به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۸ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۳۶۱۰۴۴

شروع دوباره لیگ برتر با تقابل‌های فوق حساس

شروع دوباره لیگ برتر با تقابل‌های فوق حساس
گروه ورزشی:چرخ لیگ برتر فوتبال ایران بعد از سه هفته و از فردا دوباره به حرکت در خواهد آمد. لیگ برتر فوتبال ایران روز نوزدهم شهریور و بعد از برگزاری بازی‌های هفته ششم، تعطیل شد. در این مدت تیم ملی در اردوی اتریش حضور داشت و بعد از وقفه‌ای ۲۰ روزه، چرخ لیگ دوباره به حرکت در خواهد آمد. هفته هفتم لیگ برتر فردا (شنبه ۹ مهر) با برگزاری ۵ دیدار شروع و روز یکشنبه (۱۰ مهر) با برگزاری ۳ دیدار دیگر به پایان می‌رسد. در آستانه شروع دوباره هیاهوی فوتبال باشگاهی، نگاهی داریم به بازی‌های این هفته که تقابل های حساس و هیجان‌انگیزی را در دل خود جای داده است:
 
آلومینیوم – ملوان
تقابل دو مربی از یک نسل؛ سیدمهدی رحمتی و مازیار زارع فردا در اراک به دنبال پیروزی خواهند بود. شاگردان رحمتی فصل را با پیروزی مقابل نفت شروع کردند ولی طی چهار هفته بعدی، با توجه به قرعه سختی که داشتند، تنها دو امتیاز کسب کردند و اینک با 5 امتیاز چهاردهم هستند. در سمت مقابل تیم تازه لیگ برتری شده ملوان هنوز طعم برد را نچشیده و با 2 امتیاز در قعر جدول حضور دارد. دو تیم طی 5 تقابل اخیر خود که همگی مربوط به لیگ یک است، هر کدام دو برد کسب کرده‌اند.

نساجی – نفت مسجد سلیمان
شاگردان مطهری در اولین تجربه سرمربیگری، دستیار سابق یحیی گل محمدی در لیگ برتر طی 6 بازی اخیر 6 امتیاز کسب کرده‌اند. با توجه به شرایط موجود، آنها فردا محکوم به برد هستند ولی در سمت مقابل تیمی حضور دارد که امسال عملکرد متفاوتی نسبت به سال قبل داشته است. نفت مسجد سلیمان که با پیروزی مقابل نفت آبادان، راهی تعطیلات شد، با 8 امتیاز ششم است و به دنبال تداوم همین روند برای به دست آوردن جایگاهی مستحکم در میانه‌های جدول است.

گل‌گهر – استقلال
حساس‌ترین بازی روز اول هفته هفتم را در سیرجان شاهد خواهیم بود؛ جایی که شاگردان امیر قلعه‌نویی برای پایان دادن به طلسم شکست های خود مقابل استقلال به میدان خواهند رفت. آنها یکی از 5 تیم بدون باخت فصل هستند که در حال حاضر با 12 امتیاز در رده دوم حضور دارند. در سمت مقابل، مدافع عنوان قهرمانی حضور دارد که با پیروزی 3-1 مقابل نساجی راهی تعطیلات شد و با 11 امتیاز، پشت سر گل‌گهر، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. برنده این دیدار به صورت موقت صدرنشین لیگ برتر خواهد شد و این می‌تواند به جذابیت‌های کار بیافزاید.

فولاد – مس کرمان
شاگردان جواد نکونام با وجود قرعه سختی که در شروع فصل داشتند، تا کنون هیچ باختی متحمل نشده‌اند. آنها طی سه هفته اخیر، دو برد مهم مقابل سپاهان و تراکتور کسب کردند و در هفته ششم نیز مقابل مس رفسنجان به تساوی رضایت دادند تا با 9 امتیاز در مکان پنجم قرار بگیرند. حریف فردای فولاد، مس کرمانِ تازه لیگ برتری شده است که طی شش هفته اخیر، یک برد، سه باخت و دو مساوی داشته و دوازدهم است.

ذوب‌ آهن – پیکان
سلطان مساویِ لیگ بیست و دوم در ایستگاه هفتم به دنبال کسب اولین برد فصل است؛ ذوب آهن تاکنون در هر شش بازی خود به نتیجه مساوی دست یافته و با 6 امتیاز، پشت سر پیکانِ 8 امتیازی در مکان دهم جدول رده‌بندی حضور دارد. این تیم فردا میهمان پیکان است و در صورت پیروزی می تواند جای این تیم را گرفته و رتبه خود را تک رقمی کند. البته شاگردان حسینی انگیزه‌های خاص خود را برای پیروزی دارند. آنها با شکست خانگی مقابل گل‌گهر راهی تعطیلات شدند و اینک در شروع دوباره مسابقات در پی کسب برد و بهتر کردن جایگاه خود هستند.

هوادار – سپاهان
اولین بازی روز دوم هفته هفتم را هوادار و سپاهان در تهران برگزار خواهند کرد. شاگردان ساکت فصل را با پیروزی شروع کردند اما طی 5 هفته اخیر، 3 شکست و 2 مساوی در کارنامه آنها دیده می شود. هوادارِ رده سیزدهمی فردا کار سختی مقابل سپاهان مدعی دارد؛ تیمی که با هدایت مورایس طی دو هفته نخست استقلال و نساجی را شکست داد ولی در چهار هفته بعد از کسب برد ناکام بود. سپاهان در حال حاضر با 9 امتیاز چهارم است و برای اینکه از کورس قهرمانی عقب نیافتد، فردا هیچ هدفی جز کسب سه امتیاز نخواهد داشت.

پرسپولیس – تراکتور
ورزشگاه آزادی از ساعت 18:30 روز یکشنبه میزبان دو تیمی خواهد بود که آخرین تقابل آنها، جنجالی‌ترین بازی فصل پیش بود؛ پرسپولیس – تراکتور همیشه جذاب است و اتفاقات بازی قبل که به باخت انضباطی تراکتور انجامید، بر حساسیت‌های آن افزوده است. شاگردان یحیی با صدرنشینی راهی تعطیلات شدند و برای استحکام جایگاه خود در پی ادامه توالی بردهای خود مقابل تراکتور هستند. شاگردان بردیف هم می‌خواهند با شکستن طلسم شکست‌های متوالی خود مقابل پرسپولیس، بعد از پنج بازی، از این تیم امتیاز بگیرند؛ آن‌ها در حال حاضر با 8 امتیاز ششم هستند.

صنعت نفت – مس رفسنجان
آبادان شهری بود که اولین تغییر سرمربی لیگ بیست و دوم در آن رخ داد و طی آن فیروز کریمی جانشین پرکاس شد. زردپوشان با هدایت سرمربی قبلی خود تنها 4 امتیاز از 6 بازی کسب کردند و هم اکنون با 4 امتیاز در مکان پانزدهم هستند؛ آنها امیدوارند تا تغییر سرمربی، موجب شوک مثبتی به روند نتیجه‌گیری آن‌ها بشود. البته حریف مقابل نفتی‌ها، تیمی نیست که بتوان به راحتی تصور پیروزی مقابلش را داشت. مس رفسنجان که مثل فصل گذشته، در هفته ششم به اولین برد خود دست یافت، با 8 امتیاز در مکان هفتم حضور دارد و به دنبال نزدیک شدن به تیم‌های بالای جدول است.
مرجع : ورزش سه
برچسب ها: لیگ برتر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها