به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۴ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۳۶۰۳۵۳

معرفی ۱۰ اسطوره قدیمی در تاریخ هالیوود

معرفی ۱۰ اسطوره قدیمی در تاریخ هالیوود
گروه فرهنگی: مفهوم «ستاره هالیوود» در حال و هوای امروزی سینما بیش از پیش معنای خود را از دست داده است اما نمی توان منکر این موضوع شد که هنوز ستاره هالیوودی وجود دارد.برای تایید این مدعا می توانید به عبور اخیر Top Gun: Maverick از یک مرز عددی باکس آفیسی دیگر نگاه کنید که دلیلش تنها بازگشت قدرت ستارگی تام کروز بود. جای تردید نیست که برخی بازیگران موفقیت و اعتبار را به پروژه هایشان می آورند که باعث شده این بازیگران از محبوب ترین ستارگان هالیوود بوده و همه تهیه کنندگان به دنبال استخدام آن ها باشند، حتی با دستمزدهای هنگفت و سرسام آور. برخی از این بازیگران دوران حرفه ای بسیار طولانی داشته و دهه های متوالی است که در هالیوود می درخشند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ بازیگر سینمای هالیوود آشنا کنیم که طولانی ترین دوران حرفه ای موفق را در این عرصه از هنر داشته اند.

۱۰- کلینت ایستوود
کلینت ایستوود در ابتدا به خاطر کارهای نوآورانه و جدیدش در ژانر وسترن شناخته و مورد تحسین قرار گرفت اما پروژه های اخیرش تنوع و سبک های بسیار متفاوت و گوناگونی داشته است. او همچنین به عنوان کارگردان نیز موفقیت های قابل توجهی بدست آورده و برخی از بهترین فیلم های تاریخ سینما را ساخته که از آن میان می توان به Million Dollar Baby اشاره کرد که حتی توانست جایزه اسکار بهترین فیلم سال را نیز بدست آورد. ایستوود به دلیل کهولت سن دیگر مانند گذشته در دنیای بازیگری فعال نیست اما او یکی از طولانی ترین دوران حرفه ای در هالیوود را دارد در شرایطی که اولین فیلمش را در سال ۱۹۵۵ بازی کرد. موفقیت فیلم هایی که ایستوود در آن ها بازی کرده باعث شده که وی از بزرگ ترین استعدادهای صنعت هالیوود باشد.

۹- مریل استریپ
مریل استریپ که از او به عنوان بهترین، تحسین شده ترین و کسی که بیشترین جایزه در صنعت سینما را در میان زنان دریافت کرده یاد می شود، اکنون دهه هاست که یکی از پرطرفدارترین بازیگران زن سینمای هالیوود است که همه تهیه کنندگان برای کار با او با هم رقابت می کنند. حتی امروز نیز او با بازی های خیره کننده اش در انظار عمومی بازیگری شناخته شده و موثر است و هیچ نشانه ای از توقف او به این زودی ها وجود ندارد. دو مورد از موفق ترین فیلم های او با نام های The Deer Hunter و Holocaust در سال ۱۹۷۸ منتشر شدند که نشان می دهند دوران فعالیت هنری او اکنون دستکم ۶ دهه ادامه داشته است. کمتر بازیگری در دنیای هالیوود توانسته چنین مدت طولانی در این عرصه فعالیت کرده و همچنان موفق باشد.

۸- نیکلاس کیج
در تمام طول دوران فعالیتش به عنوان بازیگر، نیکلاس کیج برخی از ماندگارترین و نمادین ترین دیالوگ های نوشته شده را به زبان آورده است و دائماً جایگاه خود را به عنوان یکی از سرگرم کننده ترین و با استعدادترین بازیگرانی که هنوز هم کار می کنند حفظ کرده است. او یک سبک بازیگری بسیار خاص و منحصربفرد دارد و همین موضوع باعث جذابیت بیش از پیش تماشای فیلم های کیج شده است. نیکلاس کیج در فیلم های موفق و ماندگار بسیاری بازی کرده اما اولین نقش او در فیلم Fast Times at Ridgemont High در سال ۱۹۸۲ بود که به سرعت او را به یکی از بامزه ترین و محبوب ترین بازیگران نسل خود تبدیل کرد.

۷- دنزل واشنگتن
بسیاری وقتی از آن ها پرسیده می شود که طولانی ترین دوره فعالیت موفق در هالیوود را متعلق به چه بازیگری می دانید به یاد دنزل واشنگتن می افتند. به نظر پاسخی واضح باشد اما دنزل واشنگتن یکی از محبوب ترین و تحسین شده ترین بازیگران نسل خود است که دوران فعالیت هنری اش بیش از ۴۰ سال پیش آغاز شد. راز موفقیت طولانی مدت حرفه بازیگری واشنگتن این است که نقش هایش را با دقت انتخاب می کند و از آن بازیگرانی نیست که هر نقشی که به وی پیشنهاد می شود را بپذیرد و همین موضوع باعث شده واشنگتن یکی از باکیفیت ترین فیلموگرافی های تمام دوران را داشته باشد. به سختی می توان فیلمی بد در رزومه بازیگری او پیدا کرد که دستاوردی چنین قابل توجه را نمی توان به سادگی به دست آورد و کمتر بازیگری چنین فیلموگرافی بی نقصی دارد.

۶- ساندرا بولاک
روزگاری بود که ساندرا بولاک محبوب ترین بازیگر زن سینمای هالیوود به شمار می رفت و در حالی که محبوبیت و اعتبار او در عرصه سینما هنوز هم قابل توجه است، بسیاری همچنان او را از بهترین ستارگان امروز هالیوود می دانند. تازه ترین فیلم او با عنوان The Lost City یک اثر موفق از لحاظ تجاری بود و بدین ترتیب قدرت ستارگی او هنوز هم باعث می شود که مخاطب روی صندلی سینما بنشیند. بولاک بیشتر به خاطر نقش هایش در فیلم های کمدی رمانتیک درهه ۹۰ شناخته می شود اما دوران فعالیت هنری او مدت ها قبل از دهه ۹۰ شروع شده بود. او از آن زمان به بعد به طور مدام در فیلم های موفق و متنوع نقش آفرینی کرده و یکی از موفق ترین دوره های حرفه بازیگری در زمینه فروش فیلم ها را داشته است. بیشتر موفقیت های بولاک در فیلم های اورجینال بوده که این روزها کمتر به آن ها پرداخته شده و مورد توجه قرار می گیرند.

۵- هریسون فورد
هریسون فورد اولین فیلم سینمایی اش را در سال ۱۹۷۳ بازی کرد که بازی در فیلم American Graffiti به کارگردانی جورج لوکاس بود و به سرعت او را به یک ستاره هالیوودی تبدیل کرد. مشارکت فرانسیس فورد کوپولا در این فیلم بدان معنا بود که فورد بعدها در فیلم های این کارگردان نامی مانند The Conversation و Apocalypse Now نیز حضور داشته باشد و دوستی اش با لوکاس نیز نقش هان سولو در Star Wars را برایش تضمین کرد. هریسون فورد در دوران اوجش یکی از محبوب ترین ستارگان هالیوود بود که تنها قدرت ستارگی اش برای کشیدن میلیون ها مخاطب به سینماها کافی بود و این موضوع در تعداد فیلم های بسیار محبوبی که فورد در آن ها بازی کرده مشهود است. او یکی از متنوع ترین فیلموگرافی های تاریخ سینما را داشته و حتی این روزها در سن بالا نیز به بازی در فیلم های متعدد ادامه می دهد.

۴- جولیا رابرتس
جولیا رابرتس یکی از محبوب ترین ستارگان زن هالیوود در دهه ۲۰۰۰ بود اما فعالیت حرفه ای او در عرصه سینما به سال ها قبل تر و سال ۱۹۸۷ باز می گردد، زمانی که در فیلمی به نام Firehouse بازی کرد که به طور مستقیم به سمت پخش در تلویزیون های خانگی منتقل شد. از آن به بعد، رابرتس نامی برای خود به عنوان جذاب ترین و کاریزماتیک ترین بازیگر زن هالیوود دست و پا کرد که باعث شده جایی در میان طولانی ترین دوران فعالیت هنری در هالیوود داشته باشد. او در بیش از ۵ دهه کارهای سینمایی فوق العاده ای داشته و به نظر نمی رسد که به این زودی ها شاهد از بین رقتن قدرت ستارگی او باشیم. او که این روزها هم در عرصه سینما و هم تلویزیون فعالیت می کند، تهیه کنندگی بسیاری از پروژه هایش را نیز خود بر عهده دارد.

۳- تام کروز
از زمان اولین بازی اش در سال ۱۹۸۱، تام کروز در کنار کارگردانان صاحب سبک و مشهور بسیاری فعالیت کرده و بازی در فیلم های محبوب بسیار باعث شده که یکی از دوست داشتنی ترین و گرانقیمت ترین ستارگا هالیوود باشد. او نه تنها به شدت بااستعداد است اما جذابیت و کاریزمایش باعث شده همیشه بدرخشد. تام کروز هنوز هم از چنان قدرت و جذابیتی برخوردار است که در دهه های قبل باعث کشاندن میلیون ها نفر به سینماها می شد. نقش آفرینی او در فیلم اخیر Top Gun: Maverick برای ماه ها بحث اول عرصه هالیوود و صنعت سینما در کل جهان بود که نشان می دهد تا چه اندازه کروز هنوز هم در این صنعت محبوبیت، اعتبار و قدرت دارد.

۲- مورگان فریمن
دوران حرفه ای مورگان فریمن به ۵۸ سال قبل باز می گردد با مجموعه ای از نقش آفرینی های کوتاه و دیده نشده در سراسر دهه ۱۹۶۰. از آن زمان به بعد، فریمن به طور مدام نشان داده که یکی از بااستعدادترین بازیگران هالیوود و یک شخصیت بسیار دوست داشتنی است. او یکی از تاثیرگذارترین و قابل توجه ترین دوران حرفه ای را دارد که همواره کیفیت را به کمیت ترجیح داده، با دقت پروژه هایش را انتخاب کرده و اغلب سعی دارد در ژانرهای مختلفی بازی کند. مورگان فریمن خیلی دیر به شهرت رسید اما هنوز هم در سال های کهنسالی یکی از محبوب ترین و موفق ترین ستارگان هالیوود است که همگان از تماشای بازی های او لذت می برند.

۱- تام هنکس
دوران حرفه ای تام هنکس به عنوان یک چهره افسانه ای در هالیوود بیش  از ۴۰ سال پیش با بازی در فیلم ترسناک کمتر شناخته شده ای به نام He Knows You’re Alone آغاز شد و از آن زمان به بعد است که وی همواره در حال افزودن بر شهرت، اعتبار و البته جوایز سینمایی اش بوده است. بسیاری از تام هنکس به عنوان یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینما یاد می کنند، اعتباری که به لطف بازی های خیره کننده و تعهد مثال زدنی اش به پروژه ها و نقش هایش بدست آمده است. او در هر دهه فعالیتش دستکم دو سه فیلم موفق و قابل توجه داشته است. هنکس در بیش از ۵ دهه متفاوت ستاره بوده و همچنان هیچ نشانه ای از توقف و بازنشستگی یا کاهش قدرت ستارگی در او دیده نمی شود. او هنوز هم در پروژه های محبوب نقش های عمده و اصلی می گیرد و تازه ترین حضور او نیز بازی در فیلم تحسین شده و موفق Elvis به کارگردانی باز لورمن بوده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها