به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۷ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۳۶۰۸۸۶
در پی تداعی فاجعه هیلزبورو

خودکشی 2 هوادار لیورپول پس از فینال لیگ قهرمانان!

گروه ورزشی: 2 هوادار لیورپول پس از فینال لیگ قهرمانان فصل گذشته و به دلیل تداعی شدن فاجعه سال 1989 هیلزبورو خودکشی کردند.
خودکشی 2 هوادار لیورپول پس از فینال لیگ قهرمانان!
اتفاقات قبل از شروع فینال لیگ قهرمانان فصل گذشته بین لیورپول و رئال مادرید در اطراف ورزشگاه استادوفرانس پاریس، دو قربانی بر جای گذاشت. طبق گزارش نشریه اکیپ فرانسه و به نقل از پیتر اسکارف، رئیس اتحادیه حمایت از بازماندگان حادثه هیلزبورو، دو هوادار باشگاه لیورپول پس از بازی فینال اقدام به خودکشی کرده اند. هر دو هوادار لیورپول از حادثه هیلزبورو در سال 1989 جان سالم به در برده بودند.

طبق این گزارش، حداقل 150 هوادار لیورپول احساس کردند که در فینال لیگ قهرمانان اروپا، اتفاقات حادثه به هیلزبورو برای‌شان تداعی شده است. به دلیل سازماندهی فاجعه‌آمیز امنیتی در اطراف ورزشگاه محل برگزاری فینال لیگ قهرمانان، صدها هوادار لیورپول برای مدتی طولانی در مقابل دروازه های ورودی ورزشگاه حبس شده و قادر به ورود به ورزشگاه نبودند. فینال به همین دلیل با نیم ساعت تاخیر برگزار شد. 

اسکارف در این رابطه گفت:« من نمی توانم جزئیات زیادی در مورد این دو خودکشی ارائه کنم، به جز اینکه یکی حدود یک هفته پس از فینال و دیگری هفته گذشته خودکشی کرده است؛ تحقیقات در حال کامل شدن است.»


پیتر اسکارف در کنفرانسی که خود سازماندهی کرده بود گفت:« قربانیان بین 52 تا 63 سال سن داشتند و شکی نیست که آنها به خاطر تداعی شدن اتفاقات حادثه هیلزبورو در سال 1989 دست به این اقدام زده اند. هر دو تصور می کردند از آن حادثه تلخ عبور کرده اند ولی در پاریس همه چیز برای‌شان تکرار شد.»

لازم به ذکر است که فاجعهٔ هیلزبورو حادثه‌ای بر اثر تجمع انسانی بود که در مرحلهٔ نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال انگلیس و در ورزشگاه هیلزبورو شهر شفیلد، بین تیم‌های لیورپول و ناتینگهام فارست در ۱۵ آوریل ۱۹۸۹ رخ داد. در این حادثه ۹۷ نفر جان خود را از دست دادند و ۷۶۶ نفر مجروح شدند و همگی آن‌ها از هواداران لیورپول بودند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها