به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۴۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۸ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۳۶۱۰۰۵

بازی‌های رایانه‌ای عامل به میدان آوردن نوجوانان!

بازی‌های رایانه‌ای عامل به میدان آوردن نوجوانان!
گروه سیاسی: ابوالفضل احمدی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با اشاره به آیه «یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»، به تشریح ابعاد مختلف ماجرای مهسا امینی و اغتشاشات اخیر پرداخت.
به گزارش فارس، بخش هایی از گفت و گوی احمدی را در ادامه می خوانید:
*دشمن همچنان در حال برنامه‌ریزی علیه اسلام و مبانی آن برای مقابله با پیشرفت احکام اسلامی در عالم است، لذا از موضوع اخیر به نام مردم و دفاع از آزادی زن سوءاستفاده کرد و برای ضربه زدن به نظام دست به اغتشاش، ایجاد ناامنی و فریب اقشار مختلف جامعه زد.
*دشمن مدام به دنبال بهانه‌ای برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی‌ست و اغلب به بهانه‌های خود رنگ و لعاب دینی، انسانی و بشردوستانه می‌دهد اما دقیقا جایی که احساس می‌کند بازی را برده است، مشت خود را باز می‌کند.
*در این ماجرا فرماندهی میدان توسط رسانه دشمن کاملا مشهود بود و نشان دادند که چگونه می‌توان با فضای مجازی، میدان حقیقت را مدیریت و برنامه‌ریزی کرد و باعث بهم‌ریختگی افکار عمومی، ایجاد شک و تردید و متلاطم کردن احساسات جامعه شد.
*فضای مجازی مورد بی‌توجهی قرار گرفته و ملتهب و متشنج کردن فضا، شایعه‌پراکنی، دروغ، وارونه نشان دادن واقعیت‌ها و تبدیل یک مسئله عادی به یک بحران در این فضا باید مدیریت شود.
*بازی‌های هیجانی رایانه‌ای برای به میدان آوردن نوجوانان در چنین روزی برنامه‌ریزی شده بود.دشمن می‌خواهد انقلاب و اسلام را برای این نسل جور دیگری روایت و از این ظرفیت علیه خود جامعه جوان و اسلام استفاده کند.
*در ماجرای اخیر دستگاه‌های فرهنگی باید خود را مقصر بدانند، چون کوتاهی‌هایی قصورا یا تقصیرا صورت گرفته است.مردم در همان روزهای اولیه حساب خود را از اغتشاش‌گران جدا کردند و با بصیرتی که از تجربه فتنه‌ها و حوادث گذشته به دست آورده بودند با این جریان همراه نشدند.
*مردم نشان دادند حتی در شرایطی که نسبت به مسائل اقتصادی و معیشتی گلایه‌مندند اگر بحث دفاع از اسلام و نظام پیش‌ بیاید، مقابل دشمنان سینه سپر می‌کنند و در جریانات اخیر مجددا پشتیبانی خود از نظام و ولایت را به رخ دشمن کشیدند.
*وی با اشاره به اینکه عده‌ای غافل و فریب‌خورده بودند، تشریح کرد: این افراد عمدتا نوجوانان احساساتی بودند که در این سال‌ها با فضای مجازی و بازی‌های هیجانی رشد کردند و الان فضا را مناسب دیدند تا حرکت‌های اکشنی که در رایانه انجام می‌دادند به میدان واقعیت بکشانند.
*این نوجوانان معاند و سیاسی نبودند و رفتارشان تنها هیجاناتی بود که  در میدان واقعیت فوران کرد.کوتاهی دستگاه‌های مربوطه مانند صداوسیما، وزارت ارشاد، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها در این موضوع نقش داشته است.
*یک دسته هم معترضانی بودند که خواستار رفع ابهام بودند و باید سوالاتشان پاسخ داده و موضوع کاملا تبیین شود.
*نباید تحت تاثیر القای دشمن مبنی بر غافل بودن و ضدنظام بودن تمام نوجوانان قرار بگیریم، زیرا تعداد نوجوانانی که فریب خورده‌اند در برابر لشکر عظیم نوجوانان و جوانان انقلابی، بابصیرت، متدین و آماده در صحنه تقریبا هیچ است.با این وجود اگر یک نوجوان هم از سر غفلت در زمین دشمن بازی کند برای ما سنگین است چراکه همه این نسل فرزندان و سرمایه‌های ایران اسلامی هستند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها