به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۶ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۳۶۰۸۰۷

قطع گوش پلنگ در مبارزه مرگبار با گورکن/فیلم

قطع گوش پلنگ در مبارزه مرگبار با گورکن/فیلم
گروه فیلم: در یک اتفاق فوق‌العاده نادر، یک پلنگ با یک گورکن عسل‌خوار وارد جنگی وحشتناک شد، گورکن تمام تلاش خود را به کار گرفت تا از چنگ پلنگ فرار کند. آیا این حیوان زنده می‌ماند؟متیو لی ۲۷ ساله که در حال حاضر دکترای خود را در رشته فیزیک ذرات در سرن سوئیس می‌گذراند و نامزدش تژال ماتورا طراح گرافیک ۲۷ ساله، هنگام سافاری در نزدیکی بیامیتی در پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی شاهد مبارزه پلنگ با گورکن عسل‌خوار بودند.

متیو در این باره گفت: ما دو نفر بیرون رفته بودیم تا از رانندگی لذت ببریم، غروب آفتاب را تماشا کنیم و نوشیدنی بخوریم. هنگام بازگشت حدود ۵۰۰ متر با کمپ بیامیتی فاصله داشتیم، ما نمی‌دانستیم که ۱۰ دقیقه آخر ما در پارک چقدر هیجان انگیز خواهد بود! در حال رانندگی بودیم که پلنگی را دیدیم که با گورکن عسل‌خوار روی زمین کشتی می‌گرفت. ما در شوک کامل بودیم و نمی‌توانستیم باور کنیم که چیزی این چیز نادر را در کنار ماشین خود می‌بینیم!
 
بوی بسیار بدی فضا را دربرگرفته بود؛ بنابراین مخلوطی از خون و ترشحات دفاعی گورکن عسل‌خوار که کاملاً تهوع‌آور بود.در پایان، ما فکر می‌کنم که پلنگ از این‌که ما خیلی نزدیک بودیم ناراحت بود و گورکن را برداشت و حدود ۱۰ متر به داخل بوته‌ها حرکت کرد. ما هنوز می‌توانستیم همه چیز را بشنویم و ناله‌های گورکن کندتر، آرام‌تر و سخت‌تر می‌شد. در نهایت مجبور شدیم به کمپ برگردیم.
 
در تصاویر منتشر شده پلنگ زخمی شده است. این در حالی است که عکسی از یک پلنگ در پارک ملی کروگر منتشر شده که یک گوش خود را از دست داده است. اگرچه نمی‌توان با اطمینان گفت که این می‌تواند همان پلنگی باشد که زخم شکار گورکن عسل‌خوار را به جان خرید.گورکن عسل‌خوار علیرغم نامش شباهت چندانی به گونه‌های دیگر گورکن ندارد. در عوض، شباهت‌های زیادی به راسو‌ها دارد. یک گونه گوشتخوار است و به دلیل پوست ضخیم، قدرت و توانایی‌های دفاعی وحشیانه‌اش، شکارچیان کمی دارد.
.....
مرجع : فرارو
برچسب ها: حیات وحش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها