به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۷ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۳۶۰۸۵۹

مقایسه آمینو وی ژن استار + آمینو ای ای ای ترک و وی دوبیس

گروه سلامت: مکمل‌های آمینو اسید از جمله مکمل‌های مورد نیاز بدن هستند. استفاده از این مکمل‌ها به منظور حفظ سلامت بدن و نیز تأمین نیاز‌های غذایی بدن در حین انجام ورزش لازم و ضروری می‌باشد. آمینو اسید از جمله مواد مغذی است که در بسیاری از منابع غذایی وجود دارد. علاوه بر منابع طبیعی آمینو اسید مکمل‌های آمینو اسید هم در بازار موجود است. در این خصوص لازم به توضیح می‌باشد که دریافت آمینو اسید از منابع طبیعی بسیار مؤثرتر خواهد بود، بنابراین اگر رژیم غذایی روزانه شما سرشار از پروتئین است دیگر نیاز به مصرف مکمل آمینو اسید ندارید.
مقایسه آمینو وی ژن استار + آمینو ای ای ای ترک و وی دوبیس
 در این قسمت لازم به توضیح است که تشخیص این موضوع که آیا به مصرف مکمل آمینو اسید نیاز دارید یا خیر بر عهده پزشک می‌باشد. با این وجود اگر ورزشکار هستید بهتر است بدانید که یکی از نیاز‌های اصلی بدن شما آمینو اسید‌ها هستند، مکمل آمینو اسید هم یکی از بهترین گزینه‌ها برای دریافت آمینو اسید مورد نیاز بدن است. در این مقاله قصد داریم تا به توضیح بیشتر در مورد سه نوع مکمل آمینو اسید بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آمینو وی ژن استار، آمینو وی دوبیس و آمینو ای ای ای ترک تا پایان با ما همراه باشید.

آمینو وی ژن استار:

مکمل آمینو وی ژن استار حاوی ۱۸ نوع آمینو اسید مورد نیاز بدن است به همین دلیل می‌تواند نیاز بدن به پروتئین را تأمین کند. به طور کلی در برخی شرایط بدن به پروتئین بیشتری نیاز دارد. از آن جمله می‌توان به مواقعی اشاره کرد که شخص ورزش‌های سنگین انجام می‌دهد. در این زمان به دلیل تحلیل عضله‌ها نیاز بدن به پروتئین افزایش پیدا می‌کند. پروتئین یک ماده مغذی است که از واحد‌های آمینو اسید ساخته شده است.
در خصوص مکمل آمینو وی ژن استار لازم به توضیح است که برخی از تولید‌کنندگان مدعی هستند که این مکمل شامل ویتأمین‌های مختلف هست، بهتر است بدانید آمینو اسید تنها ماده تشکیل‌دهنده آن می‌باشد. در خصوص موارد مصرف آن هم باید گفت که نقش زیادی بر روی عضله‌سازی و افزایش حجم عضلات بدن اشخاص دارد. مصرف آن از تحلیل رفتن عضلات بعد از انجام حرکات ورزشی جلوگیری می‌کند. این مکمل به صورت قرص در بازار موجود هست، ۴ عدد قرص این مکمل معادل ۳۲ کالری انرژی دارد و میزان پروتئین آن هم ۸ گرم است. مصرف مکمل آمینو وی ژن استار به همراه یک برنامه غذایی مناسب تأثیری بیشتری دارد.
مکمل آمینو استار هم موارد منع مصرف دارد‌. افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی نباید از این مکمل استفاده کنند. همچنین وجود فنیل آلانین در ترکیبات آن سبب شده تا برای افرادی که مبتلا به بیماری فنیل کتوری هستند، منع مصرف داشته باشد. هر مکمل دوز مخصوص به خود را دارد، به هیچ عنوان بیشتر از دوز مشخص شده آن را استفاده نکنید. برای خانم‌های باردار هم بهتر است بدانید که تنها با نظر و تأیید پزشک متخصص مجاز به مصرف این نوع مکمل آمینو اسید هستند. اگر با مصرف آن هم دچار حساسیت و آلرژی شدید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

آمینو وی دوبیس:
مکمل آمینو وی دوبیس نیز به صورت قرص عرضه می‌شود. این قرص مقادیر زیادی پروتئین وی و آمینو اسید‌های مورد نیاز بدن را دارد که مواد تشکیل‌دهنده آن سبب شده تا بر روی افزایش حجم عضلات مؤثر باشد. به طور کلی انجام حرکات ورزشی نیاز بدن را به مصرف پروتئین و آمینو اسید بیشتر می‌کند، به همین دلیل است که ورزشکاران در مقایسه با افراد معمولی نیاز به امینو اسید بیشتری دارند. مکمل‌های غذایی می‌تواند یک منبع خوب برای تأمین امینو اسید مورد نیاز آن‌ها باشد. قرص‌های آمینو وی دوبیس در مقایسه با قرص‌های معمولی ابعاد بزرگتری دارند.
ابعاد بزرگتر سبب شده تا بلعیدن همه آن برای برخی افراد سخت باشد، در نتیجه به اشخاص توصیه می‌شود که در ابتدا قرص را به چند تکه شکسته و سپس هر یک از تکه‌های قرص را با آب و مایعات زیاد میل کنند. اگر ورزشکار مبتدی هستید، روزانه مصرف دو عدد قرص آمینو وی دوبیس برای شما کافی می‌باشد، ورزشکاران حرفه‌ای می‌توانند روزانه تا ۶ عدد قرص این مکمل را مصرف کنند. به منظور اثر‌گذاری بهتر و بیشتر توصیه می‌شود که قرص مکمل را قبل از خواب مصرف نکنید. بهترین زمان برای مصرف آن قبل از انجام حرکات ورزشی هست.

در خصوص عوارض جانبی این مکمل هم لازم به توضیح می‌باشد که به دلیل داشتن مجوز از سازمان غذا و دارو اگر به میزان مشخص شده مصرف شود، عوارض جانبی را به همراه ندارد. به منظور اطمینان از عدم بروز مشکل به واسطه مصرف مکمل آمینو وی دوبیس بهتر است که قبل از شروع مصرف آن با پزشک متخصص مشورت کنید. ناگفته نماند که مصرف بیش از حد مکمل عوارضی نظیر مشکلات کلیوی و افزایش مو‌های زائد را به همراه دارد. از طرفی دیگر بدن برای خارج کردن مواد اضافه از بدن ادرار زیادی تولید کرده که این موضوع خود سبب کاهش آب بدن می‌شود‌. بهترین راه مصرف مکمل به میزان دوز مشخص شده است.

آمینو ای ای ای ترک:
مکمل آمینو ای ای ترک در دسته‌بندی آمینو اسید‌های ضروری بدن قرار می‌گیرد. مواد مؤثره موجود در آن‌ها سبب افزایش انرژی و نیز افزایش تمرکز شخص می‌شود. جالب است بدانید که مصرف این مکمل غذایی بر روی افزایش چربی سوزی نیز اثر‌گذار است. به طور کلی دارای ۹ آمینو اسید ضروری مورد نیاز بدن است. بهتر است بدانید مکمل آمینو ای ای ای ترک امینو اسید‌هایی را وارد بدن شما می‌کند که بدن قادر به تولید آن‌ها نیست. این مکمل به دلیل تأثیر‌گذاری بر روی چربی سوزی و نیز افزایش تمرکز طرفداران زیادی دارد، در خصوص آن بهتر است بدانید که مصرف آن برای اشخاص زیر ۱۸ سال منع شده است. اگر شخص به مواد غذایی نظیر شیر، سویا، بادام و تخم مرغ حساسیت دارد بهتر است قبل از شروع مصرف مکمل با پزشک متخصص در این خصوص مشورت کند. توجه داشته باشید که هر مکمل دوز مصرفی خاص خود را دارد، هرگز بیشتر از دوز مشخص شده مصرف نکنید. اگر پس از مصرف آن هم دچار حساسیت یا آلرژی شدید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.
به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد مکمل‌های آمینو اسید پرداختیم. دانستید که مکمل‌های پروتئین تأثیر زیادی بر روی ترمیم عضلات و همچنین افزایش حجم عضلات دارند، به همین دلیل مصرف آن‌ها به ورزشکاران توصیه می‌شود. زیرا انجام ورزش‌های سنگین بر روی تحلیل رفتن حجم عضلات مؤثر است. به منظور بهره‌مندی از فواید و خواص پروتئین بهتر است آن را به رژیم روزانه خود اضافه کنید. 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها