به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۰ ساعت ۲۰:۲۶
کد مطلب : ۳۶۱۵۱۷

حمله لباس‌شخصی‌ها به داخل دانشگاه شریف؛ حضور وزیر علوم در دانشگاه

گروه سیاسی: گزارش‌های منتشره از درون دانشگاه صنعتی شریف حاکیست عصر امروز تعداد زیادی از افراد لباس شخصی با ورود به محوطه دانشگاه، آسیب زیادی به اساتید و دانشجویان وارد کرده‌اند.
رسول جلیلی - رئیس دانشگاه صنعتی شریف
رسول جلیلی - رئیس دانشگاه صنعتی شریف
دیده بان ایران نوشت: شورای صنفی دانشجویان از حضور گسترده نیروهای لباس شخصی که مشخص نیست مرتبط با کدام ارگان هستند در اطراف دانشگاه و درب های ورود و خروج و پارکینگ دانشگاه خبر داد. در پی تجمع دانشجویان دانشگاه شریف، دانشگاه در محاصره نیروهای امنیتی قرار گرفته است و دانشجویان امکان خروج از دانشگاه را ندارند و هر آن احتمال بازداشت دانشجویان بیشتری وجود دارد. بنا به این خبر، درب انرژی دانشگاه در قرق نیروهای لباس‌شخصی مسلح است و چند ون در کنار آنها قرار گرفته است. تنی چند از اساتید دانشگاه در درب انرژی حضور یافتنه‌اند تا از دانشجویان در برابر بازداشت محافظت کنند. در خیابان قاسمی مشرف به دانشگاه نیز نیروهای امنیتی مستقر شده‌اند و بنا به نقل شاهدان، چند تن از دانشجویان در آن خیابان بازداشت شده‌اند. در ادامه چند تن از دانشجویان جهت خروج از دانشگاه وارد پارکینگ شدند اما بلافاصله چند نیروهای موتورسوار وارد پارکینگ شده و به دانشجویان تیر پلاستیکی شلیک کردند. جو سنگین امنیتی دانشگاه به گونه‌ایست که وزیر علوم و معاون دانشجویی دانشگاه در حال تدارک اتوبوس یا ون برای تامین امنیت و انتقال دانشجویان به خوابگاه‌های دانشجویی یا انتقال آنها به خیابان های اصلی  است.
با وجودی که در هنگام ورود مهاجمان به محوطه دانشگاه، حراست دانشجویان را به سمت پارکینگ، هدایت کرده‌ بودند اما یک دانشجوی شریف پیام داده است که «از هر دری پاتو بیرون بزاری پینت‌بال میخوری و سریع میریزن میبرنت، استاد و دانشجو و چادری‌ام براشون فرقی نداره، تو پارکینگ دانشگاه تیراندازی شده، داخل هم یه لحظه در بی صاحاب موند و لباس شخصی ریخته داخل. حداقل تا الان ۲۰ نفرو جلوی چشممون بردن.»
این در حالیست که خبرگزاری دانشجو (وابسته به بسیج دانشجویی) ظهر امروز نوشته بود: امروز اخبار متعددی از درگیری از دانشگاه صنعتی شریف مخابره شد. گفته می‌شود یکی از دلایل اعتراضات دانشجویان سخنان رییس دانشگاه درباره دانشجویان ناراضی باشد. اخبار از ادامه التهاب در دانشگاه حکایت می‌کند. رئیس دانشگاه صنعتی شریف با صدور بیانیه‌ای نسبت به سوء تفاهم ایجاد شده در خصوص اظهاراتش در تجمع اعتراضی دانشجویان واکنش نشان داد. متن این بیانیه به شرح زیر است:
باسمه تعالی
با عرض سلام خدمت همه دانشجویان عزیز و همکاران گرامی؛ این روزها، دانشگاه صنعتی شریف بیش از هرچیز نیاز به همدلی، گفتگو و زدودن کدورت‌ها و سوء تفاهم‌ها دارد. از این رو در تجمع شنبه نهم مهرماه ۱۴۰۱ حاضر شدم تا آنچه در دو هفته گذشته در جریان بوده و اقدامات دانشگاه برای حل چالش‌ها را با فرزندانم در میان بگذارم.
در بخشی از صحبت‌هایم در جمع دانشجویان، به حضور افراد غیر شریفی در شنبه دوم مهرماه در دانشگاه اشاره کردم که در سه دسته کلی می‌گنجیدند. اما ظاهراً درباره این بخش از صحبت بنده، ابهامات و سوء تفاهم‌هایی رخ داده که نیاز به شفافیت و تصریح روشن‌تری دارد.
آنچه محرز است حضور دانشجویان دانشگاه‌های دیگر از دو طیف کاملا متفاوت در شنبه گذشته است، دسته‌ی سوم هم مربوط به نیرو‌های حراستی و امنیتی است که اساساً دانشجو نبوده‌اند.
تصمیم و اقدام نیرو‌های غیر دانشجوی امنیتی خارج از دانشگاه به حضور در دانشگاه صنعتی شریف ارتباطی با مسئولین، تشکل‌ها، یا دانشجویان دانشگاه شریف ندارد و تصمیمی بیرونی توسط نهاد‌های مربوطه بوده است که در آن روز بر شریف تحمیل شده است. اگر از صحبت‌های امروز بنده برداشتی غیر از آنچه در این مرقومه از روی انصاف و شفافیت نگاشته‌ام صورت گرفته، جا دارد نگاشته اخیر مبنا قرار گیرد.
ضمناً همچنان به نظر می‌رسد موضوع نیاز به بررسی جدی و دقیق دارد تا با قاصران و مقصران احتمالی نیز برخورد بازدارنده صورت پذیرد.

 
برچسب ها: دانشگاه شریف

۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ۱۱:۱۲
ای کاش رسانه های خارجی می مردند هرچه می گویند علیه اعتراضات استفاده می شودکارینکنید بنفع دشمن مسله بیحجابی را ول کنید گرانی مشکله همه است با حرف بیخود خورا محکوم نکنید (399307)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها