به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۴ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۳۶۰۳۷۴

بهترین برندهای دیزل ژنراتور

گروه کسب و کار: دیزل ژنراتورها ماشین‌هایی هستند که با سوزاندن سوخت دیزل برق تولید می‌کنند. این ماشین‌های دستی از ترکیب یک موتور دیزل و ژنراتور الکتریکی برای ایجاد برق استفاده می‌کنند. انرژی شیمیایی موجود در سوخت دیزل را از طریق احتراق به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. در ادامه این مطلب به بررسی دو دیزل ژنراتور ولوو و دیزل ژنراتور بادوین می‌پردازیم.
بهترین برندهای دیزل ژنراتور
دیزل ژنراتور ولوو
دیزل ژنراتور ولوو توسط شرکت‌ ولوو در اندازه‌های مختلف برای تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز در زمان‌های مورد نیاز مانند قطع انرژی، قطع برق و هر گونه قطعی برق اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دیزل ژنراتور ولوو همچنین به عنوان منبع اصلی برق برای بسیاری از مصارف دیگر مانند تامین برق خانه‌های خارج از شبکه استفاده می‌شوند زیرا می‌توانند به سرعت بدون هیچ گونه تاخیر، رویدادها و موارد دیگر روشن و خاموش شوند.
پیکربندی‌های زیادی از انواع دیزل ژنراتور ولوو  از نسل‌های کوچک دیزلی گرفته تا ژنراتورهای قابل حمل وجود دارد - اما همه انواع دیزل ژنراتور ولوو به یک شکل کار می‌کنند و اجزای اصلی یکسانی دارند.



دیزل ژنراتور ولوو چگونه برق تولید می‌کند؟
دیزل ژنراتور ولوو با تبدیل انرژی مکانیکی به برق الکتریسیته تولید می‌کند و این کار را با هدایت آن از طریق کابل‌های برق انجام می‌دهد. یک مثال خوب این است که تصور کنید الکتریسیته از طریق این لوله‌ها جریان می‌یابد، همانطور که آب از طریق لوله‌ها جریان می‌یابد. دیزل ژنراتور ولوو اغلب به عنوان یک "پمپ الکتریکی" در نظر گرفته می‌شوند که باعث می‌شود الکتریسیته به راحتی از طریق سیم‌ها جریان یابد. این هیچ الکترون جدیدی ایجاد نمی‌کند یا هیچ الکترون جدیدی را از بین نمی برد، دیزل ژنراتور ولوو فقط به آنها اجازه می‌دهد تا به شکلی عملی حرکت کنند.

اجزای یک دیزل ژنراتور
دیزل ژنراتور از 9 جزء مهم تشکیل شده است که عبارتند از:
•    موتور دیزل
•    دینام
•    سیستم سوخت
•    تنظیم کننده ولتاژ
•    سیستم خنک کننده و اگزوز
•    سیستم روغن کاری
•    شارژر باطری
•    صفحه کنترل
•    قاب مونتاژ اصلی
•    برای درک بهتر دیزل ژنراتور، هر یک از اجزای دیزل ژنراتور را تجزیه می‌کنیم.

موتور دیزل ژنراتور ولوو
موتور دیزل ژنراتور ولوو با موتوری که در داخل ماشین، کامیون یا هر وسیله نقلیه بزرگ دیگری پیدا می‌کنید تفاوتی ندارد. این منبع اصلی انرژی مکانیکی است و اگر به دنبال استخدام یک دیزل ژنراتور هستید، اندازه موتور دیزل ژنراتور ولوو مهم است، هر چه منبع بزرگ‌تر داشته باشید، می‌توانید قدرت بیشتری تولید کنید.

دینام دیزل ژنراتور ولوو
این قطعه وظیفه تولید توان خروجی را بر عهده دارد. دینام دیزل ژنراتور ولوو از بسیاری از اجزای پیچیده تشکیل شده است و یکی از این اجزای حیاتی روتور است.
این روتور شفتی است که از انرژی مکانیکی که توسط موتور دیزل ژنراتور ولوو به حرکت در می‌آید با آهنرباهای ثابتی که به دقت قرار داده شده‌اند، می‌چرخد و میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند. اینجاست که ما شروع به دیدن مفهوم الکترومغناطیسی می‌کنیم.
میدان مغناطیسی ایجاد شده دائماً حول بخش بسیار مهم دیگری از دینام دیزل ژنراتور ولوو می‌چرخد: استاتور. ما نمی‌خواهیم در اینجا خیلی علمی شویم، بنابراین اگر یک رسانای الکتریکی ثابت بماند و میدان مغناطیسی داشته باشید که در اطراف آن حرکت می‌کند، جریان الکتریکی القا می‌شود.

سیستم سوخت دیزل ژنراتور ولوو
سیستم سوخت منبع تغذیه موتور دیزل ژنراتور ولوو با لوله‌ای است که مستقیماً به موتور متصل می‌شود. این به شروع کل عملیات کمک می‌کند، اندازه سیستم سوخت شما تعیین می‌کند که دیزل ژنراتور ولوو شما چه مدت فعال باشد.
اگر قصد استفاده از دیزل ژنراتور ولوو در داخل محفظه را دارید یا اگر از واحدهای قابل حمل استفاده می‌کنید، ممکن است سیستم سوخت شما کوچکتر باشد. ممکن است سیستم‌های سوخت بزرگ‌تر برای استفاده دائمی ثابت یافت شوند.
قسمت‌های داخلی سیستم سوخت دیزل ژنراتور ولوو، لوله کشی زیادی را برای رساندن سوخت به موتور به درستی انجام می‌دهد. این شبیه به مواردی است که در بیشتر وسایل نقلیه می‌بینید، به عنوان مثال. یک فیلتر سوخت، یک لوله تهویه و یک سوپاپ برای مخزن سوخت برای جلوگیری از هر گونه فشار بیش از حد ناخواسته.
همچنین یک اتصال سرریز وجود دارد که اطمینان حاصل می‌کند که اگر مخزن دیزل ژنراتور ولوو شما بیش از حد پر شود، جریان بیش از حد پر شده به بیرون منتقل می‌شود و در سطح کف شما، سطح موتور یا دینام که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، پاشیده نمی‌شود.
 در ادامه به بررسی دیگر اجزای دیزل ژنراتور در دیزل ژنراتور بادوین می‌پردازیم.

تنظیم کننده ولتاژ دیزل ژنراتور بادوین
تنظیم کننده ولتاژ دیزل ژنراتور بادوین یا بائودین در مورد دیزل ژنراتور احتمالاً پیچیده ترین جزء است. تنظیم کننده ولتاژ دیزل ژنراتور بادوین به تنظیم ولتاژ خروجی کمک می‌کند. بدون این قطعه، ولتاژ و آمپر جریان متناوب جریان متناوب با توجه به سرعتی که موتور دیزل ژنراتور بادوین شما در حال کار است متفاوت است.
از آنجایی که ما در دوران مدرن زندگی می‌کنیم، به شدت به یک منبع تغذیه بسیار ثابت تکیه می‌کنیم و این نیاز به چیزی دارد که آن را صاف کند. به زبان ساده، تنظیم کننده ولتاژ دیزل ژنراتور بادوین اطمینان حاصل می‌کند که منبع تغذیه ما ثابت می‌ماند و ما می‌توانیم برق را اداره کنیم.

سیستم خنک کننده و اگزوز دیزل ژنراتور بادوین
این دو جزء کلیدی هستند و بر خلاف تنظیم کننده ولتاژ، درک آنها بسیار آسان تر است! یک سیستم خنک کننده به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد دیزل ژنراتور بادوین شما کمک می‌کند.
این کار را با آزاد کردن مایع خنک‌کننده در ژنراتور انجام می‌دهد که با گرمای اضافی تولید شده توسط موتور مقابله می‌کند. خنک کننده تمام گرما را از طریق یک مبدل حرارتی می‌گیرد و شروع به خلاص شدن از شر آن در خارج از ژنراتور می‌کند.
دوباره مانند ماشین شما، سیستم اگزوز هر گاز ایجاد شده توسط دیزل ژنراتور بادوین را می‌گیرد و از طریق یک سیستم لوله کشی می‌رود و آنها را از ژنراتور خارج می‌کند.

سیستم روغن کاری دیزل ژنراتور بادوین
سیستم روغن کاری به موتور دیزل ژنراتور بادوین متصل می‌شود و توسط یک پمپ روغن کنترل می‌شود که روغن را پمپاژ می‌کند تا اطمینان حاصل شود که تمام قطعات دیزل ژنراتور بادوین در هنگام روشن بودن به نرمی کار می‌کنند و بیهوده با یکدیگر آسیاب نمی شوند، بدون این سیستم مطمئناً موتور شما کار می‌کند.

شارژر باطری دیزل ژنراتور بادوین
هر موتور دیزلی به یک شارژر باتری نیاز دارد تا به شروع آن کمک کند. این موتور کوچک به یک باتری کوچک نیاز دارد که برای کار کردن باید شارژ شود. این باتری به شارژ کامل آن کمک می‌کند و به خوبی کار می‌کند.

صفحه کنترل دیزل ژنراتور بادوین
شما از اینجا دیزل ژنراتور بادوین خود را راه اندازی خواهید کرد. طیف گسترده‌ای از کنترل‌ها را پیدا خواهید کرد که به شما امکان می‌دهند چیزهای خاصی را کار کنید یا قسمت‌های خاصی را بررسی کنید تا ببینید درست کار می‌کنند یا خیر.

قاب مونتاژ اصلی
این کمک می‌کند تا همه چیز در کنار هم باشد تا به خوبی کار کند. قاب دیزل ژنراتور بادوین شما بسته به تنظیمات شما می‌تواند طرح باز یا بسته باشد.

سخن آخر
شرکت دیزل ژنراتور کاشانی وارد کننده، سازنده و تولیدکننده دیزل ژنراتور است. این مجموعه همیشه بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد و با داشتن چندین سال سابقه درخشان به فعالیت و خدمت رسانی خود ادامه می‌دهد.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها