به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۹ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : ۳۶۱۳۳۰

برد چلسی در شب ناکامی لیورپول و دورتموند

برد چلسی در شب ناکامی لیورپول و دورتموند
گروه ورزشی: چلسی امشب اولین دیدار خود با هدایت گراهام پاتر را در لیگ برتر انجام داد. پیش از این آخرین بازی آبی‌های لندن در لیگ برتر دیدار با وستهام بود که چلسی در آن بازی توماس توخل را به عنوان سرمربی روی نیمکت داشت.
گراهام پاتر امیدوار بود در این دربی کوچک شهر لندن که در ورزشگاه سلهرست پارک برگزار می‌شود به پیروزی برسد تا جایگاه خود را به عنوان سرمربی جدید تثبیت کند و محبوبیتش نزد هواداران را در همان قدم اول افزایش دهد.

اولین موقعیت جدی در دقیقه 7 برای کریستال پالاس اتفاق افتاد و این تیم موفق شد اولین فرصت خود را به گل تبدیل کند. اودسون ادواردز در میانه میدان توپ را بدست آورد و به سمت دروازه چلسی حرکت کرد. او توپ را به جردن آیو غنایی سپرد و سانتر او به درون محوطه جریمه به ادواردز رسید تا او با یک ضربه کپا را شکست دهد. ضعف خط دفاعی چلسی روی این گل قابل مشاهده بود.


در دقیقه 35 توپ به دستهای تیاگو سیلوا برخورد کرد و بازیکنان کریستال پالاس مدعی بودند باید یک ضربه پنالتی به سود آنها اعلام شود. ولی بعد از بررسی توسط VAR داور حکم داد که بازی باید ادامه پیدا کند. سیلوا در این صحنه تنها یک کارت زرد دریافت کرد.
سه دقیقه بعد تیاگو سیلوا پاس گل چلسی را ارسال کرد. پاس ریس جیمز در محوطه جریمه به سیلوا رسید تا او با ضربه سر توپ را در اختیار اوبامیانگ قرار دهد. مهاجم گابنی با یک چرخش و یک شلیک دروازه پالاس را باز کرد تا کار به تساوی کشیده شود. این اولین گل اوبامیانگ برای چلسی بود.

در وقتهای اضافه نیمه اول بازیکنان کریستال پالاس در شلوغی محوطه جریمه‌شان توپ را به دروازه‌بان تیم‌شان پاس دادند و او این پاس را با دست‌هایش لمس کرد تا از فاصله ده متری دروازه یک ضربه آزاد به سود چلسی اعلام شود. اما شوت میسون ماونت راهی به درون دروازه نداشت. نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان رسید.
نیمه دوم با حملات چلسی آغاز شد ولی بازیکنان این تیم چند فرصت را توسط استرلینگ و چیلول از دست دادند. با اینکه پالاس از دقیقه 50 به بعد کمی بهتر بازی می‌کرد ولی کم کم چلسی به مالک توپ و میدان تبدیل شد و فشار زیادی روی دروازه پالاس وارد می‌کرد.
چلسی نمی‌توانست از حملات پرتعداد خود برای باز کردن دروازه کریستال پالاس استفاده کند اما در دقیقه 90 سرانجام حملات چلسی به نتیجه رسید تا کانر گالاگر پاس کریستین پولیسیچ را به گل تبدیل کند. این گل با همکاری دو بازیکنی به ثمر رسید که در پانزده دقیقه پایانی از سوی گراهام پاتر وارد میدان شده بودند. کریستین پولیشیچ در دقیقه 84 به جای میسون ماونت وارد میدان شد و کانر گالاگر هم در دقیقه 76 به جای گلزن اول تیمش اوبامیانگ به میدان آمد. در نهایت چلسی موفق شد در دقایق تلف‌شده برتری‌اش را حفظ کرده و این بازی را با نتیجه 2-1 به سود خود تمام کند.


لیورپول که در فصل جدید لیگ برتر شرایط چندان خوبی ندارد، در دقایق پایانی برتری برابر برایتون را از دست داد و در شب هت تریک لئاندرو تروسارد برای برایتون، به تساوی 3-3 رضایت داد.
برایتون بازی را بهتر آغاز کرد و خیلی زود و در دقیقه چهارم به گل اول دست یافت. روی پاس دنی ولبک، تروسارد در محوطه جریمه لیورپول صاحب فرصت شده و با یک ضربه زمینی و دقیق به گوشه سمت راست دروازه توانست آلیسون بکر را مغلوب کند.

در دقیقه 11 و روی ارسال مارش بود که دنی ولبک فاصله ای تا زدن گل دوم تیمش نداشت، اما آلیسون بکر با عکس العملی تماشایی در مقابل ضربه سر ولبک ایستادگی کرده و دروازه لیورپول را بسته نگه داشت.
سه دقیقه بعد روی یک رفت و برگشت در محوطه جریمه لیورپول بود که تروسارد می توانست زننده گل دوم برایتون لقب گیرد، اما آلیسون به خوبی زاویه را بسته و یک بار دیگر دروازه تیمش را نجات داد.
اما در ادامه برایتون باز هم به گل رسید. روی اشتباه ترنت الکساندر آرنولد بود که مارش در گوشه محوطه صاحب توپ شد و ارسال او را تروسارد تبدیل به گل دوم برایتون در ورزشگاه آنفیلد کرد.
در دقیقه 31 و روی ریباند یک فرصت بود که محمد صلاح فرصت داشت اختلاف را به حداقل برساند، اما سانچس ضربه این ستاره مصری را به خوبی مهار کرد.
در اواخر نیمه اول لیورپول به گل اول دست یافت. روی پاس تماشایی جوردن هندرسون، صلاح در موقعیتی تک به تک قرار گرفته و با پاس خود بابی فیرمینو را در سمت راست صاحب فرصت کرد تا او با ضربه ای فنی دروازه برایتون را باز کند. در ادامه نیمه اول اتفاقی رخ نداد و در نهایت برایتون با برتری 1-2 راهی رختکن شد.

مرسی سایدی ها نیمه دوم را هجومی شروع کرده و خیلی زود به گل تساوی دست یافت. روی ضدحمله سریع این تیم، پاس لوییس دیاز در سمت چپ به بابی فیرمینو رسید و این ستاره برزیلی بعد از گذر از سد دانک موفق شد گل دوم را به ثمر برساند.
حملات لیورپول ادامه یافت و این تیم در دقیقه 63 به گل سوم رسید. روی ارسال کرنر از سوی ترنت آرنولد بود که توپ به وبستر برخورد کرد و این بازیکن به اشتباه دروازه برایتون را گشود تا لیورپول 2-3 از حریفش پیش افتد.
دقایقی بعد و روی ارسال استوپینان بود که برایتون صاحب بهترین موقعیت برای زدن گل مساوی شد، اما آلیسون باز هم درخشان ظاهر شده و ضربه دنی ولبک را مهار کرد.
در دقیقه 84 برایتون به گل تساوی دست یافت. ارسال میتوما بعد از گذر از ولبک در محوطه به تروسارد رسید و این بازیکن با ضربه ای دقیق هت تریک خود را تکمیل کرده و موفق شد گل سوم را به ثمر برساند. در ادامه اتفاق خاصی رخ نداد و این دیدار با تساوی 3-3 به اتمام رسید.
دورتموند هم در شبی که می توانست به صورت موقت به صدر جدول بوندسلیگا دست پیدا کند، در خانه کلن 2-3 برابر این تیم مغلوب شد و یک فرصت خوب دیگر را از دست داد.
دورتموند بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی و با ارسال جود بلینگام و ضربه دونیل مالن از سمت چپ محوطه جریمه می توانست به گل اول دست یابد، اما دروازه بان کلن شوت او را مهار کرد.
در اواسط نیمه اول این دورتموند بود که به گل رسید. روی پاس جود بلینگام، یولین برانت در مرکز محوطه جریمه کلن صاحب توپ شده و با ضربه ای دقیق به وسط دروازه، توانست گل اول تیمش را به ثمر برساند. 

در دقیقه 49 و با ارسال رافائل گوئریرو بود که دورتموند موقعیت خوبی برای زدن گل دوم داشت، اما ضربه سر نیکلاس سوله راهی به دروازه نیافت و نیمه نخست با همان برتری 0-1 دورتموند به اتمام رسید.
اما کلن نیمه دوم را هجومی شروع کرده و در دقیقه 53 به گل تساوی دست یافت. روی پاس لینتون ماینا، فلورین کاینز در مرکز محوطه جریمه دورتموند صاحب فرصت شده و با ضربه ای تماشایی گل اول را به ثمر رساند.
اما حملات کلن ادامه یافت و این تیم خیلی زود به گل دوم رسید. روی ارسال کرنر از سوی فلورین کاینز، استفن تیگس در مرکز محوطه به پرواز درآمده و با ضربه سر توانست گل دوم کلن را به ثمر برساند. اما این پایان کار نبود و در دقیقه 71 کلن باز هم موفق به گلزنی شد. دژان لیوبیچیچ در پشت محوطه دورتموند به توپ رسید و با ضربه ای تماشایی موفق شد زننده گل سوم تیمش لقب بگیرد.
دورتموند برای بازگشت به بازی تلاش کرده و در دقیقه 85 این بنو اشمیتز بود که به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و دورتموند به گل دوم رسید. در ادامه تلاش دورتموند برای زدن گل تساوی بی نتیجه بود و این تیم 2-3 برابر کلن شکست خورد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها