کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پوتین با جنگ اوکراین مستاصل می‌شود.

5 مهر 1401 ساعت 14:28


گروه بین الملل: فرمانده ارشد سابق ائتلاف نظامی ناتو در مصاحبه‌ای گفت: ولادیمیر پوتین با ادامه جنگ در اوکراین "مستاصل" می‌شود.
 جیمز استاوریدیس، دریادار بازنشسته ارتش آمریکا و رئیس سابق فرماندهی ائتلافی عالی اروپای ناتو در مصاحبه‌ای با یک برنامه رادیویی به سخنرانی  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خطاب به مردم کشورش که در آن به اعلام برنامه فراخوان بخشی از نیروهای ذخیره ارتش روسیه و همینطور موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای پرداخت، واکنش نشان داد.
استاوریدیس در این مصاحبه گفت، تهدید ولادیمیر پوتین به استفاده از تسلیحات هسته‌ای در اوکراین را با توجه به اینکه "کل جهان" را ضد خودش خواهد کرد، جدی نمی‌گیرد.
او گفت: در یک دهه گذشته تهدید پوتین برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای را شنیده است اما این حرف رئیس جمهور روسیه جدی نیست چون می‌داند حتی متحدان روسیه، چین و ایران، با او مخالف خواهند شد.استاوریدیس گفت: هیچ کس قرار نیست از روسیه‌ای که از تسلیحات اتمی استفاده می‌کند حمایت کند.این دریادار بازنشسته ارتش آمریکا همه‌پرسی‌های برگزار شده در مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین را "پوچ" دانست و گفت، هیچ کس تعلق داشتن این مناطق به روسیه را به رسمیت نخواهد شناخت.
این همه‌پرسی‌ها روز جمعه در مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیای اوکراین آغاز شدند.
استاوریدیس همچنین برنامه ولادیمیر پوتین برای بسیج بخشی از نیروهای ذخیره ارتش روسیه را ناقص دانست چون "هیچ کس نمی‌خواهد به خدمت سربازی برود."
این فرمانده ارشد اسبق ناتو گفت: "تظاهرات بزرگی در شهرهای روسیه برگزار شده است. یک احساس فزاینده نارضایتی مدنی مشابه با دوران جنگ ویتنام شروع شده است. من این را یک هفته خیلی بد برای ولادیمیر پوتین به حساب می‌آورم."
او همچنین اظهار کرد، مذاکرات مربوط به پایان دادن به جنگ اوکراین با توجه به تسلط سفت و سخت روسیه بر حدود ۱۰ درصد از مناطقی عمدتاً طرفدار روسیه در خاک اوکراین پیچیده خواهد بود. استاوریدیس گفت، پوتین با استدلال در این خصوص به پای میز مذاکره خواهد آمد، در حالی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین استدلال خواهد کرد روسیه باید تمام سرزمین‌هایی را که تصرف کرده است پس بدهد زیرا حمله‌اش غیرقانونی است.وی افزود، انتظار دارد دو طرف در عرض شش تا ۱۲ هفته آینده به دنبال مذاکرات باشند.
استاوریدیس همچنین  گفت: پوتین نفوذی را که از بابت قطع دسترسی اروپا به گاز طبیعی روسیه دارد دست بالا گرفته و این روش "آخرین امید" پوتین برای این است که منجر به عدم ارسال سلاح از جانب اروپا به اوکراین شود.


کد مطلب: 360623

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/360623/پوتین-جنگ-اوکراین-مستاصل-می-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir