به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۵ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۳۶۰۶۳۸

پوتین به اسنودن تابعیت روسیه داد

پوتین به اسنودن تابعیت روسیه داد
گروه بین الملل: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه   به «ادوارد اسنودن» شهروند آمریکایی که فایل‌های محرمانه‌ای دربار فعالیت‌های جاسوسی آمریکا را فاش کرده بود، تابعیت روسیه را داد.
اسنودن سال ۲۰۱۳ افشا کرد که دولت وقت آمریکا به رهبری «باراک اوباما»، مکالمات و پیام‌های شهروندان عادی این کشور را شنود می‌کند. وی پس از مدتی ناچار شد به روسیه پناهنده شود.فعالان آمریکایی در سال ۲۰۱۶ طوماری را تهیه کرده و در آن خواستار عفو اسنودن از سوی اوباما شدند. تعداد امضاهای این طومار تا سال ۲۰۱۷ به بیش از یک میلیون عدد رسید و نهایتاً به کاخ سفید ارسال شد.
کارشناسان معتقدند که اقدام پوتین در اعطای تابعیت روسی به اسنودن در ادامه تشدید تنش‌ها میان مسکو و واشنگتن قرار دارد.
پوتین پیش‌تر گفته بود که کشورهای غربی جنگی ترکیبی را علیه مسکو به راه انداخته‌اند و به دنبال تضعیف، تجزیه و در نهایت نابودی روسیه هستند. او هفته گذشته در سخنرانی تلویزیونی گفت کشورهای غربی آشکارا تایید می‌کنند که توانستند اتحاد شوروی را در سال ۱۹۹۱ از هم بپاشند و اکنون به دنبال تجزیه روسیه به مناطق زیادی که با هم در ستیزند، هستند.
به گفته وی، غرب به عنوان ابزاری برای رسیدن به این هدف، احساسات ضد روسی را در کشورهایی مثل اوکراین ترویج می‌کند. رئیس‌جمهور روسیه همچنین به کشورهای غربی که آشکارا خواستار شکست نظامی روسیه در جنگ اوکراین هستند، هشدار داد مسکو آمادگی دارد از هر ابزاری در دسترس برای دفاع از خود و تضمین تمامیت ارضی‌اش استفاده کند.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها