به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۰ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۳۶۱۴۲۴

۴٨۵ هزار نفر فقره وام ازدواج گرفتند

۴٨۵ هزار نفر فقره وام ازدواج گرفتند
گروه اقتصادی: مدیر کل دفتر امور بانکی وزارت اقتصاد گفت: از ابتدای اجرای طرح پرداخت وام خرد آسان (دی ماه۱۴۰۰ ) تا پایان ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ جمعا به بیش از ۷۹۳ هزار نفر بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان پرداخت شد.به گزارش  ایلنا، پرداخت وام آسان با هدف تسهیل فرآیند پرداخت یا به عبارتی هدف کاهش وثایق متعدد از اواخر سال گذشته مطرح و آغاز شد و قرار بر این بود که افراد با اعتبار سنجی بانکی و واجد شرایط بدون ضامن بتواند با سفته و فیش حقوقی و بدون سپرده‌گذاری به وام بانکی تا سقف ١٠٠ میلیون تومان دسترسی داشته باشند . 
از دیگر اهداف پرداخت وام آسان دسترسی سریع متقاضیان واجد شرایط به آن و تقویت پرداخت‌های خرد بود تا نیازهای عمومی جامعه تامین شود.

اجرای این خواسته رییس جمهوری و طرح دولتی بر عهده بانک‌های دولتی است اما در همان ابتدای اجرای این طرح، بانک‌ها به دلیل کمبود منابع تمایلی به پرداخت وام‌های خرد آسان نداشتند از این رو عدم تمکین بانک‌ها از این دستور، با اعتراض و شکایت مردمی مواجه شد. همین شکایت مردمی و پیگیری‌های وزارت اقتصاد منجر به برخورد با مدیران بانک‌های متخلف شد. 

علاوه بر فرایند پرداخت تسهیلات خرد آسان ، صف‌های طولانی وام ازدواج شکایت مردمی را در پی داشته‌ از این رو اخیرا بسته تسریع و تسهیل پرداخت وام ازدواج  اخیرا به شبکه بانکی ابلاغ شد و قرار بر این شد از زمان تکمیل مدارک متقاضیان تا ١٠ روز پس از آن وام قرض‌الحسنه به حساب زوجین متقاضی واریز شود یعنی مدت انتظار دریافت وام ازدواج به طور قانونی باید به ١٠ روز کاری کاهش پیدا می‌کرد.

قربان اسکندری، مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد  درباره آخرین وضعیت پرداخت وام آسان و وام ازدواج به متقاضیان اظهار داشت: آمار تسهیل در پرداخت تسهیلات خرد از ابتدای اجرای طرح(دی ماه۱۴۰۰ ) تا پایان ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ جمعا بیش از ۷۹۳ هزار نفر بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان توسط بانک‌های دولتی، قرض الحسنه و خصوصی شده بوده‌ است.

وی با بیان اینکه میانگین هر فقره تسهیلات گفته شده مبلغ ۳۴ میلیون تومان است، ادامه داد: در این طرح وزارت اقتصاد برای اولین بار در نظام بانکی فرآیند پرداخت تسهیلات تا سقف یکصد میلیون تومان را تسهیل کرد. البته باید توجه داشت به آن معنی نیست که هر شخصی می‌تواند بدون داشتن شرایط لازم و کافی نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کند. مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بیش از ۴۸۵ هزار نفر فقره جمعا بالغ بر ۶۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج دریافت کرده اند . این درحالی است که در کل سال ۱۴۰۰ جمعا بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.
برچسب ها: پرداخت وام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها