به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۰ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۳۶۱۴۰۴

خواص عرق بیدمشک

گروه سلامت: قرن‌ها، پوست درخت بیدمشک به عنوان داروی طبیعی برای بهبود تب و تسکین درد مورد استفاده قرار می‌گرفت.
خواص عرق بیدمشک
عرق بیدمشک هم از این قاعده مستثنا نیست. پوست این گیاه حاوی ماده فعالی بنام سالیسین است. سالیسیلین در بدن به اسید سالیسیلیک تبدیل می‌شود.
مدارک علمی، فواید عرق بیدمشک و پوست این گیاه را تایید می‌کنند. از این رو عرق بیدمشک به درمانی رایج و مورد اطمینان در زمینه‌های مختلف تبدیل شده است. از مهم‌ترین خواص عرق بیدمشک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
●    تسکین درد
●     برطرف کردن التهاب
●    کاهش خطر ابتلا به سرطان
●    تسکین معده درد
●    برطرف ساختن دردهای میگرن‌
●    کاهش دندان درد
●    کاهش تب
●    تسهیل قاعدگی
●    کاهش وزن
●    درمان کمردرد
●    از بین بردن مشکلات پوستی
●    بهبود و تقویت سلامت قلب
●    تقویت دستگاه گوارش

خواص عرق رازیانه
رازیانه (Fennel) گیاهی است که هم به عنوان چاشنی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم مصارف دارویی دارد. خواص عرق رازیانه بسیار زیاد و قابل توجه است.
دانه و عرق رازیانه دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین C هستند. این ویتامین از گروه ویتامین‌های محلول در آب است که برای سلامت سیستم ایمنی بدن، ترمیم بافت‌ها و کلاژن سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دانه‌های خام و بو داده این گیاه حاوی مواد معدنی مختلفی نظیر منگنز هستند. این ماده در فعال سازی آنزیم‌ها، متابولیسم بدن، محافظت از سلول‌ها، رشد استخوان‌ها، تنظیم قند خون و ترمیم بافت‌ها نقش بسیار مهمی را برعهده دارد.گذشته از منگنز، رازیانه حاوی مواد معدنی دیگری از قبیل، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است. وجود این مواد برای حفظ سلامت استخوان‌های بدن بسیار ضروری تلقی می‌شود. به این ترتیب، محافظت از سلامت استخوان‌های بدن، کمک به ترمیم بافت‌ها و تنظیم قند خون نیز از جمله خواص عرق رازیانه برشمرده می‌شود.

از جمله خواص عرق رازیانه یا دانه این گیاه می‌توان به مهار اشتها اشاره کرد .کمک به بهبود سلامت قلب هم از دیگر خواص عرق رازیانه است. بهبود سلامت قلب از فواید عرق کاسنی نیز است. فیبر موجود در دانه‌ها و مواد مغذی دیگری که در عرق رازیانه وجود دارند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و کلسترول بالا را کاهش می‌دهد.
مقابله با رشد و گسترش سلول‌های سرطانی نیز از مهم ترین خواص عرق رازیانه به حساب می‌آید. طیف گسترده ای از ترکیبات گیاهی قدرتمند موجود در رازیانه به محافظت در برابر ابتلا به بیماری‌های مزمن و برخی سرطان‌های خاص کمک می‌کنند.
احتمال میرود که کمک به افزایش ترشح شیر مادران شیرده هم از خواص عرق رازیانه محسوب شود. مشاهدات نشان داده اند که رازیانه از خواص کالا کتوژنیک برخوردار است. این به معنای آن است که خوردن دانه و عرق این گیاه می‌تواند به افزایش ترشح شیر مادران کمک کند.

به طور خلاصه دیگر خواص عرق رازیانه عبارتند از:
●    اثرات ضد باکتریایی
●    کاهش التهاب
●    کمک به بهبود سلامت روان
●    تسکین علائم یائسگی

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها