به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۱ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۳۶۱۶۱۳

اضطراب بارداری منجر به زایمان زودرس می‌شود

اضطراب بارداری منجر به زایمان زودرس می‌شود
گروه علمی:اضطراب بیش از حد برای هیچ کس خوب نیست، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که این اضطراب به ویژه برای زنان باردار خطرناک است، زیرا می تواند احتمال زود به دنیا آمدن فرزندشان را افزایش دهد.با توجه به این یافته، محققان توصیه می‌کنند که پزشکان از نظر اضطراب زنان باردار را در سه ماهه اول و سوم بارداری غربالگری کنند.
 
دکتر «کریستین دانکل شتر»، نویسنده اصلی این مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «اضطراب در مورد بارداری یک وضعیت روانی اجتماعی قوی است که ممکن است بر نتایج زایمان تأثیر بگذارد. این روزها، علائم افسردگی در بسیاری از مراکز کلینیک در سراسر جهان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا از عوارض افسردگی پس از زایمان برای مادران و کودکان جلوگیری شود. مطالعات نشان می‌دهد که ما باید اضطراب را در زنان باردار نیز ارزیابی کنیم.»

محققان قبلاً دریافته بودند که از هر چهار زن باردار یک نفر علائم اضطراب بالایی دارد و این اضطراب می‌تواند یک عامل خطر برای زایمان زودرس باشد. دانشمندان همچنین اضطراب را در زمان‌های مختلف بارداری اندازه‌گیری کرده‌اند که مشخص شده است سه ماهه دوم رایج‌ترین زمانی است که زنان بیشترین اضطراب را تجربه می‌کنند.محققان برای بررسی این اثرات متفاوت زمان‌بندی و نوع اضطراب، داده‌های ۱۹۶ زن باردار را مورد بررسی قرار دادند.

در طول سه ماهه اول و سوم بارداری، محققان زنان را از لحاظ مقیاس‌های مختلف اضطراب بررسی کردند.محققان دریافتند اضطراب در سه ماهه سوم بارداری به شدت با زودتر به دنیا آمدن نوزادان مرتبط است، اما اضطراب عمومی در سه ماهه اول نیز خطر زایمان زودتر از حد انتظار را افزایش می‌دهد.به گفته محققان، یافته‌ها نشان می‌دهد که برای پزشکان ضروری است که زنان را از نظر اضطراب عمومی در اوایل بارداری غربالگری کنند، درست مانند افسردگی، و زنانی که امتیاز بالایی در این زمینه دارند باید در طول بارداری تحت نظر باشند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها