به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۷ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۳۶۰۹۰۴

عکاسی بی‌نظیر از کهکشان راه شیری با آیفون ۱۴

گروه فناوری: این تصاویر با فرمت ProRAW و حالت شب و تنها با آیفون ۱۴ پرو مکس گرفته شده‌اند.
عکاسی بی‌نظیر از کهکشان راه شیری با آیفون ۱۴
اپل چندین هفته پیش از گوشی‌های سری آیفون 14 رونمایی کرد و بالاخره برای مدل‌های پرو به سراغ دوربین 48 مگاپیکسلی بجای 12 مگاپیکسلی نسل‌های قبلی رفت. حالا دوربین آیفون 14 پرو مکس توانسته تصاویر جذابی از کهکشان راه شیری بگیرد، البته با همان رزولوشن 12 مگاپیکسل.
عکاسی بی‌نظیر از کهکشان راه شیری با آیفون 14
یکی از کاربران فروم وب‌سایت MacRumors به نام «ToddH» این تصاویر را با آیفون ۱۴ پرو مکس در حالت نایت مود (Night Mode) با حداکثر ۳۰ ثانیه نوردهی (اکسپوژر) در اپ دوربین گرفته گرفته است. البته نتایج نهایی که با فرمت ProRAW هستند، با اپ لایت‌روم ویرایش شده‌اند.
عکاسی از کهکشان راه شیری با آیفون ۱۴ پرو مکس
این تصاویر از کهکشان راه شیری با ISO 12,500 و ISO 10,000 و البته رزولوشن 12 مگاپیکسل گرفته شده‌اند چرا که نایت مود یا حالت شب در رزولوشن 48 مگاپیکسل در دسترس نیست. همانطور که گفتیم، این تصاویر با فرمت ProRAW ثبت شده‌اند و روی خود آیفون با اپ موبایل لایت‌روم (Lightroom) بهبود پیدا کرده‌اند.
عکاسی بی‌نظیر از کهکشان راه شیری با آیفون 14
این کاربر برای ثبت تصاویر از یک تری‌پاد به همراه دستگاه ردیاب Skywatcher استفاده کرده تا در جهت مخالف چرخش زمین حرکت کند. این کار برای این صورت می‌گوید که آسمان برای دوربین ثابت به نظر برسد تا از هرگونه کشیدگی تصویر جلوگیری شود و البته ستاره‌ها مشخص باشند.
درست مانند معرفی سری آیفون 13، پیش از اینکه جدیدترین گوشی‌های اپل معرفی شوند، شایعاتی مبنی بر وجود حالت عکاسی نجومی در سری آیفون 14 وجود داشت. حتی با انتشار دعوتنامه مراسم آیفون 14، طرفداران اپل دوباره به چنین موضوعی اشاره کردند، اما در نهایت شاهد چنین قابلیتی در جدیدترین آیفون‌ها نبودیم.
با وجود اینکه حالت مخصوصی برای عکاسی نجومی در آیفون‌های جدید وجود ندارد، اما همانطور که در تصاویر بالا می‌بینید، این محصولات می‌توانند تصاویر جذابی از آسمان بگیرند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها