به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۰ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۳۶۱۳۸۶

سکته پیرزن در حمله دزدان خشن به خانه

سکته پیرزن در حمله دزدان خشن به خانه
گروه حوادث:دزدان مسلح با حمله به یک خانه و گروگانگیری، دو میلیارد تومان طلا از آنجا سرقت کردند. در جریان این سرقت، پیرزنی به دلیل وحشت از سرقت، سکته کرد.اواخر تیر امسال مردی با پلیس ۱۱۰ تهران تماس گرفت و از دستبرد سارقان به خانه‌اش در یکی از محله‌های تهران خبر داد. ماموران برای بررسی ماجرا به آنجا رفته و مشاهده کردند وسایل خانه به‌هم ریخته شده و دو‌میلیارد تومان از گاوصندوق سرقت شده است.

پرونده این سرقت در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران تشکیل و به پلیس آگاهی تهران ارسال شد.
مرد صاحبخانه در جریان تحقیقات پلیسی گفت: آن شب با همسرم، سه فرزند خردسالم و مادرم در خانه بودیم که صدای باز و بسته شدن در خانه آمد. از آشپزخانه به اتاق‌نشیمن آمدیم که با سه مرد نقابدار با سلاح کلت، چاقو و دسته‌کلید خانه‌مان در دست‌شان، روبه‌رو شدیم. سارقان به ما حمله‌ور شده و دستان و پاهای‌مان را با پارچه بستند و یک ساعت گروگان آنها بودیم. به‌شدت کتک‌مان زدند، وسایل خانه را به‌هم ریخته، کلید گاوصندوق را گرفتند و طلاهایی به ارزش دو میلیارد تومان را از داخلش سرقت کردند. مادرم به دلیل شوک ناشی از این سرقت خشن، سکته قلبی کرد و تحت درمان است. بعد از این سرقت، زن خدمتکار خانه‌مان ناپدید شد و به او مشکوکم.

زن خدمتکار تحت تعقیب قرار گرفت تا این‌که روزهای پایانی شهریور امسال در خانه‌ای در جنوب تهران بازداشت شد و گفت: از شوهرم جدا شده و با فرزندم زندگی می‌کنم. از طریق آگهی استخدام خدمتکار در سایت دیوار با شاکی آشنا و در خانه‌اش مشغول به کار شدم. کارفرمایم برایم وام بانکی جور کرد. شش ماه برای‌شان کار می‌کردم و اعتمادشان جلب شده بود. پیش از این‌که در این خانه مشغول به‌کار شوم، در مغازه‌ای کار می‌کردم.

صاحب مغازه سراغم آمد و خواست با شاکی صحبت کنم تا برای او هم وام بگیرد. مرد مغازه‌دار را به صاحبکار جدیدم معرفی کردم اما او یک ماه بعد سراغم آمد و مدعی شد صاحبکارم سرش کلاه گذاشته و من باید تاوان خسارت او را بدهم. پولی نداشتم و به جای آن، کلید خانه صاحبکارم را به او دادم تا دست از سرم بردارد. با اعتراف وی، طراح سرقت بازداشت شد و گفت: پس از آشنایی با شاکی او مدارک وام را از من گرفت اما وام ۱۲۰ میلیونی را برای خودش برداشت. برای این‌که به پولم برسم، کلید خانه شاکی را از زن خدمتکار گرفته و به دوست سابقه‌دار دادم تا از آنجا سرقت کند. قرار بود ۱۲۰ میلیون تومان از اموال سرقتی را به من بدهد اما سرم کلاه گذاشت و پولی نداد.

ماموران سپس سارق اصلی را دستگیر کردند که او در بازجویی‌ها گفت: با کمک سه نفر از دوستانم نقشه سرقت را اجرا کردیم. اسلحه‌ای که همراه داشتیم، قلابی بود. دوستانم وارد خانه شده و من کشیک دادم. آنها طلاهای سرقتی را با خود بردند و قرار بود سهم من و طراح دزدی را بدهند که فرار کردند. با اعتراف این سه متهم، آنها با دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران روانه بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران شدند. تحقیقات برای دستگیری سه دزد فراری‌ ادامه دارد.
 
مرجع : روزنامه جام جم
برچسب ها: سرقت حوادث
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها