به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۹ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۳۶۱۳۰۳

وانیل داروی ضد افسردگی

وانیل داروی ضد افسردگی
گروه علمی: وانیل یا ورق قماری میوه گیاهی از خانواده‌ ثعلب بوده که دارای گل‌هایی به رنگ سفید و زرد است. در واقع وانیل نوعی گل ارکیده است و پودر قهوه‌ای رنگ وانیل طبیعی پس از خشک کردن غلاف‌های لوبیا شکل گیاه وانیل که در واقع میوه‌های آن هستند به دست می‌آید. غلاف‌ها ۵ تا ۲۲ سانتی‌متر قد می‌کشند و هر چقدر بزرگ‌تر می‌شوند، کیفیت بهتری هم پیدا می‌کنند.

برای برداشت وانیل، باید گیاه به خوبی رسیده باشد. فرایند برداشت وانیل، وقت‌گیر است. این ماده خوش‌بو فقط در آشپزی نقش‌آفرینی نمی‌کند بلکه در درمان بیماری‌ها و مشکلات مختلف هم اثرات شگفت‌انگیزی دارد.
در دنیای دارو‌های گیاهی و طبیعی، وانیل یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توان به اثرگذاری آن مطمئن بود. خواص وانیل و عطر و طعم خوشایند این گیاه موجب می‌شود مصرف آن را در برنامه هفتگی‌تان بگنجانید. اگر با خواص وانیل آشنا نیستید تا پایان با ما همراه باشید:

خواص ضد باکتری وانیل
یک مطالعه نشان داده است که وانیل حاوی خواص ضد باکتریایی است. همچنین روغن وانیل نیز در مهار رشد باکتری‌ها نقش دارد. در نتیجه، وانیل فایده‌ای دارد که می‌تواند به عنوان محصولات ضد باکتری تجاری شود. سپس، اگر مرتباً نوشیدنی وانیلی مصرف می‌کنید، ممکن است شما را در برابر باکتری‌های خطرناک محافظت کند.

کمک وانیل به سلامت قلب
تحقیقات درباره اثرات وانیل روی وضعیت قلب و عروق بدن نشان می‌دهند که این ماده (به‌ویژه به‌کمک مواد فعال موجود در خود) به کاهش کلسترول کمک می‌کند. کاهش سطح کلسترول برای افرادی که به‌شدت در خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی هستند بسیار ضروری است. کاهش کلسترول می‌تواند مانع از بروز تصلب شرایین شود و از لخته شدن خون و بروز التهاب در رگ‌های خونی جلوگیری کند.

خواص وانیل برای پوست
وانیل دارای خواص ضد باکتری و ضد التهاب بوده که می‌تواند باکتری‌های پوستی که عامل التهاب و جوش صورت هستند را از بین ببرد و به درمان آکنه و جوش صورت و همچنین جای جوش کمک کند.وانیل همچنین غنی از آنتی اکسیدان هاست که رادیکال‌های آزاد پوست را کاهش می‌دهند و به رفع چین و چروک پوست و دور چشم کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می‌شود.در طب سنتی نیز از وانیل برای درمان سوختگی و زخم‌های پوستی استفاده می‌شود. از سوی دیگر وانیل منبع خوبی از ویتامین‌های B مانند نیاسین، تیامین، ویتامین B۶ و اسید پانتوتنیک است که نقش مهمی در پاک سازی پوست صورت دارند.

وانیل داروی ضد افسردگی
از آنجا که وانیل رایحه‌ای عالی دارد، بنابراین بر روی مغز و سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد تا استرس و احساس افسردگی را کاهش دهد. همچنین با رایحه‌ای عالی، روحیه را بالا می‌برد و به عنوان یک داروی ضد افسردگی نیز عمل می‌کند. در نتیجه، اگر روز شلوغی دارید، پس از آن هر نوع غذای وانیلی را برای تسکین استرس خود داشته باشید، زیرا غذا‌های وانیلی رایحه‌ای شیرین دارند. علاوه بر این، تحقیقات نشان دادند که وانیل به عنوان آروماتراپی در رفع علائم کلاستروفوبیا (نوعی ترس مزمن از فضای محدود) کمک می‌کند.

خاصیت وانیل برای پوست
روغن وانیل با بهبود جریان خون در پوست سر به تقویت فولیکو‌های مو کمک کرده و باعث تقویت و افزایش رشد موی سر می‌شود. وانیل همچنین به عنوان یکی از بهترین مواد طبیعی و گیاهی است که به عنوان نرم کننده طبیعی مو استفاده می‌شود و مو‌ها را براق و درخشان‌تر می‌کند.

التیام‌بخشیدن زخم‌ها با وانیل
وانیل سرشار از آنتی‌اکسیدان است بنابراین می‌تواند از شکستن و تجزیه سلول‌ها و بافت‌های بدن جلوگیری و به رشد طبیعی و مجدد سلول‌های بدن کمک کند. علاوه بر این، با توجه به خواص ضدمیکروبی وانیل، امکان استفاده از آن برای حفاظت از سیستم ایمنی و کاهش استرس در بدن هم وجود دارد. مصرف وانیل باعث می‌شود تا زخم‌ها و بیماری‌ها سریع‌تر بهبود و التیام پیدا کنند.

وانیل و خواص ضد التهابی‌
می‌دانید که وانیل منبع عالی از خواص آنتی اکسیدانی است. از این رو، این فواید با خاصیت ضد التهابی عصاره وانیل نیز مرتبط است. سپس، از آنجا که عصاره وانیل حاوی مواد مغذی خوبی است، به بدن ما کمک می‌کند تا سلامتی را حفظ کند. در واقع، از هرگونه التهابی که می‌تواند رخ دهد، از جمله سرطان‌ها محافظت می‌کند.
از طرف دیگر تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف عصاره وانیل به محافظت از توانایی‌های کبدی کمک می‌کند. علاوه بر این، برای تسکین التهاب ماهیچه‌ها و مفاصل، می‌توانید از روغن وانیل استفاده کنید که به عنوان روغن ماساژ استفاده می‌شود.می‌دانیم که التهاب ریشه بیشتر بیماری‌ها است. سپس، برای جلوگیری از هرگونه اتفاق بدی که می‌تواند رخ دهد، باید عصاره وانیل مصرف کنید.

فواید وانیل برای جنین و زنان باردار
وانیل به دلیل مقادیر بالای ویتامین‌های گروه B برای سلامت جنین و زنان باردار در دوران بارداری مفید است. مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌های موجود در وانیل به تقویت سیستم ایمنی زنان در دوران بارداری کمک می‌کند.بوییدن روغن وانیل برای درمان حالت تهوع و استفراغ زنان باردار مفید است. فراموش نکنید که در دوران بارداری قبل از استفاده از عصاره وانیل یا روغن وانیل با پزشک خود مشورت کنید.

کمک وانیل به کاهش وزن
بعضی از محققان معتقدند که وانیل به‌خاطر خاصیت کاهش اشتها باعث کاهش وزن هم می‌شود. وانیل با کاهش کلسترول، سوخت‌وساز بدن را مؤثرتر و بهتر می‌کند و شما را به اهدافی که برای کاهش وزن در سر دارید، نزدیک می‌کند.

درمان سرفه با وانیل
برخی از افراد می‌گویند اگر دچار سرفه هستید باید با پزشک مشورت کنید. با این وجود، می‌توانید از یک روش جایگزین سالم برای درمان بیماری‌هایی از جمله سرفه استفاده کنید. مشخص شده است که خواص ملایم عصاره وانیل به شما در تسکین گلو درد و سرفه کمک می‌کند.حتی، شربت‌های سرفه اغلب از طعم دهنده وانیل برای طعم شیرین استفاده می‌کنند. اگرچه این فایده به تحقیقات بیشتری نیاز دارد، عصاره وانیل باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا نوید بخشی‌های زیادی از مزایای سلامتی را می‌دهد.
برچسب ها: وانیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها