کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تمام ستارگانی که اجداد بسیار مشهوری داشته‌اند

8 مهر 1401 ساعت 10:00


گروه فرهنگی: حتما تابحال به این موضوع فکر کرده‌اید که جد شما برای مثال در هزار سال قبل کجا زندگی می‌کرده و به چه شغلی مشغول بوده است. شاید مانند من این پرسش هم به ذهنتان رسیده باشد که آیا در بین اجداد و اقوام دورتان، فردی مشهور یا هنرمند یا شخصیتی تاریخی وجود دارد یا نه؟نگران نباشید. علم به سرعت در حال پیشرفت است و احتمالا همه ما به زودی قادر خواهیم بود تا پاسخ این چنین پرسش‌هایی را به دست بیاوریم اما تا آن زمان بهتر است سراغ افرادی برویم که همین حالا هم این امکان برایشان مهیاست. در این مقاله سراغ سلبریتی‌ها و افراد مشهوری رفتیم که اجداد و نیاکان بسیار مشهوری داشته‌اند.

 
بیانسه و فردی که استعداد موسیقی را برایش به ارث گذاشت
 اگر از ادعای طرفداران بیانسه که او را موفق‌ترین و محبوب‌ترین موزیسین و خواننده حال حاضر دنیا می‌دانند بگذریم، بدون شک همه ما قبول داریم که او یکی از استعدادهای برجسته جریان همه‌پسندِ موسیقی دنیاست. جالب است بدانید ظاهرا بیانسه تنها فردِ با استعداد موسیقی در خانواده‌اش نبوده و اگر به سال‌ها قبل بازگردیم به نابغه‌ای حتی برجسته‌تر از بیانسه برخواهیم خورد.

طرفداران پروپا قرصِ بیانسه می‌دانند که ریشه این خواننده موفق اگر به اندازه کافی به عقب برویم به کشور اتریش می‌رسد و حالا شکی نیست که بیانسه یکی از نوادگان آهنگ‌سازِ برجسته و نابغه اتریشی، گوستاو ماهلِر است. گوستاو ماهلر را می‌توان یکی از نوابغِ موسیقی دنیا دانست و سمفونی هفتمِ او هنوز یکی از محبوب‌ترین قطعه‌ها برای اجرا در سراسر دنیا به حساب می‌آید.

رابرت پتینسون و یک جدِ خیلی خیلی ترسناک
شاید هنوز بسیاری از شما رابرت پتینسون را با نقش محبوب و مشهورش در سری فیلم‌های Twilight به یاد بیاورید. رابرت در این سری فیلم نقش یک خون‌آشام به نامِ ادوارد کالِن را بازی می‌کرد و به خاطر آن نقش بسیار مورد توجه قرار گرفت. اگر نگاهی به اجداد رابرت بیندازیم شاید به این نتیجه برسیم که ربط او وخانواده‌اش با ومپایرها تنها به همین فیلم خلاصه نمی‌شود.

سال‌ها پیش در کشور رومانی(کشوری که در ادبیات عامه بیشترین ارتباط را با خون‌آشام‌ها داشته است) حکمرانِ مشهور و خونریزی وجود داشته به نامِ ولادِ سوم. ولادِ سوم القاب متفاوتی مانند کنت دراکولا و البته Impaler(ولاد عادت داشته در بدن دشمنانش چوبی نوک تیز فرو کند و سپس آن‌ها را برای مرگی دردناک رها کند) داشته و معروف است این حاکم سنگدل منبعِ الهامِ برام استوکر برای نگارش رمان دراکولا است. جالب است بدانید رابرت پتینسون از نوادگانِ بسیار دورِ ولاد سوم یا همان کنت دراکولای خودمان است.

جورج کلونی و نسبت با مشهورترین رئیس جمهورِ آمریکا
جورج کلونی احتمالا نیاز به تعریف و معرفی ندارد. این بازیگر، تهیه کننده و کارگردان آمریکاییِ 61 ساله در چند دهه حضورش در سینما موفق به ایفای نقش و سرمایه‌گذاری در برخی از موفق‌ترین فیلم‌های سینما شده و به همین دلیل انواع و اقسام جوایز و تحسین‌ها را هم دریافت کرده است. دلیل حضور کلونی در این مقاله اما نه هنرش و بلکه نسبتِ دوری است که او با یکی از بنیان‌گذارانِ کشور آمریکا دارد.

آبراهام لینکلن را بیشتر مورخان کلیدی‌ترین شخصیت در ساختنِ آمریکای مدرن می‌دانند و حتما برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید بینِ لینکلن و کلونی نسبتی خانوادگی وجود دارد و جرج از طریق فردی به نام لوسی هنکس به لینکلن مرتبط می‌شود. لوسی مادربزرگِ مادریِ آبراهام لینکلن محسوب می‌شود و به این ترتیب مشخص می‌شود جورج کلونی نسبتی دور با آبراهام لینکلن دارد.

سیندی کراوفورد؛ ارتباط یک سوپر مدل، برترین رئالیست ادبیات و متحد کننده اروپا در قرون وسطی
سیندی کراوفورد حالا 56 ساله است و به همین دلیل مانند گذشته نامش در صدر اخبار نیست اما او در دهه 80 و 90 میلادی یکی از چند سوپرمدل مشهور دنیا به حساب می‌آمد و ممکن نبود در آن سال‌ها مجله پر تیراژی را باز کنید با یکی از عکس‌های او برخورد نکنید. از فعالیت‌های حرفه‌ایِ سیندی که بگذریم باید بگویم او در میان اجدادِ دور و نزدیکش دو فامیلِ بسیار معروف دارد.وقتی فقط چند نسل به عقب برمی‌گردیم متوجه می‌شویم که سیندی از طریق پدرِ پدرِ پدرِ پدربزرگش یعنی فرانک همینگوی با یکی از برترین نویسنده‌های تاریخ ادبیات و بدون شک یکی ازبرترین هنرمندان سبکِ رئالیسم یعنی ارنست همینگوی مرتبط می‌شود. همینگوی اما تنها فرد معروف این خانواده نیست.اگر در شجره خانوادگی سیندی به اندازه کافی به عقب برویم به نام یک پادشاه بزرگ یعنی شارلمان یا چارلزِ کبیر برمی‌خوریم. چارلز پادشاه فرانک‌ها و بعد از آن پادشاه لومباردها بود و بسیاری معتقدند او پررنگ‌ترین نقش در اتحاد دوباره اروپا را برعهده داشت.

هلنا بونهام کارتر؛ یک نخست وزیر و یک زنِ ضد فاشیست
هلنا بونهام کارتر حالا 56 ساله است و در طول چند دهه حضورش در سینما و تلویزیون به عنوان بازیگر موفق شده شخصیت‌های ماندگار فراوانی خلق کند. درحقیقت هلنا در تاریخچه بازیگریش آن‌قدر کاراکترهای عجیب و غیر عادی داشته که بسیاری او را نسخه مونث جانی دپ می‌دانند.احتمالا معروف‌ترین فرد در شجره خانوادگی هلنا نخست وزیر بریتانیا در زمان جنگ جهانی اول است. جالب است بدانید پدرِ پدربزرگِ هلنا، هربرت هنری آزکوئیث است که بین سال‌های 1908 و 1916 نخست وزیر بریتانیا بود.مادربزرگِ هلنا هم شخصیتی سیاسی و مبارز به حساب می‌آمد. وایولت در زمان خودش یکی از مبارزان جدی فاشیست بود و مبارزاتش با ظهور و قدرت گرفتن هیتلر را آن‌قدر پیش برد که نامش وارد لیست سیاهِی شد که به دشمنان هیتلر تعلق داشت.

رشیدا جونز؛ یک خانواده پر از افراد مشهور
رشیدا جونز را احتمالا آن دسته از مخاطبان که وقت بیشتری را صرف تماشای سریال می‌کنند بهتر به یاد می‌آورند. رشیدا در سریال‌های کمدی مشهوری مانند آفیس و Parks and Recreation به ایفای نقش پرداخته است. البته برای پیدا کردن آدم‌های مشهور در خانواده رشیدا نیازی به جست و جوی زیاد نیست. پدر رشیدا یعنی کوئینسی جونز یکی از مشهورترین تهیه کننده‌های موسیقی آمریکا و البته موزیسین، ترانه نویس، آهنگ‌ساز و تنظیم کننده برجسته و قابل احترامی است اما او و دخترش تنها افراد مشهور این خانواده نیستند.

برای یافتن شخصیت‌های تاریخی مرتبط با این بازیگر باید تا زمان یکی از روسای جمهور مشهور آمریکا یعنی جرج واشنگتن به عقب برگردیم. البته رشیدا نه با جرج بلکه با خواهرِ اولین رئیس جمهور آمریکا یعنی بِتی واشنگتن لوئیس نسبت دارد. بتی به دلیل فعالیت‌های فراوانش در زمینه استقلال آمریکا به عنوان یکی از زنانِ بنیان‌گذار آمریکا شناخته می‌شود.

اگر این جست و جو را تا قرن سیزده میلادی ادامه دهید متوجه خواهید شد که رشیدا و پدرش کوئینسی با یکی از مشهورترین پادشاهان انگلستان هم مرتبط هستند و پادشاه ادواردِ اول که در قرن سیزدهم میلادی حکمران انگلستان بود هم یکی از اقوام دور آن‌ها به حساب می‌آید. 


کد مطلب: 360957

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/360957/تمام-ستارگانی-اجداد-بسیار-مشهوری-داشته-اند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir