کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۱۰سلبریتی مشهورکه به بیماری نادر مبتلا هستند

9 مهر 1401 ساعت 9:01


گروه فرهنگی: بیشتر مردم معمولاً اطلاعاتی کلی درباره بیماری های مزمن رایج تری مثل دیابت یا آرتروز دارند اما از بیماری های نادر اغلب غفلت می شود.بسیاری از سلبریتی‌هایی که به بیماری‌های کمتر رایجی دچار شده‌اند، درباره تجربه خود صحبت کرده و به افزایش آگاهی درباره بیماری خود کمک کرده‌اند.در ادامه از سلبریتی هایی خواهیم گفت که تصمیم گرفتند تجربه ی خود از بیماری نادرشان را با مردم درمیان بگذارند.

 
سلما بلیر
در سال ۲۰۱۸ معلوم شد سلما بلیر به بیماری ام اس مبتلا است و او از آن زمان بی پرده درباره ی بیماری خود صحبت کرده است. پزشکان به او توصیه کردند بیماری خود را پنهان نگه دارد تا تأثیر منفی ای بر شغلش نگذارد اما او بارها تجربه ی خود را با طرفدارانش در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است. او در مصاحبه ای در اینباره گفته: «برای من مهم است که مردم بدانند زندگی با یک بیماری مزمن چگونه است.»

آنجلینا جولی
آنجلینا جولی به بیماری فلج بل مبتلا است که می تواند به عصب ها صدمه بزند و باعث فلج موقت صورت شود. این بازیگر مشهور همواره بی پرده درباره ی مشکلات پزشکی خود صحبت کرده است. او در سال ۲۰۱۳ برای جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه، یک عمل جراحی ماستکتومی دوبل انجام داد، عملی در آن هر دو سینه برداشته می شود. جولی درباره ی بیماری خود گفته: «گاهی زن ها در خانواده آنقدر خود را در اولویت آخر می گذارند تا اینکه این موضوع بالاخره خودش را در سلامت شان نشان می دهد.»
 
بروس ویلیس
بروس ویلیس مدتی قبل به دنبال ابتلایش به یک اختلال عصبی به نام آفازی یا زبان پریشی، تصمیم به بازنشستگی از کار بازیگری گرفت. خانواده ی او این خبر را در صفحات خود در اینستاگرام اعلام کردند. این بیماری می تواند توانایی های شناختی فرد را تحت تأثیر قرار دهد، امری که بر روی بخشی از مغز که مسئول توانایی های زبانی است اثر می گذارد.

جیمی کیمل
این کمدین و مجری مشهور تلویزیون از نوعی اختلال خواب به نام نارکولپسی یا حمله ی خواب رنج می برد که می تواند باعث خواب رفتن گاه و بیگاه فرد در طی روز شود. جیمی کیمل فاش کرده که گاهی در هنگام ضبط به خواب می رفت و مقدار زیادی آیس تی (چای سرد) می نوشید تا به او کمک کند بیدار بماند.
 
سارا هایلند
بازیگر سریال «خانواده امروزی» (Modern Family) از نوعی بیماری کلیوی به نام دیسپلازی کلیه رنج می برد و ۲ عمل پیوند کلیه داشته است. کلیه ی اول متعلق به پدرش بود و زمانی که ۲۱ سال داشت به او پیوند زده شد، اما متأسفانه این پیوند موفقیت آمیز نبود و بدنش آن را پس زد. بار دوم، برادر کوچک تر سارا هایلند یک کلیه ی خود را به او اهدا کرد. او در اینباره گفته: «وقتی یکی از اعضای خانواده ات شانس دوباره ای برای زندگی به تو می دهد اما نتیجه نمی دهد، تقریباً این حس را دارد که تو مقصرش بودی. اینگونه نیست اما این حس را دارد.»

جیجی حدید
این سوپر مدل مشهور به بیماری هاشیموتو مبتلا است که یک بیماری خود ایمنی و مشکلس در غده تیروئید است. او البته توانسته به کمک دارو و تغییراتی در سبک زندگی اش، بیماری خود را مدیریت کند. جیجی حدید در سال ۲۰۱۸ در توییترش اطلاعاتی را درباره ی بیماری خود  با طرفدارانش در میان گذاشت.

پیت دیویدسون
این کمدین، ۱۷ ساله بود که معلوم شد به بیماری کرون مبتلا است. این بیماری مزمن باعث شکم درد، کم اشتهایی و کاهش وزن شدید می شود. پیت دیویدسون در مصاحبه ای در اینباره گفته: «معده ی من تمام روز درد می کند و من نمی توانم غذا بخورم. من بیمارم. بیماری کرون دارم.»

جرارد باتلر
جرارد باتلر به بیماری تینیتوس یا وزوز گوش مبتلا است و گوش راست او هم ضعیف است. به گفته ی این بازیگر، این بیماری بر روی تقارن چهره اش هم اثر گذاشته و علت خنده ی کج او است.

ونوس ویلیامز
در سال ۲۰۱۱ معلوم شد این تنیسور مشهور به سندرم شوگرن که یک بیماری خود ایمنی است، مبتلا است. ونوس ویلیامز پس از ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و رژیم غذایی خود توانست ورزش را ادامه دهد. او در اینباره گفته: «دیگر نمی توانستم تنیس بازی کنم. و شاید ۹ ماه در مسابقات شرکت نکردم. چالش هایی هم برای برگشتن به اوج داشتم بنابراین وضعیت ناامید کننده ای بود، به خصوص وقتی که انتظار بالایی از خودتان دارید.»

جاستین بیبر
این ستاره ی موسیقی پاپ مدتی قبل در اینستاگرام خود به طرفدارانش اعلام کرد به سندرم رامسی هانت مبتلا شده است. جاستین بیبر مجبور شد تعدادی از کنسرت های خود را لغو کند چون بر اثر این بیماری دچار فلج موقت صورت شده بود. او درباره ی بیماری خود اینگونه توضیح داد: «از یک ویروس است که به عصب درون گوشم و عصب های صورتم حمله کرده و باعث فلج شدن صورتم شده.»


کد مطلب: 361148

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/361148/۱۰سلبریتی-مشهورکه-بیماری-نادر-مبتلا-هستند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir