کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شوک به سینمای فرانسه

10 مهر 1401 ساعت 14:11


گروه فرهنگی: «دومنیک بوتونات» رئیس مرکز ملی سینمای فرانسه به اتهام تجاوز جنسی محاکمه می‌شود.به گزارش ایسنا، «دومینیک بوتونات» یکی از قدرتمندترین چهره‌های سینمای فرانسه، توسط پسرخوانده ۲۲ ساله‌اش متهم به تجاوز جنسی در آگوست ۲۰۲۰ در تعطیلات خود در یونان شده است و او نخستین بار در اکتبر ۲۰۲۰ پس از شکایت، تحت بازجویی قرار گرفته است. 
 

اتهامات مربوط به "تلاش به تجاوز جنسی" رد شده است و او در حال حاضر به دلیل آزار و اذیت جنسی به دادگاه می‌رود. رئیس مرکز ملی سینمای فرانسه که زیر نظر وزارت فرهنگ این کشور فعالیت می‌کند تمامی این اتهامات را رد کرده و وکیل او اشاره کرده که احتمالا از فرد شاکی شکایت خواهد شد. 

«بوتونات» در جولای ۲۰۱۹ پس از یک دوره طولانی فعالیت در زمینه سرمایه‌گذاری و تولید فیلم به عنوان رئیس به مرکز ملی سینمای فرانسه (CNC) انتخاب شد و در جولای گذشته برای یک دوره سه ساله مجدداً به این سمت منصوب شد که با اعتراض برخی نهادهای سینمای فرانسه از جمله اتحادیه کاگردانان این کشور رو به رو شد. 

با این وجود «ریما عبدالملک» وزیر فرهنگ فرانسه از «دومنیک بوتانات» حمایت کرده و در این باره به مطبوعات محلی گفته: «او تحت بازجویی است و محکوم نشده است. تصمیم گیری به عهده دادگاه خواهد بود. مرکز ملی سینمای فرانسه همواره پیشگام در مبارزه با خشونت جنسی بوده است و هیچ قانونی وجود ندارد که مستلزم کناره گیری یا استعفای یک کارمند دولتی تحت تحقیق باشد».«بوتونات» با وجود اتهامات وارده و انتقادهای صنعت سینمای فرانسه، در رویدادهای مهمی چون جشنواره فیلم ونیز و کن حضور یافته است. 


کد مطلب: 361462

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/361462/شوک-سینمای-فرانسه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir