به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۹ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۳۶۱۲۲۴

میزان تلفات سوری‌ها در حملات روسیه

میزان تلفات سوری‌ها در حملات روسیه
گروه بین الملل: دیده‌بان حقوق بشر سوریه  در گزارشی اعلام کرد که از سال ۲۰۱۵ تاکنون حدود هشت هزار و ۷۰۰ غیرنظامی سوری در حملات ارتش روسیه کشته شده‌اند. ارتش روسیه از پایان سپتامبر ۲۰۱۵ برای حمایت از رژیم بشار اسد حملات به شورشیان و مناطق تحت کنترل آنها در سوريه را آغاز کرد.
دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در بریتانیاست و اخبار جنگ داخلی را جمع‌آوری و منتشر می‌کند در گزارش جدید خود می‌گوید که بیش از دو هزار نفر از قربانیان حملات ارتش روسیه را کودکان تشکیل می‌دهند.
در این گزارش که به مناسبت هفتمین سالگرد دخالت نظامی روسیه در جنگ داخلی سوریه منتشر شد خاطر‌نشان می‌شود که هدف اکثر حملات ارتش روسیه نقاط غیرنظامی از جمله مدارس، بیمارستان‌ها و بازارهای محلی بوده‌اند.
به گفته این نهاد، در حملات ارتش روسیه حدود ۶ هزار نفر از داعشی‌ها و بیش از ۶ هزار نفر از اعضای گروه‌های تندرو و جهادی سوریه نيز کشته شده‌اند.
رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت که طی ۷ سال گذشته در مجموع بیش از ۲۱ هزار نفر در این حملات کشته شده‌اند. به گفته او، اولین سال دخالت روسیه مرگبارترین سال حضور ارتش این کشور در خاک سوریه بوده است.گزارش‌های این نهاد و خبرگزاری‌های بین‌المللی حاکی است که از زمان شروع جنگ در اوکراین بخش قابل توجهی از واحدهای ارتش روسیه از سوریه به اوکراین منتقل شده‌اند ولی حملات ارتش این کشور به اهداف غیرنظامی در سوریه هنوز ادامه دارد.کارشناسان تخمین می‌زنند که در حال حاضر نیروهای دولتی سوریه و شبه نظامیان اعزامی از سوی ایران کنترل دو سوم از خاک سوریه را در دست دارند. بخش قابل توجهی از پیشروی‌های حکومت سوریه در سال‌های اخیر مدیون حمایت نظامی روسیه است.
بر اساس جديدترين آمارهای سازمان ملل که مارس امسال منتشر شد در طول جنگ داخلی سوریه بیش از ۳۰۰ هزار نفر کشته شده‌اند.

 
برچسب ها: سوریه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها