به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۷ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۳۶۰۸۶۱

تمرینات مقدماتی و پیشرفته با تردمیل

گروه ورزش و سلامت:
تمرینات مقدماتی و پیشرفته با تردمیل
یکی از دلایل مهمی که افراد را مجاب به خرید تردمیل خانگی می‌کند نداشتن وقت کافی و مشغله‌های فراوان برای ورزش کردن در بیرون از خانه می‌باشد؛ تجهیزات ورزشی که می‌توان در خانه از آن‌ها استفاده کرد بسیار متنوع هستند اما در این میان خرید تردمیل به دلیل کاربری آسان و راحت بسیار مورد توجه قرار گرفته است.



استفاده از تردمیل خانگی یا تردمیل باشگاهی به شما این امکان را میدهد که شاهد پیشرفت خودتان باشید و دارای یک صفحه مانیتور دیجیتال هستند که که میتوانید به واسطه آن اطلاعاتی مثل زمان تمرین، میزان کالری سوزانده شده، مسافت طی شده، ضربان قلب و... را مشاهده نمایید؛ البته برخی از تردمیل‌های پیشرفته دارای اطلاعات چند کاربره هستند یعنی می‌توانند این اطلاعات را در خودش ذخیره کند و شما قادر خواهید بود که در طول زمان و در دوره‌های تمرینی شاهد این باشید که پیشرفت تان را ببینید و در ورزش کردن پیگیری روند پیشرفت بسیار حائز اهمیت بوده مخصوصا اگر به دنبال چربی سوزی و رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن باشید.

شروع تمرینات ورزشی با تردمیل
فرقی نمی کند که شما از تردمیل باشگاهی یا تردمیل خانگی استفاده میکنید در هر صورت باید برنامه ورزشی منظمی داشته باشید تا بتوانید به هدفتان برسید.
۱) برای اینکه تمرین خودتان را با تردمیل آغاز کنید باید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش کنید. در ۱۵ دقیقه اولی که شما ورزش می‌کنید کربوهیدرات‌هایی که به تازگی مصرف کرده اید سوزانده می‌شوند ولی پس از گذشت این مدت زمان به تدریج برای تامین انرژی، بدن چربی‌ها را به کار می‌گیرد و چربی سوزی و کالری سوزی آغاز خواهد شد. پس از ورزش کردن شروع تمرین با تردمیل را آغاز نمایید.
۲)گرم کردن بدن به پیشگیری از آسیب کمک می‌کند و بهتر است که شما با تردمیل ۱۵ دقیقه بدنتان را گرم کنید و با سرعت آهسته پیاده روی با تردمیل را شروع نمایید.
۳) برای ۲۰ دقیقه بعد سرعت تردمیل را بر روی ۵ تا ۶.۵ کیلومتر بر ساعت ثابت نگه دارید و می‌توانید برای هفته اول این سرعت و شیب را در ورزش خود حفظ کنید.
۴) در زمان انجام تمرینات با تردمیل این عملکرد را تکرار نمایید؛ در هر مرحله برای اینکه استراحت کنید می‌توانید به آهستگی این فرآیند را کاهش بدهید و مدت زمان ۵ دقیقه را استراحت نمایید.
بعد از اینکه یک تا دو هفته به همین روال تمرین کردید می‌توانید افزایش شیب و سرعت را بر روی تردمیل تان انجام بدهید. برای اینکه میزان اثرگذاری ورزش‌های هوازی را به حداکثر برسانید می‌توانید از تمرینات مقاومتی و پرفشار استفاده کنید. این تمرین‌ها به نحوی طراحی شده اند که به سیستم تنفسی، قلب و عروق انسان فشار و شوک‌های استقامتی ایجاد می‌نمایند؛ با این وجود معمولاً افراد زمان کمتری را برای انجام این تمرین‌ها اختصاص می‌دهند ولی برای این که بتوانید اثر گذاری ورزش کردن با تردمیل را چندین برابر کنید کافیست که در برنامه ورزشی تان این تمرین‌های استقامتی موثر را نیز به کار بگیرید. تمرینات تردمیل پرفشار در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می‌توانند اثری همچون دویدن برای زمان ۴۰ دقیقه را به دنبال داشته باشند که قطعاً این نتایج در مدت زمان کوتاهی می‌تواند شما را به تناسب اندام و حتی لاغری و کاهش وزن برساند.

مزایای استفاده از تردمیل
آیا به دنبال این هستید که خرید تردمیل خانگی را انجام بدهید و در منزل به ورزش کردن بپردازید؟ آیا میدانید که استفاده از تردمیل و خرید آن می‌تواند مزیت‌های بی نظیری را برای شما به همراه داشته باشد؟
بد نیست که بدانید اگر بودجه کافی برای خرید تردمیل ندارید کافیست که خرید تردمیل قسطی را از‌هایپرجیم انتخاب کنید و برای شما مشتریان عزیز امکان خرید تردمیل خانگی و انواع تردمیل دیگر به صورت قسطی فراهم شده است و با استفاده از چک شخصی و چک کارمندی کالای مورد نظر با خرید بدون محدودیت و آنی به شما تحویل داده می‌شود. شرایط فروش به این صورت است که شما ۶۰ درصد مبلغ را پرداخت میکنید و مابقی آن را ۲ یا ۳ ماه به دلخواه پرداخت خواهید کرد.
استفاده آسان از تردمیل، پیگیری پیشرفت ورزشی، دارابودن برنامه تمرینی، کاهش وزن، افزایش سلامت قلبی-عروقی، افزایش عضله و انعطاف پذیری مفاصل جزء اصلی ترین مزیت‌های استفاده از تردمیل به شمار می‌رود؛ استفاده از تردمیل به عنوان یک روش بسیار مناسب محسوب می‌شود که در طول هفته این اطمینان خاطر را به شما خواهد داد که برای سلامت جسمی و روحی تان حداقل ورزش مناسب را انتخاب کرده اید و آن را انجام می‌دهید. در اصل شما یک وسیله ورزشی دارید که می‌توانید در محیط خانه با تردمیل خانگی به راحتی و آسایش کامل ورزش کنید و حتی از تردمیل باشگاهی در مراکز ورزشی و باشگاه‌ها نیز استفاده کنید. فرقی نمی‌کند که شما می‌خواهید لاغر شوید یا به دنبال عضله سازی و افزایش سلامت قلبی و عروقی هستید در هر صورت تردمیل یک وسیله عالی ورزشی برای شما محسوب می‌شود.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها