به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۶ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۳۶۰۷۴۴

مالک تسلا ثروتمندترین مرد دنیا

مالک تسلا ثروتمندترین مرد دنیا
گروه اقتصادی:ایلان ماسک، میلیاردر فناوری، در فهرست جدید فوربس صدرنشین فهرست ۴۰۰ ثروتمند آمریکا قرار گرفت و از دومین فرد ثروتمند این کشور پیشی گرفت.مجله فوربس دارایی خالص ماسک را بیش از ۲۵۱ میلیارد دلار تخمین زد که بسیار فراتر از دارنده رتبه دوم، بنیان‌گذار آمازون، جف بزوس است.
 
فوربس اعلام کرد که ثروت مدیر عامل سابق آمازون تقریباً ۱۵۱ میلیارد دلار است.ثروت ماسک ۶۰.۵ میلیارد دلار بیشتر از سال ۲۰۲۱ شده که جهان از همه‌گیری ویروس کرونا خارج شد و رکورد جدیدی برای فهرست فوربس است.بخش اعظم ثروت ماسک از خودروساز تسلاست، شرکتی که وی یکی از بنیان‌گذاران آن بوده و هست؛ ماسک حدود یک چهارم سهام این شرکت را در اختیار دارد و بسیاری از مابقی دارایی خالص وی را می‌توان به شرکت اکتشاف فضایی اسپیس ایکس نسبت داد که طبق گفته فوربس در سه سال گذشته ارزش آن چهار برابر شده است.

دارایی خالص ماسک دو بار در سال گذشته به مرز ۳۰۰ میلیارد دلار رسیده که عمدتاً به دلیل نوسانات قیمت سهام تسلاست.بزوس اکنون اندکی کمتر از ۱۰ درصد از سهام آمازون را در اختیار دارد.

پس از سقوط از فهرست در سال ۲۰۲۱، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، امسال با ثروت خالص ۳.۲ میلیارد دلار در جایگاه ۳۴۳ قرار گرفت. ترامپ توسط گروه رسانه‌ای و فناوری ترامپ که اخیراً راه‌اندازی شده و رقیب اصلی آن در توییتر، Truth Social، حمایت شده است.فوربس گفت: فروش هتل همنام سابق ترامپ در واشنگتن دی سی توسط وی نیز ثروتش را افزایش داد و به او اجازه داد وامی از دویچه بانک دریافت و تقریباً ۱۳۵ میلیون دلار را بازپرداخت کند.
برچسب ها: ایلان ماسک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها