به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۱ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۳۶۱۵۲۳

عادت‌های رایجی که پوست را نابود می‌کند

عادت‌های رایجی که پوست را نابود می‌کند
گروه علمی:پوست نقش مهمی را در زیبایی ما ایفا میکند و سلامت آن یکی از ضروری ترین نکات است که باید به آن توجه کرد و برخی عادات صبحگاهی اثرات زیادی بر آن دارند.گاهی علاوه بر توجهات زیاد به پوست مثل استفاده از روتین‌های مناسب برای مراقبت از آن، ممکن است به دلیل اشتباهاتی که اصولا ناآگاهانه مرتکب می‌شوید، پوست شما از شادابی و سلامتی کامل برخوردار نباشد. ما تصمیم گرفتیم عمیق تر به این موضوع ورود کنیم و برخی از عادت‌های نادرست را که ممکن است پوست شما را خراب کنند جمع آوری کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

شما هر روز برای صبحانه جودوسر می‌خورید
خوردن یک کاسه بلغور جودوسر برای صبحانه یک ایده خوشمزه و سالم برای شروع روز شماست. اما اگر هر روز به خوردن آن مداومت کنید، ممکن است ناخواسته به بدن و پوست خود آسیب وارد کنید. هنگامی که بیشتر اوقات بلغورجودوسر می‌خورید، بدن خود را از سایر مواد مغذی ضروری محروم می‌کنید، که به تدریج ممکن است منجر به سوء تغذیه و خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شما شود.
 
دوش صبحگاهی طولانی می‌گیرید
دوش گرفتن طولانی مدت با بخار آب یک راه عالی برای سرحال شدن در صبح است، به خصوص زمانی که هوا سرد است. اما عادت انجام روزانه آن می‌تواند به سلامت پوست شما آسیب بزند.آب داغ به لایه محافظ پوست که رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کند، آسیب می‌رساند و باعث تسریع روند پیری می‌شود. و اگر صبح صورت خود را زیر دوش می‌شویید، ممکن است به مویرگ‌های صورت خود آسیب بزنید زیرا آب داغ باعث گشاد شدن آن ها می‌شود.

هر روز اول صبح قهوه می‌نوشید
بسیاری از مردم نمی توانند صبح خود را بدون یک فنجان قهوه داغ تصور کنند. قهوه علاوه بر خوشمزه بودن، حتی می‌تواند برای پوست شما مفید باشد. اما اگر آن را هر روز قبل از صرف صبحانه بنوشید، ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد به پوستتان آسیب برساند.قهوه یک ادرارآور قوی است، به این معنی که ممکن است باعث کم آبی بدن شما شود. این کم آبی خروج سموم بدن را از طریق پوست دشوارتر می‌کند و پوست را بیشتر در معرض چین و چروک‌های زودرس قرار می‌دهد.
 
ضد آفتاب را جدی نمی‌گیرید
کرم ضد آفتاب هنگام بیرون رفتن در تابستان به محافظت از پوست شما کمک می‌کند، اما استفاده از آن حتی اگر تمام روز را در خانه بگذرانید می‌تواند از پیری پوست جلوگیری کند.اگرچه شیشه‌های مورد استفاده در اتومبیل ها، خانه ها و پنجره‌های اداری از ورود بیشتر اشعه‌های UVB جلوگیری می‌کند، اما نمی تواند از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر UVA محافظت کند. بنابراین، حتی اگر تمام روز را در دفتر کار می‌کنید و یا زمان زیادی را در خارج از منزل نمی گذرانید، ولی باز هم بهتر است از کرم ضدآفتاب استفاده کنید تا به پوستتان برای بیشتر جوان تر ماندن کمک کند.

روتین پوستی یکسان دارید
استفاده از محصولات مراقبتی یکسان در همه فصول به هیچ وجه به پوست شما کمک نمی کند. متخصصان پوست توصیه می‌کنند که بهتر است برای داشتن پوستی سالم و شاداب، روال مراقبت از پوست خود را با تغییر فصول تغییر دهید و با سردتر شدن هوا از پاک کننده‌های ملایم تر به جای پاک کننده‌های لایه بردار بسیار قوی استفاده کنید.

از محصولات نامناسب شستشوی صورت استفاده می‌کنید
آیا تا به حال متوجه شده اید که وقتی از خواب بیدار می‌شوید صورتتان چرب به نظر می‌رسد، در واقع یک توضیح علمی برای آن وجود دارد؛ بدن شما در طول شب آب از دست می‌دهد و به عنوان راهی برای جلوگیری از کم آبی بدن، شروع به تولید سموم بیشتری می‌کند و باعث می‌شود با صورت چرب از خواب بیدار شوید.حال اگر نمی توانید این چربی را تحمل کنید و می‌خواهید صورتتان مات به نظر برسد، از پاک کننده هایی با فرمول‌های خشن استفاده نکنید. بهتر است صورت خود را با آب ولرم وبا یک پاک کننده ملایم بشویید و قبل از خشک شدن از مرطوب کننده استفاده کنید.
 
 
 
برچسب ها: سلامتی پوست
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها