و همجنس‌گرایان در داخل شهرت یافته است. با این حال، در هفته‌های نخست جنگ، کی‌یف بارها او را به لاف‌زدن متهم کرد که در مورد اعمال قهرمانانه یگان‌های خود می‌بالید.
روسیه در واکنش به از دست دادن مناطق اشغالی خود تصمیم گرفته است بخشی از اوکراین را به خاک خود ضمیمه کند. قرار است ساکنان لوهانسک و دونتسک که جدایی‌طلبان مورد حمایت مسکو بر آنها تسلط دارند و برخی شهرهای اشغال شده اوکراین از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر در یک "همه‌پرسی" برای پیوستن به روسیه شرکت کنند.
بسیاری از کشورهای غربی این اقدام را به شدت محکوم کرده‌اند. وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای این کار را "نامشروع" خواند و محکوم کرد.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها