به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۷ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : ۳۶۰۹۱۸

بیانیه نیروهای خط امام درباره رخدادهای اخیر

بیانیه نیروهای خط امام درباره رخدادهای اخیر
گروه سیاسی: سایت جماران نوشت: مجمع نیروهای خط امام در بیانیه دوم خود اعلام کرد : چند روز از اعتراضات مردم پس از درگذشت خانم مهسا امینی می‌گذرد و هنوز پاسخ روشن و قانع کننده‌ای از سوی دستگاه‌های مسئول به افکار عمومی ارائه نگردیده و هیچ‌کس حتی حاضر به یک عذرخواهی ساده هم نشده است. گویا عده‌ای هنوز باور ندارند که مسئولیت جان شهروندان با آنان است، خصوصاً وقتی که در بازداشت باشند!
این وضعیت در کنار تحلیل‌های یکجانبه درباره وقایع اخیر و اصرار بر اثبات این ادعا که هدایت همۀ اعتراضات از خارج کشور است، موجب بال و پر گرفتن دو گروه تندرو در صحنه تحولات اجتماعی و سیاسی شده است.گروه اول، جریان برانداز و خشونت طلب و وابسته به بیگانگان است که به رغم تعداد اندک، از حمایت رسانه‌ای گسترده در خارج از کشور برخوردارند.
گروه دوم، افراد و گروه‌های افراطی داخلی‌ هستند که با لجاجت و هیاهو و انقلابی‌نمایی، در پوشش دفاع از نظام و قطبی‌سازی جامعه و تشدید شکاف‌های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی، همان مسیری را می‌روند که نارضایتی بخش وسیعی از جامعه، نتیجه عملکرد آن‌هاست.
واقعیت این است که فقدان تدبیر مصلحانه و بی‌اعتنایی به مطالبات طبیعی و قانونی مردم و عدم پاسخگویی صریح و شفاف به جامعه و اعطای نسبت‌های تحقیرآمیز به معترضان، راهبردی غلط و فاقد دوراندیشی است که خود خسارت‌های دیگری به دنبال خواهد آورد.
عملکرد غیرحرفه‌ای رسانه‌ملی هم به این وضعیت دامن زده و موجب تقویت زمینه‌ فعالیت رسانه‌هایی شده که هدفی جز تبدیل مطالبات مردم به آشوب و بلوا ندارند.
روشن است که بلوا، خشونت و نفرت، مورد تایید هیچ فرد دلسوز و میهن دوستی نیست و تنها یک قربانی دارد و آن مردم و امید آنان است که تاکنون پاسخی در خور شأن و کرامت و فهم‌شان داده نشده است.شوربختانه باید گفت گویا عده‌ای مایل هستند چرخۀ خشونت و آشوب از حرکت بازنماند تا آن‌ها بتوانند تحلیل‌های خود را به اثبات رسانند.
مجمع نیروهای خط امام ضمن همدردی با خانواده‌هایی که در روزهای گذشته عزیزان خود را از دست داده‌اند، از همه دستگاه‌های مربوطه و مسئولان کشور می‌خواهد، بیش از این زمان را از دست نداده و از افراط و یکجانبه‌گرایی ممانعت به عمل آورند.
بی‌تردید این روند از هر سو که باشد، راه تعامل و گفتگو و همکاری خیرخواهانه و مبتنی بر منافع ملی را مسدود و زمینه‌های تفرقه و ناامنی و واگرایی را تشدید خواهد نمود.


 
برچسب ها: اعتراضات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها