به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۳ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : ۳۶۰۳۳۳

حمله روسیه به اوکراین غیراخلاقی است

حمله روسیه به اوکراین غیراخلاقی است
گروه بین الملل: در بحبوحه افزایش تنش‌ها و گمانه‌زنی‌ها بر سر جنگ هسته‌ای میان روسیه – اوکراین، نخست‌وزیر نیوزیلند در مجمع عمومی سازمان ملل متحد این جنگ را محکوم کرد و خواستار ممنوعیت کامل تمامی تسلیحات هسته‌ای شد.
جاسیندا آردرن،  ضمن تاکید بر اهمیت نقش سازمان ملل در این خصوص گفت: «اجازه دهید صریح و شفاف سخن بگویم. جنگ روسیه غیرقانونی و غیراخلاقی است. از سازمان ملل متحد می‌خواهم همانگونه که در سال ۱۹۴۵ – هنگام تاسیس این سازمان – نقش مرتبط و با اهمیتی درخصوص چنین مسائلی ایفا می‌کرد، امروز هم به همان اندازه نسبت به این مسئله به نقش خود ادامه دهد.»
وی افزود: جنگ مسکو "حمله مستقیمی" علیه منشور سازمان ملل متحد، نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین و هر آنچه که این سازمان باید از آن دفاع کند، است.
آردرن به مخاطبان خود در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «لفاظی اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه درخصوص استقرار بیشتر تسلیحات ثابت کرد که جنگش براساس دروغ است. کشوری که ادعا می‌کند "آزادکننده" است، تهدید به نابودی غیرنظامیان می‌کند. این جنگ براساس یک دروغ است.»
نخست‌ وزیر نیوزیلند درخصوص استفاده از تسلیحات هسته‌ای اظهار کرد: «چنین تسلیحاتی ما را امن‌تر نمی‌کند. ما استفاده از تسلیحات هسته‌ای را هرگز نپذیرفته‌ایم و دولت ولینگتون چالش‌های مربوط به خلع سلاح را نسبت به پیامدهای یک استراتژی شسکت خورده درحوزه بازدارندگی انتخاب خواهد کرد.»
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها