به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۷ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۳۶۰۸۴۷

فراخواندن غیرنظامیان قطر به سربازی

فراخواندن غیرنظامیان قطر به سربازی
گروه بین الملل: قطر، صدها غیرنظامی از جمله دیپلمات‌هایی که در خارج از کشور فعالیت دارند را برای خدمت اجباری در پست‌های بازرسی امنیتی در ورزشگاه‌های جام جهانی فراخوانده است.
این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس که ۲.۸ میلیون نفر جمعیت دارد، برای تامین امنیت برگزاری مسابقات جام جهانی که یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی جهان است، با یک چالش لجستیکی مواجه شده و از همین رو غیرنظامیان این کشور برای خدمت اجباری در طول مسابقات فراخوانده شده‌اند.
 بر اساس اسناد موجود و با وجود اینکه مسئولان این کشور پیش از این قراردادی برای تامین ۳ هزار نیروی پلیس ضدشورش با ترکیه منعقد کرده بودند، اما به دلیل هجوم بی‌سابقه ۱.۲ میلیون نفری تماشاگران برای خرید بلیت‌های جام جهانی، در اوایل ماه سپتامبر به غیرنظامیان این کشور دستور داده شده تا خودشان را برای انجام وظیفه در کمپ خدمت ملی در شمال دوحه برای شرکت در دوره‌های آموزشی معرفی کنند.در این دوره آموزشی سربازان وظیفه برای مدیریت صف‌های امنیتی ورزشگاه‌ها، کشف کالاهای قاچاق مانند الکل، مواد مخدر یا سلاح‌های غیرقانونی آموزش می‌بینند. قطر شرکت نیروها در این دوره‌ را وظیفه ملی دانسته و غیرنظامیان فراخوانده شده نیز برای اینکه در آینده دچار مشکل نشوند، در این دوره‌های آموزشی حاضر شده‌اند.
غیرنظامیانی که از موسسات کلیدی این کشور از جمله وزارت خارجه در این دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند، چهار ماه مرخصی با حقوق دریافت خواهند کرد و همچنین دیپلمات‌های این کشور که از جمله از کشورهای آمریکا، چین و روسیه به قطر فراخوانده شده‌اند پس از مسابقات به محل ماموریت خود بازخواهند گشت.
از سال ۲۰۱۴، مردان قطری بین ۱۸ تا ۳۵ سال به عنوان بخشی از خدمت اجباری ملی که توسط امیر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی اعلام شده، حداقل چهار ماه در ارتش آموزش می‌بینند. تمرد از انجام وظیفه می‌تواند یک سال حبس و جریمه نقدی ۵۰۰۰۰ ریال قطری (۱۳۷۰۰ دلار) به همراه داشته باشد.
 بیست و دومین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال مردان از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۹ آبان الی ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در کشور قطر برگزار خواهد شد.
برچسب ها: قطر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها