کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دوئل جذاب در دربی منچستر؛ هالند مقابل رونالدو

8 مهر 1401 ساعت 15:06

گروه ورزشی: روز یکشنبه هیجان بار دیگر به لیگ برتر برمی‌گردد و دربی شهر منچستر با حضور ستاره‌های نامدار دو تیم برگزار می‌شود.


منچسترسیتی یکشنبه هفته آینده در چارچوب رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه اتحاد میزبان منچستریونایتد است تا حساس‌ترین دیدار این هفته را برگزار کند. 
سیتی در طول چند سال اخیر به قدرت بلامنازع لیگ برتر انگلیس تبدیل شده است و قهرمانی‌های متعدد این تیم باعث شده که از دسترس دیگر رقبا و خصوصا منچستریونایتد خارج شود. 
شیاطین سرخ پس از جدایی سر الکس فرگوسن با مشکلاتی جدی روبرو شدند و هرچند در طول این مدت موفق شدند دو بار به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کنند اما اختلاف امتیازشان با صدرنشین به حدی زیادی بود که عملا در کورس قهرمانی قرار نداشتند. 
دیدار این دو تیم نیز در طول این مدت به بازی یک طرفه برای سیتیزن‌ها تبدیل شده بود. بسیاری از هواداران یونایتد از نزدیک شدن تاریخ برگزاری دربی شهر منچستر نگران می‌شدند اما به نظر می‌رسد که این بار شرایط فرق کرده است. 

حضور اریک تن‌هاخ روی نیمکت یونایتد باعث شده است که این تیم به شکل قابل توجهی پیشرفت کند و پس از قبول دو شکست در دو بازی ابتدایی، آنها حالا به تیمی یک دست و منسجم تبدیل شده‌اند که آماده رویارویی با شاگردان پپ گواردیولا هستند. 
میکا ریچاردز در مقاله‌ای برای روزنامه دیلی میل نوشت:«من از دربی سال‌های اخیر لذت نبردم. دربی منچستر هرگز نباید تشریفاتی باشد. هر دو تیم باید برای کسب امتیاز بجنگند و در این صورت است که تیم برنده لذت خواهد برد. حالا می‌توانم با خوشحالی بگویم که مشخص نیست چه تیمی برنده دیدار روز یکشنبه خواهد بود. یونایتد بار دیگر سر حال است، اعتماد به نفسش را به دست آورده و به تیمی خطرناک تبدیل شده است. همین موضوع بدون شک باعث درد سیتی در بازی این هفته خواهد شد.»
ارلینگ هالند این روزها بی‌تردید یکی از بهترین و موردتوجه‌ترین مهاجمین دنیای فوتبال است. ستاره نروژی که در روزهای گذشته با تیم ملی کشورش در لیگ ملت‌های اروپا به میدان رفت و یک گل به ثمر رساند روز یکشنبه دوباره در لیگ برتر به میدان می‌رود. نگاه او حالا به دیدار با منچستریونایتد و دوئل با کریستیانو رونالدو دوخته شده است.

سیتی این بار در اولین دربی فصل منچستر در اتحاد میزبان یونایتد خواهد بود. دیدار تیم دوم جدول با تیمی که در رتبه پنجم ایستاده است. اما یکی از مهم‌ترین نکات این بازی که هیجان زیادی در بین فوتبال‌‌دوستان ایجاد کرده تقابل دو سوپراستار دنیای فوتبال است؛ ارلینگ هالند و کریستیانو رونالدو.
اما فصل جاری برای این دو مهاجم ستاره با شرایطی کاملا متفاوت همراه بوده است. هالند تا اینجا در هفت بازی لیگ برتر یازده گل به ثمر رسانده ولی رونالدو بعد از گذشت شش بازی یونایتد هنوز نتوانسته گلی به ثمر برساند. پپ گواردیولا نشان داده که هالند را یکی از کلیدهای موفقیت تیمش می‌داند و تا کنون او را 574 دقیقه به میدان فرستاده است. اما رونالدو از طرف اریک تن‌هاخ تا اینجا تنها 207 دقیقه به میدان فرستاده شده است.


گوندوگان، بازیکن آلمانی سیتی، امروز به نشریه دی‌ولت آلمان گفت:" ارلینگ کیفیتی باورنکردنی دارد. او با تحرک خارق‌العاده در نوک خط حمله نیرویی به سیتی می‌دهد که واقعا ترسناک است. من از زمانی که او در دورتموند بود دنبالش می‌کردم و خوب می‌دانم چه فوتبالیست باکیفیتی است".


کد مطلب: 361075

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/361075/دوئل-جذاب-دربی-منچستر-هالند-مقابل-رونالدو

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir