به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۵ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۳۶۰۶۲۱

علائم هپاتیت C که هرگز نباید نادیده بگیرید

علائم هپاتیت C که هرگز نباید نادیده بگیرید
گروه علمی: هپاتیت C ویروسی است که کبد را آلوده می کند. اگر این بیماری درمان نشود، گاهی اوقات، در طی سالیان طولانی، می تواند باعث آسیب جدی و خطرناک به کبد شود. در این مطلب، برخی از رایج ترین علائم ابتلا به هپاتیت C را خواهیم گفت. هپاتیت C یک عفونت ویروسی است که از طریق خون پخش می شود و باعث التهاب در کبد می شود. اگر هپاتیت C درمان نشود، ممکن است باعث بیماری جدی کبد شود.
 
این ویروس زمانی منتقل می شود که خون یک فرد آلوده وارد جریان خون فرد دیگری شود.بیماری هپاتیت C هیچ علامت واضحی ندارد. به همین علت، حدود ۵۰ درصد از افراد آلوده به این ویروس کاملاً از داشتن آن بی اطلاع هستند.به گفته سازمان بهداشت ملی، در صورت تماس با خون فرد مبتلا، ممکن است به آن مبتلا شوید.هنگامی که کبد با ویروس هپاتیت C ملتهب می شود، تعدادی ناهنجاری در کبد رخ می دهد که می تواند بسیار خطرناک باشد. زیرا سلامت کبد برای سلامت کلی بدن حیاتی است و به موارد زیر کمک می کند:
فعال کردن آنزیم ها برای کمک به انواع عملکردهای بدن
تبدیل مواد مغذی به انرژی
تولید صفرا برای کمک به هضم
تجزیه کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها
ذخیره سازی آهن
سنتز پروتئین های خون و کمک به عوامل لخته شدن خون

علائم هپاتیت C
علائم هپاتیت C ممکن است زمانی ایجاد شود که کبد به شدت آسیب دیده است.از هر سه یا چهار نفر فقط یک نفر در طول شش ماه اول علائمی دارد که به عنوان هپاتیت C حاد شناخته می شود.اگر احتمال ابتلا به بیماری هپاتیت C را دارید، بهتر است قبل از هر چیز، از علائم آن با خبر شوید. برخی از علائم این بیماری ویروسی عبارت اند از:
درد شکم
ادرار زرد تیره
خستگی
تب
زردی
مدفوع رنگ روشن
از دست دادن اشتها

هپاتیت C و بیماری کبد چرب
کبد چرب در بیماران مبتلا به ویروس هپاتیت C بسیار شایع است. به تازگی، تحقیقاتی برای تعریف ارتباط بین بیماری کبد چرب و هپاتیت C آغاز شده است.به گفته مشاوران بیماری‌های گوارشی، شما می‌توانید به خودی خود بیماری کبد چرب داشته باشید یا این بیماری می‌تواند همراه با عفونت هپاتیت C باشد. اگر مبتلا به هپاتیت C هستید، احتمال ابتلا به بیماری کبد چرب بیشتر از ابتلا به خود بیماری است.بر اساس داده ها، حدود ۵۰ درصد افراد مبتلا به هپاتیت C نیز به بیماری کبد چرب مبتلا هستند. فیبروز بالا نیز مترادف با هر دو بیماری است که به معنای ضخیم شدن یا زخم شدن بافت است.

درمان هپاتیت C
اگر نگران این هستید که ممکن است در معرض خطر این بیماری باشید، انجام آزمایش راهی برای تشخیص میزان در معرض خطر بودن شما است.تشخیص هپاتیت C از طریق آزمایش خون تایید می شود. برای تایید تشخیص کبد چرب، پزشک ممکن است سونوگرافی یا سی تی اسکن را برای مشاهده کبد تجویز کند.علاوه بر این، ممکن است بیوپسی کبد برای مشاهده میزان پیشرفت بیماری تجویز شود.
برچسب ها: هپاتیت C
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها