کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهترین کالاها برای واردات از ترکیه کدامند؟

9 مهر 1401 ساعت 14:32

گروه کسب و کار: درسال‌های اخیر باتوجه‌به همکاری‌های بین‌المللی، همسایه بودن ایران و ترکیه و مناسب بودن نرخ لیر، واردات کالا از ترکیه و مبادلات بین دو کشور، روزبه‌روز در حال رشد است. کالاهایی که از ترکیه وارد ایران می‌شوند، تنوع بالایی دارند. اگر قصد واردات از ترکیه را دارید، باید قبل از هر چیز به این سوال پاسخ دهید که بهترین کالا برای واردات از ترکیه چیست و واردات کدام کالا بیشترین سود را دارد؟


در این مقاله شما را با پرسودترین کالاها برای واردات از ترکیه به ایران معرفی می‌کنیم. با رشد نیازهای جامعه و توسعه روابط بین‌المللی واردات کالا به موضوعی مهم تبدیل شده است. در این مقاله شما را برای انتخاب بهترین کالا و مناسب‌ترین روش برای واردات کالا آشنا می‌کنیم. 

قوانین و شرایط ترخیص کالا برای واردات از ترکیه 
کالاهایی که از ترکیه وارد ایران می‌شوند، تنوع بالایی دارند؛ به همین دلیل قبل از اقدام به واردات کالا از ترکیه به ایران باید به چند نکته توجه داشته باشید. باتوجه‌به ممنوعیت برخی کالاها، علنا واردات آن‌ها به ایران امکان‌پذیر نیست. به‌عنوان مثال اگر قصد واردات یک کالای شیمیایی را دارید، باید در قدم اول استعلام لازم را از سازمان و نهاد مربوطه دریافت کنید تا اطمینان داشته باشید که این کالا برای واردات از ترکیه محدودیتی ندارد. همچنین قبل از هر اقدامی برای واردات کالا باید مجوزهای لازم و بودجه اولیه برای شروع کار را مهیا کنید. بعد از بررسی همه محدودیت‌ها و اخذ مجوزهای لازم، با یک شرکت حمل و نقل بین المللی و معتبر، قراردادی تنظیم کنید تا کالای وارداتی در کم‌ترین زمان و امنیت بالا به دستتان برسد. 



لیست کالاهای پرسود وارداتی از ترکیه
در سال‌های گذشته باتوجه‌به گسترش روابط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، ترکیه تبدیل به یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری ایران شده و واردات کالا از ترکیه رونق بسیاری پیدا کرده است. هریک از کالاها باتوجه‌به ویژگی‌های ذاتی و ساختارشان، قوانین و مقررات خاصی برای واردات به ایران دارند. باتوجه‌به همه این موارد، اصلی‌ترین و عمده واردات ایران از ترکیه، شامل واردات لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی، لوازم برقی و واردات کاموا است که معمولا از شهرهای استانبول و آنکارا انجام می‌شود. باتوجه‌به نزدیکی شهر وان به ارومیه، بسیار از بازرگانان محلی سفر زمینی و واردات از وان ترکیه را انتخاب می‌کنند. در ادامه به لیست پرسودترین کالاها برای واردات از ترکیه اشاره خواهیم کرد.

کالاهای آرایشی و بهداشتی از ترکیه؛ یکی از پرتقاضاترین کالاها برای واردات از ترکیه
اگر به‌دنبال یک کالای پرسود برای واردات از ترکیه به ایران هستید، واردات لواز آرایشی و بهداشتی یک انتخاب مناسب است. حتی مشکلات اقتصادی در سال‌های اخیر باعث نشده که حجم تقاضا برای واردات لوازم آرایشی کاهش یابد و اغلب برندهای آرایشی ترکیه شاهد رشد ده درصدی در بخش تولید محصولات بوده‌اند. فراموش نکنید که یکی از شرط‌های مهم برای واردات لوازم آرایشی و بهداشتی از ترکیه، دریافت تاییدیه از وزارت بهداشت است. همچنین باید برچسب نام و آدرس شرکت روی محصول درج شده باشد. 

تجهیزات و قطعات یدکی خودرو؛ یکی از پرسودترین کالاها برای واردات از ترکیه
یکی از پرسودترین کالاها برای بازرگانان ایرانی برای واردات از ترکیه با سرمایه کم، واردات قطعات خودرو است. بعد از صادرات پوشاک، صادرات تجهیزات و قطعات یدکی خودرو در ترکیه، نقش مهمی در اقتصاد ترکیه دارد. به‌طوری‌که سالانه بیش از یک میلیون قطعه خودرو به‌عنوان کالای صادراتی در ترکیه ساخته می‌شود. نزدیکی ترکیه به ایران، قیمت مناسب قطعات و سود بالا، باعث شده تا بسیاری از تاجران به واردات قطعات و لوازم یدکی خودرو به ایران علاقه‌مند شوند. این کالاها باتوجه‌به پرمصرف بودن، طرفداران متعددی دارند و به‌راحتی به‌فروش می‌رسند. به‌همین دلیل واردات تجهیزات و قطعات یدکی خودرو از ترکیه یک کالای تجارت امن و پرسود برای بازرگانان است.
علاوه‌بر این، تجهیزات و قطعات یدکی خودرو نه فاسدشدنی هستند و نه بر اثر حمل و نقل دچار ضربه و آسیب می‌شوند. باتوجه‌به اینکه در بحث فروش قطعات خودرو، عامل زمان موضوعی مهم است، عقد قرارداد با یک شرکت حمل و نقل بین المللی هوایی به شما کمک می‌کند که کالای وارداتی خود را سالم و در کم‌ترین زمان ممکن دریافت کنید و به دست مشتری برسانید.
 
واردات مواد غذایی از ترکیه، پر ریسک اما با سود بالا
واردات مواد غذایی از ترکیه باتوجه‌به برخورداری از تاریخ انقضا، حسایت و ریسک بالایی دارد. اما اگر این کار را با دانش کافی شروع کنید، به سود بالایی خواهید رسید. برای واردات مواد غذایی از ترکیه به گواهی پروفرما، فاکتور حمل‌ونقل، بارنامه، تاییدیه‌ گمرک، تاییدیه سازمان بهداشت بر واردات مواد غذایی، تاریخ تولید و انقضای محموله، فرمولاسیون و تاییدیه‌ سازمان استاندارد نیاز دارید. دریافت مجوز و گواهینامه‌ها برای واردات مواد غذایی اهمیت بسیار بالایی دارد. در غیر این‌صورت اگر تاجر یا واردکننده در زمان معین محموله‌ خود را از گمرک ترخیص نکند با ضرر شدید مواجه خواهد شد.



انتخاب بهترین روش برای واردات و ترخیص کالا از ترکیه 
حمل و نقل و ترخیص کالا یکی از موضوعات مهم در بحث واردات از ترکیه است. با انتخاب روش مناسب کالاها در کوتاه‌ترین زمان و با کم‌ترین خسارت به دست شما می‌رسند؛ در نتیجه جلوی ضرر و هزینه‌های اضافی گرفته می‌شود. باتوجه‌به نوع کالای وارداتی می‌توانید بهترین روش برای ارسال بار از ترکیه به ایران را انتخاب کنید.

 حمل و نقل هوایی، راهی سریع برای ارسال بار از ترکیه به ایران
با در نظر گرفتن نوع کالا برای واردات از ترکیه، بسیاری از بازرگانان ترجیح می‌دهند که روش حمل و نقل هوایی را برای ارسال بار انتخاب کنند. در این روش سرعت ارسال بسیار بالا است و یکی از امن‌ترنی روش‌ها برای ارسال بار به حساب می‌آید. حمل و نقل هوایی یکی از بهترین روش‌های ارسال بار از ترکیه به ایران برای کالاهای باارزش است. 
هانزا خدمات ارسال هوایی بار و ترخیص کالا از همه نقاط ترکیه را پوشش می‌دهد و بازرگانان می‌توانند محموله خود را در کم‌ترین زمان ممکن در گمرک فرودگاه امام خمینی تحویل بگیرند. 

حمل و نقل زمینی، ارزان‌ترین روش برای واردات کالا از ترکیه 
ارزان‌ترین روش‌ برای حمل و نقل کالا، حمل و نقل زمینی است. باتوجه‌به وجود مرز مشترک بین ایران و ترکیه، خیلی از بازرگانان روش زمینی را برای واردات کالا انتخاب می‌کنند. همچنین این موضوع باعث شده است تا واردات چمدانی از ترکیه برای بسیار از مرزنشینان به یک روش رایج تبدیل شود. ترخیص کالا به‌صورت زمینی معمولا در گمرک بازرگان و منطقه آزاد ماکو انجام می‌شود.

حمل و نقل ریلی؛ روش مقرون به‌صرفه برای ورود کالا از ترکیه به ایران
باتوجه‌به نزدیکی ایران به ترکیه و اتصال شهرهای مهمی همچون استانبول، ازمیر، آلانیا، وان، بورسا، آنتالیا و آدانا به مسیر ریلی، بسیاری از بازرگانان ایرانی مواد موردنیاز خود را با استفاده از روش حمل و نقل ریلی وارد می‌کنند. از آنجایی‌که تعرفه حمل بار با قطار بسیار پایین است، ارسال بار با قطار به یکی از بهترین روش‌ها برای حمل کالا تبدیل شده است. همچنین باتوجه‌به بالا بودن ظرفیت قطار برای بارگیری و مصرف سوخت کم، در بین انواع روش‌های حمل و نقل بین المللی، حمل و نقل ریلی راهی مقرون به‌صرفه‌ای برای ارسال بار محسوب می‌شود.
 
 

شرکت هنزا ناو دریا؛ همراهی مطمئن برای واردات کالا از ترکیه
هنگام انتخاب کالا برای واردات از ترکیه باید به فاکتورهایی همچون ارزش کالا، سودآور بودن و درجه آسانی و سختی فروش آن توجه داشته باشید. بعد از بررسی این موارد، مجوزهای لازم را دریافت کنید تا در زمان ورود و ترخیص کالا با محدودیتی روبه‌رو نشوید. بعد از اینکه کلیه مراحل اولیه تکمیل شد، برای اینکه کالای موردنظرتان را سالم و در کم‌ترین زمان دریافت کنید، تنظیم قرارداد با یک شرکت حمل و نقل بین المللی ضروری است. شرکت هنزا ناو دریا باتوجه‌به قراردادهایی که با شرکت‌های معتبر حمل ونقل بین المللی دارد، نرخ رقابتی و خدمات باکیفیتی برای بسته‌بندی و ارسال کالا به مشتریان عرضه می‌کند. برای اطلاع از خدمات این شرکت می‌توانید به سایت hansanav.com مراجعه کنید و برای استعلام قیمت و دریافت مشاوره با شماره 02143312000 تماس بگیرید.


کد مطلب: 361260

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/361260/بهترین-کالاها-واردات-ترکیه-کدامند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir