به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۷ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۳۶۰۸۷۷

ترکیه کارت میر روسیه را حذف می‌کند

ترکیه کارت میر روسیه را حذف می‌کند
گروه اقتصادی: یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که سه بانک دولتی این کشور که به سیستم پرداخت «میر» روسیه مجوز داده‌اند، پس از هشدارهای آمریکا از آن صرف‌نظر می‌کنند.
این مقام ارشد ترکیه که نخواست نامش فاش شود ، بدون ذکر تاریخی گفت که پرداخت‌هایی با سیستم روسی در حال انجام است، اما تاریخی در آینده برای تعلیق سیستم میر تعیین شده است.
سه بانک دولتی هالک بانک، زیارت و واکیف بانک تاکنون به تراکنش با کارت‌های میر مجوز داده‌اند.دنیزبانک و ایسبانک، دو بانک بزرگ‌ خصوصی ترکیه، هفته گذشته اعلام کرده بودند که استفاده از سیستم پرداخت میر را متوقف می‌کنند.دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه،  در واکنش به این خبر گفت: «البته این تصمیم تحت فشار بی‌سابقه‌ای از سوی واشینگتن گرفته شد.»
روز جمعه نیز ازبکستان اعلام کرد که فعالیت کارت‌های بانکی میر را به دلایل «فنی» متوقف کرده است.
کارت میر اکنون فقط در تعداد معدودی از کشورها از جمله بلاروس قابل استفاده است. اوایل مرداد، خبرگزاری ریانووستی روسیه اعلام کرد از این پس در ایران، پرداخت‌ با کارت‌های روسی «میر» که جایگزین ویزا و مسترکارد هستند، امکان‌پذیر خواهد بود.ترکیه که بسیار وابسته به گاز و نفت روسیه بوده، از پیوستن به تحریم‌های غرب علیه روسیه پس از حمله به اوکراین خودداری کرد.ترکیه همچنین یکی از مقصدهای محبوب برای گردشگران روسی است و از زمان آغاز جنگ شاهد ورود هزاران روس بوده است.
مسکو پس از دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین همتای روس‌اش در اوایل ماه اوت اعلام کرده بود که دامنه سیستم میر را گسترش خواهد داد. اما واشینگتن بلافاصله به شرکت‌ها و بانک‌های ترکیه‌ که با روسیه تجارت می‌کنند، نسبت به خطر تحریم‌های احتمالی هشدار داد.

 
برچسب ها: ترکیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها