به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۱:۱۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۰ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۳۶۱۴۶۵

۴ میلیون راس دام سبک مازاد داریم

۴ میلیون راس دام سبک مازاد داریم
گروه اقتصادی: مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور با اشاره به اینکه ۴ میلیون راس دام سبک مازاد در کشور داریم، گفت: هنوز هیچ دام زنده‌ای صادر نشده است.به گزارش ایسنا،افشین صدر دادرس آخرین وضعیت صادرات دام زنده را تشریح کرد و گفت: هنوز هیچ دامی از مرزها خارج نشده و حتی به قرنطینه هم نرفته است.
 
وی علت کندی روند صادرات دام را وجود ابهاماتی در شیوه نامه صادرات دام دانست و افزود : مصوبه امسال شورای قیمت گذاری  در خصوص صادرات دام مصوبه خوبی بود، اما شیوه نامه آن بسیار پیچیده و دارای ابهامات بسیاری است.مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور اضافه کرد: مراجع مختلف تصمیم گیری در این شیوه نامه باعث می شود رفت و برگشت ایجاد شود و فرآیند طولانی شود.

وی تصریح کرد: برای هر استانی سهمیه‌ای قرار دادند و به هر استانی عددی برای صادرات رسیده است و این باعث شده در خوزستان که تراکم و تقاضای خروج دام از استان بالا است با تقسیم سقف آن به تعداد متقاضیان، میزان سهمیه‌ای که به هر متقاضی می رسد بسیار کم باشد.این فعال صنعت دامپروری عنوان کرد: ظرفیتی که یک لندینگ کرافت برای خروج دام از کشور و رساندن آن به مقصد دارد حدود ۲۵۰۰ راس است اما سهمیه هر متقاضی مثلا حدود ۷۰۰ راس است و همین باعت شده که برای صادر کننده کار توجیه اقتصادی نداشته باشد، زیرا  باید کرایه ۲۵۰۰ راس را  بپردازد.

وی افزود:مسائل و مشکلات موجود را با وزیر جهاد کشاورزی مطرح کردیم و امیدواریم ترتیب اثر داده شود.
دادرس در پاسخ به این سوال که چه تعداد دام سبک مازاد در کشور وجود دارد؟ گفت: بر اساس نامه هایی که خردادماه از استان‌های مختلف جمع آوری شد در حال حاضر حدود ۴ میلیون راس دام سبک مازاد در کشور وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها