به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۷ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۳۶۰۸۶۳

روش دایمی درمان افتادگی پلک در تهران

گروه سلامت و زیبایی: بالا رفتن سن در بسیاری افراد تاثیر زیادی روی چهره و زیبایی میذاره. یکی از مشکلات متداول ناشی از افزایش سن، کاهش قدرت عضلات و شل شدن پوست افتادگی پلک هست.
روش دایمی درمان افتادگی پلک در تهران
افراد مختلف به‌خصوص بیوتی بلاگرها در فضای مجازی تبلیغات زیادی برای درمان افتادگی پلک در تهران بر اثر شل شدن پوست و عضلات یا به‌صورت کلی برای افرادی که چشماشون حالت پف‌کرده داره میکنن، اما همین این ترفندها راه‌حل‌های موقتی بیش نیستن.
تنها روش دایمی درمان افتادگی پلک در تهران انجام عمل بلفاروپلاستی هست. اگه شما احساس می‌کنین که دچار افتادگی پلک شدین یا اینکه از فرم پلک‌های پف کرده‌اتون راضی نیستین، با ما همراه باشین و به‌هیچ‌وجه ادامه مطلب رو از دست ندین.

دلایل افتادگی پلک
افتادگی پلک می‌تونه دلایل زیادی داشته باشه؛ پیری، بیماری و مشکلات پزشکی از متداول‌ترین دلایل این مشکل هستن. تعدادی از افراد هم به‌صورت مادرزادی این مشکل رو دارن و از کودکی پلک‌های افتاده‌ای رو تحمل می‌کنن. پوست پلک افرادی که در این ناحیه دچار افتادگی شدن، شل میشه و کم‌کم خاصیت ارتجاعیش رو از دست می‌ده و عضلات نازک و ضعیف میشن.
سبک‌زندگی ناسالم، چاقی و اختلال در غده تیروئید می‌تونه سرعت افتادگی پلک شما رو بیشتر کنه. پس اگه مستعد این مشکل هستین بهتره قبل از از دست دادن فرم پلک‌هاتون در سبک زندگیتون تجدید نظر کنین و در صورتی که به مشکل پزشکی خاصی دچار هستین، دنبال درمان و حل اون بیماری باشین.



کاندیدهای مناسب عمل بلفاروپلاستی؛ تنها روش دایمی درمان افتادگی پلک در تهران
جراحی پلک در تهران معمولا برای افرادی که در اثر افزایش سن و پیری پوست افتادگی پلک رو تجربه می‌کنن، انجام میشه. با افزایش سن و چروک شدن پوست افتادگی پلک یه اتفاق کاملا طبیعیه اما اگه احساس آزاردهنده‌ای هم از نظر زیبایی و هم از نظر دید به فرد بده، میشه جراحی این بخش رو در نظر گرفت.
افرادی که شل شدگی پوست باعث شده زیر چشماشون حالت کیسه‌ای پیدا کنه یا ابروهاشون شروع به شل شدگی کرده هم از کاندیدهای عمل بلفاروپلاستی هستن. به‌صورت کلی جراحی بلفاروپلاستی فراتر از یه عمل زیبایی هست. بسیاری از افراد به پزشک مراجعه می‌کنن و از اینکه موقع نگاه‌کردن به بالا دیدشون توسط پوست آویزون شده محدود میشه شکایت دارن.
اگه مشکل افتادگی پلک دارید و خودتون رو کاندید مناسب این جراحی می‌دونید، باید در نظر داشته باشین که برای کاهش عوارض احتمالی این عمل بهتره که بیماری مزمن و زمینه‌ای نداشته باشین، سیستم‌ایمنی بدنتون به‌درستی کار کنه و مصرف‌کننده دخانیات هم نباشین.

اولین قدم برای عمل بلفاروپلاستی
آماده ‌شدن برای این جراحی ممکنه یکم پیچیده به نظر برسه. اما مثل تمام جراحی‌های کوچک دیگه اکثر افراد این مرحله رو به‌خوبی پشت‌سر میارن. برای شروع کار شما باید جراح مورد نظر خودتون رو پیدا کنین و وقت مشاوره اولیه رو با پزشکتون تنظیم کنین.
در جلسه مشاوره با جراح شما باید در مورد انتظاراتتون از انجام  درمان افتادگی پلک در تهران و نگرانی‌هاتون صحبت کنین و تمام ابهاماتتون در این زمینه رو از بین ببرین. هر سوالی که به ذهنتون میرسه رو از پزشک بپرسین و اجازه ندین هیچ تردیدی در ذهنتون باقی بمونه.
قبل از انتخاب جراح حتما در مورد سابقه کار و تحصیلاتش به‌خوبی تحقیق کنین. اگه جراح در صفحات اجتماعی عضو هست، نظرات مراجعه‌کننده‌هاش رو بخونین و موقع مشاوره ازش درخواست کنین که آلبوم تصاویر قبل و بعد متقاضیان سابقش رو به شما نشون بده. اینجوی می‌تونین پیش‌بینی کنین که تقریبا قراره عمل شما به چه صورت پیش بره.
جراح قبل از انجام این عمل از شما میخواد که یه سری آزمایش‌ها رو انجام بدین. همچنین لازمه که معاینه برای تعیین اندازه چشم‌های شما، سلامتی چشم و بینایی و بررسی اشک انجام شه. جراح یه سری عکس از پلک‌های شما میندازه که بتونه در طول عمل از اونا برای رسیدن به نتیجه بهتر استفاده کنه. اگه از داروهای خاصی استفاده می‌کنین یا سوابق بیماری خاصی دارین، باید قبل از جراحی همه رو با پزشکتون در میون بذارید.
 
اقدامات قبل از درمان افتادگی پلک در تهران
قبل از انجام عمل احتمالا از شما خواسته میشه تا از مصرف داروهایی که باعث خطر خونریزی میشه (مثل ایبوپروفن یا وارفارین) اجتناب کنین. همچنین اگه شما مصرف‌کننده دخانیات هستین، باید حداقل چند هفته قبل از عمل بلفاروپلاستی سیگار کشیدن رو کاملا کنار بذارین.
شما باید برای چند روز اول بعد از عمل آماده بشین چون که ممکنه تورم شدیدی در قسمت پلک‌هاتون داشته باشین و نتونین برای چند روز به فعالیت‌های عادی زندگی برگردین. مثلا ممکنه نتونین غذا بپزین یا برای خرید از خونه بیرون برین پس همه این موارد رو قبل از انجام جراحی در نظر بگیرین.
 


نحوه انجام درمان افتادگی پلک در تهران
عمل بلفاروپلاستی یکی از عمل‌های ساده زیبایی هست که به‌صورت سرپایی انجام میشه. یعنی شما می‌تونین مدت کوتاهی بعد از عمل به خونتون برگردین و نیازی نیست که در کلینیک یا بیمارستان بمونین. این جراحی معمولا با بی‌حسی موضعی انجام میشه، اما ممکنه در موارد خاص پزشک از بیهوشی هم استفاده کنه.
برای درمان افتادگی پلک بالا در تهران پزشک جراح اول یه برش کوچک در پلک ایجاد میکنه و پوست اضافی، عضلات از کار افتاده و بعضی وقتا چربی رو از پلک شما خارج می‌کنه. بلفاروپلاستی پلک پایین معمولا با برداشتن چربی‌های کیسه‌ای شده زیر پلک انجام میشه؛ همچنین ممکنه جراح مقداری از پوست این قسمت رو هم برداره.
تا وقتی‌که افتادگی پلک مشکل جدی برای بینایی و دید چشم‌های شما به وجود نیاره، بیمه هزینه‌ها رو بر عهده نمی‌گیره و این عمل زیبایی محسوب میشه. به همین دلیل باید قبل از انجامش به‌حساب پس اندازتون سر بزنین و یه حساب و کتاب کنین که زیبایی پلک و جوان شدن چشماتون چقدر براتون هزینه برداره.
 
دوران نقاهت بعد از بلفاروپلاستی
زمان بهبودی برای عمل بلفاروپلاستی خیلی کوتاهه و شما می‌تونین در عرض چند روز به زندگی سابق خودتون برگردین. بعد از جراحی به اتاق ریکاوری منتقل میشین. در اتاق ریکاوری از نظر عوارض جانبی شما رو چک می‌کنن، اگه مشکل خاصی وجود نداشته باشه، میتونین به خونتون برگردین و نیازی به موندن توی کلینیک نیست.
اینکه چند روز بعد از عمل به پلکتون استراحت بدین خیلی مهمه. داشتن تورم و درد بعد از این جراحی طبیعی هست و مشکل خاصی براتون ایجاد نمی‌کنه. پوست پلک خیلی نازکه و با کوچک‌ترین تحریکی ملتهب میشه؛ به‌همین‌خاطر نمیشه از التهاب پلک بعد از عمل به‌صورت کامل جلوگیری کرد.
ممکنه پزشک برای کاهش درد براتون ایبوپروفن تجویز کنه. یک تا دو هفته بعد از عمل این عوارض کم‌کم محو میشن و شما می‌تونین به فعالیت‌های سابقتون ادامه بدین. برای کم کردن ورم و التهاب ممکنه پزشک بهتون توصیه کنه از کیسه‌های آب یخ استفاده کنین.
تاری دید و حساسیت به نور از عوارض احتمالی بعد عمل بلفاروپلاستی هستن که در کوتاه‌مدت از بین میرن و نیاز به اقدام خاصی ندارن. اما در صورتی که بیش از یکی دو روز این تاری دید ادامه داشته باشه، باید به پزشکتون مراجعه کنین تا چشمتون بابت آسیب احتمالی معاینه شه.
اگه برای حفاظت از نور بعد از اتمام جراحی چشماتون رو با باند بستن، لازم نیست که شما هم این کارو ادامه بدین. می‌تونین چشماتون رو باز کنین و نیازی به بستن چشم‌ها بعد از جراحی نیست. اگه قبل از جراحی از لنز استفاده می‌کردین، لازمه که دو هفته مصرف لنز رو کنار بذارید و اگه چشماتون ضعیف هست، قبل از عمل عینک مناسب داشته باشین که جایگزین لنز طبی شه.
دائما از تمیز بودن زخم و بخیه‌ها مطمئن بشین و هر روز صورتتون رو به‌خوبی بشویید. بعد از چند روز پزشکتون وقت ویزیت و چک کردن بخیه‌ها رو تعیین می‌کنه و می‌تونین از موفقیت‌آمیز بودن عمل‌تون در اون ملاقات مطمئن شین.
 


عوارض احتمالی و خطرات بلفاروپلاستی
اگه طرفدار درمان افتادگی پلک در تهران باشین، باید بدونین که انجام هر جراحی ریسک‌های خاص خودشو به‌همراه داره. همه جراحی‌ها خطر خون‌ریزی، عفونت و کبودی رو دارن. لخته شدن خون هم یکی دیگه از خطرات کم احتمال اما خطرناک بعد از تمام جراحی‌هاست. در ادامه چند مورد از خطرات احتمالی درمان افتادگی پلک بالا در تهران رو نام می‌بریم.
•    تاری دید
•    حساسیت شدید به نور خورشید
•    خشکی چشم
•    خارش پوست اطراف چشم
•    ناتوانی در بستن چشم
•    آسیب به عضلات چشم
برای پیشگیری از عوارض احتمالی لازم هست که با پزشکتون صحبت کنین. همچنین اگه تجربه عوارض خاصی بعد از جراحی‌های قبلی خودتون داشتین، باید حتما قبل از عمل بلفاروپلاستی به اطلاع جراح برسونین تا بتونه با اقداماتی از تکرار اون عارضه برای شما جلوگیری کنه و انتظار رخ دادش رو داشته باشه.

اثرگذاری درمان افتادگی پلک در تهران
معمولا عمل بلفاروپلاستی نتیجه موفقیت‌آمیزی رو برای متقاضی به‌همراه داره و افراد در نهایت از ظاهر و چهره جدیدی که دارن رضایت خاطر پیدا می‌کنن. اما ممکنه بسته به شرایط پزشک به شما پیشنهاد بده که از بلفاروپلاستی به همراهی روش‌های درمانی زیبایی دیگه‌ای استفاده کنین تا نتیجه بهترین بگیرین.
مثلا ممکنه به بعضی از افراد که دچار افتادگی و شل شدگی در قسمت ابرو هستن پیشنهاد بشه که در کنار بلفاروپلاستی از لیفت ابرو هم استفاده کنن تا به نتیجه دلخواه در قسمت پلک و ابروهاشون برسن. حتی ممکنه برخی از افراد نیاز داشته باشن که تمام صورتشون رو لیفت کنن و به شادابی قبل خودشون برگردن.
شما می‌تونین در جلسه مشاوره با جراحتون صحبت کنین که دقیقا چه انتظاری از نتیجه جراحی دارین و آیا استفاده از سایر روش‌ها مثل لیفت به شما در این مسیر کمک می‌کنه یا نیازی به اقدام دیگه‌ای ندارین. در حالت ایده‌آل فقط کافی هست که یه بار این عمل رو انجام بدین و برای همیشه از مشکل افتادگی پلکتون راحت شین.
 
سخن پایانی
اگه شما هم به مشکل افتادگی پلک دچار هستین، نگران نباشین؛ چرا که با پیشرفت پزشکی می‌تونین به‌سادگی عمل بلفاروپلاستی رو انجام بدین و علاوه بر به‌دست‌آوردن زیبایی دوباره صورتتون، افق دید چشمانتون رو هم برگردونین. کلینیک vip با تکیه‌بر ماهرترین جراحان زیبایی و حرفه‌ای‌ترین تیم جراحی آماده ارائه خدمت به همه افرادی هست که زیبایی براشون اهمیت زیادی داره.
شما می‌تونین در کلینیک vip با مناسب‌ترین هزینه از بهترین امکانات و تجهیزات مدرن روز در دنیا استفاده کنین و مطمئن باشین که جراحی موفقیت‌آمیزی رو پشت‌سر میذارین. شما هرروزه می‌تونین با مراجعه به کلینیک vip یا تماس با ما وقت مشاوره رایگان خودتون رو با بهترین پزشکان جراحی در تهران تنظیم کنین و از اینکه کاندید مناسب این جراحی هستین مطمئن شین.
کلینیک vip با در اختیار داشتن بهداشتی‌ترین محیط و مدرن‌ترین امکانات بین تمام کلینیک‌های زیبایی تهران افتخار اینو داره که هرروزه میزبان جراحی‌های‌های صد درصد موفقیت‌آمیز متقاضیان مختلف باشه و بتونه در عرصه زیبایی راهنمایی‌های مفیدی به افراد ارائه کنه. در صورتی که سوالی در مورد درمان افتادگی پلک در تهران به ذهنتون رسید، می‌تونین در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بذارید.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها