به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۶ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۳۶۰۷۰۳

قیمت‌یخچال سایدبای‌ساید با پراید‌کارکرده برابر شد

قیمت‌یخچال سایدبای‌ساید با پراید‌کارکرده برابر شد
گروه اقتصادی: در حالی که رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از کاهش نزدیک به هشتاد درصدی فروش لوازم خانگی در بازار خبر می‌دهد، گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد در آستانه فصل برگزاری عروسی‌ها،قیمت همچنان در حال افزایش است.

 همواره پس از سپری شدن ماه‌ها محرم و صفر دور تازه‌ای از برگزاری مجالس عروسی در ایران آغاز می‌شود از این رو فصل داغ تهیه جهیزیه و خرید اقلام برای تکمیل آن از راه می‌رسد. این در حالی است که معامله‌گران  فعالان این صنف می‌گویند حتی پیش از فرا رسیدن ماه‌های محرم و صفر نیز بازار خرید وفروش لوازم خانگی داغ نشد و جهیزیه‌ها تغییر چشمگیر کیفی داده‌اند و خانوارها اغلب به خرید اقلام عمده و بزرگ بسنده می‌کنند.

 گزارش میدانی خبرنگار قرن‌نو نشان می‌دهد ارزان‌ترین اقلام در محدوده 4.5 تا پنج میلیون تومان قیمت می‌خورند اما گران‌ترین‌ها تا بیش از صد میلیون نیز می‌رسند.در بازار لوازم خانگی، اجاق گاز مبله فر از حداقل قیمت 4.5 میلیون تومان شروع و به 146 میلیون تومان ختم می‌شود.

یک برند ایتالیایی پرچمدار گران‌ترین محصول بازار بود و اجاق گاز مبله این برند با نرخ 146 میلیون تومان عرضه می‌شود. در جایگاه بعدی اجاق برقی مبله آلمانی قرار دارد که با قیمت 38 میلیون و 400 هزار تومان تا 39 میلیون و 900 هزار تومان فروخته می‌شود.

در رده بعدی اجاق گاز خارجی دیگری قرار دارد که با قیمتی بین 36 تا 48 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
در مقابل ارزان محصول اجاق گاز 5 شعله ایرانی مدل مبله اچ دی  است که 4.5 میلیون تومان فروخته می‌شود، در رده بعدی اجاق گاز طرح فر مبله ایرانی دیگری قرار دارد که 5 میلیون و 45 هزار تومان تا 5 میلیون و 181 هزار تومان نرخ‌گذاری شده است.

ارزان‌ترین یخچال فریزر بازار هم یخچال و فریزر ایرانی است که 6 میلیون و 300 هزار تومان فروخته می‌شود.
در جایگاه بعدی یخچال فریزر ایرانی دیگری قرار دارد که بسته به ابعاد آن 6 میلیون و 400 هزار تومان تا 7 میلیون و 800 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

در میان محصولات گران‌قیمت بازار هم یخچال‌فریزرهای کره‌ای  در رده نخست ایستاده بودند و یخچال ساید بای ساید دو برند رقیب کره‌ای هر کدام به نرخ 150 میلیون تومان فروخته می‌شد. این قیمت با بهای یک خودروی معمولی کارکرده نظیر پراید و تیبا در بازار برابری می‌کند.در جایگاه بعدی نیز دوقلوی آلمانی با قیمت 146.5 تا 164.5 میلیون تومان عرضه می‌شود.همچنین یخچال فریزر ساید بای ساید آلمانی نیز 126 تا 149 میلیون تومان نرخ‌گذاری شده است.گران‌ترین ماشین لباسشویی بازار هم ماشین لباسشویی 8 کیلویی است که 160 میلیون تومان عرضه شده است.

در رده دوم ماشین لباسشویی درب از جلو کره‌ای با قیمتی بین 43.5 تا 52 میلیون تومان فروخته می‌شود.
ارزان‌ترین ماشین لباسشویی اتوماتیک بازار نیز ماشین لباسشویی 5 کیلوگرمی است 5 میلیون و 600 هزار تومان تا 6 میلیون تومان است.ماشین 6 کیلویی ایرانی نیزبا قیمت 6 میلیون و 280 هزار تومان تا بیش از 7 میلیون تومان فروخته می‌شود.
مرجع : قرن نو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها