به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۹ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۳۶۱۳۰۸

ایلان ماسک از ربات انسان‌نمای تسلا رونمایی کرد

ایلان ماسک از ربات انسان‌نمای تسلا رونمایی کرد
گروه فیلم:مدیر عامل تسلا از اپتیموس، ربات انسان‌نمای محبوب خود رونمایی کرد.نمونه پیش‌تولید ربات انسان‌نمای تسلا سرانجام به نمایش گذاشته شد. این ربات فعلا طراحی تکمیل‌شده‌ای ندارد و احتمالاً با قیمت کمتر از ۲۰۰۰۰ دلار عرضه می‌شود.ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا چند ماه پیش گفته بود تسلا در رویداد AI Day ۲۰۲۲ نمونه‌ای از ربات انسان‌نمای خود را که فعال است و توانایی حرکت کردن دارد، به نمایش می‌گذارد. وعده‌ ایلان ماسک سرانجام رنگ حقیقت به خود گرفت و امروز  ربات انسان‌نمای تسلا به نمایش گذاشته شد.
 
 ایلان ماسک می‌گوید ربات انسان‌نمای اپتیموس (Optimus) از نرم‌افزار هوش مصنوعی تسلا استفاده می‌کند و مجهز به حسگر‌هایی است که خودروساز بزرگ آمریکایی برای دستیابی به سیستم کمک‌راننده در خودروهایش مورد استفاده قرار می‌دهد.ایلان ماسک می‌گوید ربات انسان‌نمای اپتیموس کارکرد‌های مختلفی دارد، اما تا قبل از برگزاری رویداد AI Day ۲۰۲۲ هرگز نتوانسته بود به تنهایی و بدون مشکل راه برود. ایلان ماسک می‌گوید که ربات انسان‌نمای تسلا احتمالاً با قیمت کمتر از ۲۰٬۰۰۰ دلار در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

ایلان ماسک می‌گوید تفاوت بین اپتیموس و سایر ربات‌های انسان‌نما این است که ربات تسلا برای تولید انبوه و توانایی انجام کار‌های مختلف ساخته می‌شود. ماسک می‌گوید قرار است شاهد تولید میلیون‌ها واحد از این ربات باشیم.وی گفت: اپتیموس تمدن‌های امروزی را به شکلی اساسی دگرگون می‌کند. او همچنین اعتقاد دارد که ربات انسان‌نمای تسلا در زمینه‌ اقتصادی نیز بسیار پر اهمیت خواهد بود.
.....
مرجع : فرارو
برچسب ها: ایلان ماسک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها