به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۵ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۳۶۰۵۶۷

راه‌های گسترش حال خوب

راه‌های گسترش حال خوب
گروه جامعه: هیچ‌کسی را در دنیا پیدا نمی‌کنید که بخواهد اوضاع و احوالش بد باشد درواقع همه دوست دارند حال خود و اطرافیان و کسانی‌که دوستشان دارند خوب باشد. امروز حتی این موضوع درباره تنها اطرافیان و نزدیکان نیست.با گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی افراد بسیار زودتر و آسان‌تر با هم ارتباط برقرار می‌کنند و حالشان روی هم تاثیر می‌گذارد. برای نمونه اگر انسان و حیوانی در روستایی دور افتاده در یکی از کشور‌های کم‌تر شناخته‌شده مورد آزار قرار بگیرد و فیلم آن در فضای مجازی پخش شود واکنش بسیاری را در سراسر دنیا به همراه خواهد داشت و چه بسا بسیاری برای کمک به آن‌ها اعلام آمادگی کنند.

کسی نیست که در زندگی روز‌های بد را تجربه نکرده باشد؛ از خراب‌شدن دستگاه مورد استفاده و ضروی در خانه بگیرید تا مصاحبه شغلی پراسترس تا اخراج و بیماری و هزار و یک مشکل دیگر. همه می‌دانیم مشکلات وجود دارند و گاه رهایی از آن‌ها شدنی نیست، اما می‌توانیم با انجام کار‌هایی آن‌ها را آسان‌تر و تاب‌آور کنیم.در وضعیتی که ممکن است استرس و اضطراب زیاد باشد تلاش کنید حال خود را خوب نگه دارید تا بتوانید آن را به دیگران هم منتقل کنید در واقع برای این‌که به دیگران حال خوب بدهید لازم است که خودتان حال خوبی داشته باشید.
در دنیای پراسترس امروز شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که هر کسی می‌تواند برای دوستان و اطرافیانش انجام دهد کمک به بهترشدن حال آن‌هاست. اگر هر کسی با خود بیندیشد که یکی از وظایفش بهترکردن حال اطرافیانش است شاید دنیا جای زیست بهتری شود.

راه‌هایی برای گسترش آرامش
از مهم‌ترین کار‌هایی که باید انجام دهید تا بتوانید حال دیگران را بهتر کنید این است که حال خودتان را خوب نگه دارید. کسی که خود از همه چیز شاکی و ناراحت و خشمگین است نمی‌تواند حال دیگری را خوب کند. کسی که خود آرامش ندارد نمی‌تواند سبب آرامش دیگری شود.شاید کار دشواری باشد، اما با کمی تمرین می‌توان اجازه نداد مسائل روزمره روی روحیه شما اثر بگذارد. باید روی خود و احساسات و روحیاتتان کنترل داشته باشید تا بتوانید همواره حالتان را خوب نگه دارید و آن را به دیگران منتقل کنید.

برخورد نخست
نخستین برخورد‌ها معمولا موثرترین و به‌یادماندنی‌ترین‌ها هستند پس به آن‌ها دقت کنید. هنگامی‌که وارد محل کار می‌شوید یا دوست و همسایه‌ای را می‌بینید و یا هنگامی‌که همسرتان پس از یک روز کاری به خانه می‌آید مراقب نوع رفتار و حالت چهره خود باشید چراکه این حالت تاثیر زیادی روی ادامه رابطه و حس و حال پس از آن دارد.
نخستین برخورد شما یک خلاصه کوتاه است از روزی که گذرانده‌اید و رویداد‌هایی که پشت سر گذاشته و او می‌تواند بفهمد چقدر خسته و کلافه یا آرام و راضیست درواقع افراد در همان نخستین برخورد انرژی خوب یا بد شما را می‌گیرند و در آن‌ها تاثیر می‌گذارد.تلاش کنید هر رخدادی که برایتان روی می‌دهد به آن بیندیشید و سپس آن را به کناری بگذارید و لبخند بزنید و وارد جایی که می‌شوید یا کسی را که می‌بینید با سر بالا و پرانرژی سلام کنید؛ این‌گونه هم روحیه خودتان بهتر می‌شود هم طرف مقابل. این می‌تواند مقدمه‌ای برای آغاز یک روز و رابطه‌ای متعادل و خوب باشد.

دنیا زیباست
اخبار را که دنبال کنید چیزی که در آن پیدا می‌کنید قتل و کشتار و آتش‌سوزی و بلا‌های طبیعی و ... است به‌ویژه امروز که با آمدن و گسترش شبکه‌های مجازی این اخبار بسیار زودتر به ما می‌رسند و ما از ناراحت‌کننده‌ترین رخداد‌ها در دورافتاده‌ترین نقطه دنیا هم باخبر می‌شویم.حال بد داشتن با وجود این همه رخدادی که در اطرافمان درحال روی‌دادن است اصلا غیرطبیعی نیست، اما می‌توان به دنیا با عینک و نگاه دیگری نگریست.ساده‌ترین مسائل و چیز‌ها را ببینید از پریدن دسته‌جمعی پرنده‌ها و زیبایی آن‌ها تا ظاهر تازه دوستتان، آن‌ها را ببینید و پررنگ کنید. به اطرافیانتان بگویید چقدر زیبا شده‌اند یا فلان لباس تازه چه اندازه برازنده‌شان است، این‌گونه می‌توانید چشم و دید آ‌ن‌ها را هم به روی زیبایی‌های کوچک، اما تاثیرگذار باز کنید.

به دیگران گوش دهید
همه می‌دانیم زندگی سراسر خوبی و خوش نیست و پر از فراز و نشیب است و البته آستانه تاب‌آوری افراد هم با هم متفاوت است چنان‌که برخی با ضرری مالی به کلی خود را می‌بازند یا بیماری و از دست‌دادن عزیزی ممکن است سبب از پاافتادن شخصی شود. در این وضعیت می‌توانید کنار اطرافیانتان باشید و با آن‌ها هم‌دلی کنید و تاب‌آوریشان را بالا ببرید.

در چنین مواقعی می‌توانید سنگ صبور خوبی برای دردودل هایشان باشید و بگذارید دلتنگی‌ها و اندوهشان را بیان کنند و آرام شوند. قرار نیست راه‌کار ارائه کنید همین که دیگران بدانند دو گوش شنوا بدون نگرانی از هرگونه داوری و قضاوت‌شدن دارند آرام می‌شوند. اطرافیان و دوستانتان را در فرود‌های زندگی تنها نگذارید و آرامش را به آن‌ها هدیه دهید چیزی که صدبرابر آن به خودتان باز می‌گردد.
برچسب ها: سبک زندگی سالم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها