کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رتبه دوربین آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس

9 مهر 1401 ساعت 18:04


گروه فناوری: گوشی‌های پرچمدار سری آیفون ۱۴، یعنی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در تست دوربین DxOMark امتیاز بسیار قابل توجهی بدست آوردند. این گوشی‌ها با امتیاز کلی دوربین ۱۴۶، مقام دوم را در رتبه بندی جهانی پس از Honor Magic۴ Ultimate به دست آورند. علاوه بر رتبه دوم در مجموع، DxOMark همچنین آیفون‌های ۱۴ پرو را با امتیاز ۱۴۵ به عنوان بهترین عملکرد دوربین سلفی در عکس‌ها و ویدیو‌ها معرفی کرد.

 
DxOMark علت این انتخاب را دقت در ثبت رنگ پوست، فناوری تاخیر صفر، توانایی در کاهش تاری حرکت و نمایش کنتراست چهره‌ها، اعلام کرده است. همچنین اشاره می‌کند که جلوه بوکه طبیعی آیفون ۱۴ پرو از حالت پرتره آن بیشتر شبیه یک DSLR است.

این سری پرچمدار همچنین رتبه اول را در عملکرد ضبط ویدیو بدست آورده است. نرمی، تکرارپذیری و سیالیت انتقال‌ها در ضبط‌های ویدئویی این سری بسیار عالی توصیف شده است. تثبیت نیز عالی است، ضبط HDR کنتراست بالایی ارائه می‌دهد، و ردیابی فوکوس خودکار هم قابل اعتماد و هم دقیق است.اپل با بهره گیری از حسگر تصویر Quad-Bayer کیفیت و عملکرد زیادی را ارائه می‌دهد. همچنین دقت آیفون در تصویر پیش‌نمایش آن در منظره یاب در مقایسه با تصویر پردازش شده نهایی، بسیار قابل توجه بود.

تنها زمینه‌های قابل انتقاد که DxOMark بدان اشاره دارد، وجود نویز و از دست دادن برخی جزئیات هنگام گرفتن عکس‌های داخل ساختمان بود. همچنین هنگام گرفتن عکس‌های ۳X جزئیات از دست می‌رود.اکنون به نتایج تست دوربین سلفی DxOMark می‌پردازیم. با امتیاز ۱۴۵ سلفی، آیفون ۱۴ پرو تنها با یک امتیاز، بالاتر از هواوی پی ۵۰ پرو قرار می‌گیرد. قابلیت فوکوس خودکار جدید آیفون ۱۴ پرو و ​​دیافراگم سریعتر، از جمله مهمترین دلایل این امتیاز بالاتر است. ویدیوی سلفی نیز عالی بود، با نوردهی، رنگ و تثبیت عالی که امتیاز ۱۵۴ را برای آن به دنبال آورده.

تصاویر ثابت با دوربین جلو، محدوده دینامیکی، نوردهی و بوکه بسیار خوبی ارائه می‌دهند. جزئیات عالی، رنگ پوست دقیق، و بوکه شبیه سازی شده در حالت پرتره همگی مورد توجه قرار گرفته اند.نقاط ضعفی که برای دوربین سلفی آیفون ۱۴ پرو ذکر شده عبارتند از نویز قابل توجه در عکس‌ها و فیلم‌ها در اکثر شرایط و تغییر رنگ پوست و دقت کمتر در شرایط نوری چالش برانگیز مانند زمانی که صحنه دارای نور پس زمینه یا در نور کم است.


کد مطلب: 361306

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/361306/رتبه-دوربین-آیفون-14-پرو-مکس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir