به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۱ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۳۶۱۶۱۵

بررسی ارتباط بین واکسن‌ها و آسم در کودکان

بررسی ارتباط بین واکسن‌ها و آسم در کودکان
گروه علمی:آلومینیوم موجود در واکسن‌های دوران کودکی مدت‌ها دلیل گمانه‌زنی‌ها در مورد ارتباط احتمالی با آلرژی و آسم بوده است، اما مطالعه جدیدی که برای تعیین این موضوع طراحی شده است به نتیجه قطعی نرسید. دکتر «متیو دیلی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو، گفت: «مزایای نجات جان کودکان با این واکسن‌ها همچنان از خطر ابتلاء به آسم بیشتر است، حتی اگر محققان بعداً این ارتباط را تأیید کنند.»برخی از کارشناسان بهداشت ابراز نگرانی کردند که این تحقیق ممکن است بی مورد والدین را بترساند.
 
برای بررسی این موضوع، تیم تحقیق حدود ۳۲۷۰۰۰ کودک آمریکایی که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ متولد شده بودند را مورد بررسی قرار داد. محققان بررسی کردند که آیا کودکان قبل از سن ۲ سالگی واکسن‌هایی حاوی آلومینیوم دریافت کرده‌اند و آیا در سنین ۲ تا ۵ سالگی به آسم مبتلا شده‌اند یا خیر.محققان دریافتند کودکانی که تمام یا اکثر واکسن‌های توصیه شده را دریافت کرده اند، حداقل ۳۶ درصد بیشتر از کودکانی که واکسن‌های کمتری دریافت کرده اند، در معرض خطر ابتلاء به آسم دائمی هستند.

در این مطالعه همچنین بررسی شد که آیا کودکان مبتلا به اگزما، نسبت به واکسن‌های حاوی آلومینیوم حساس‌تر هستند یا خیر. حدود ۱۴۰۰۰ نفر از کودکان شرکت کننده در این مطالعه دچار این عارضه بودند.محققان نشانه‌هایی از حساسیت بیشتر به آسم را در کودکان مبتلا به اگزما پیدا کردند. به ازای هر میلی گرم آلومینیوم دریافتی از طریق واکسن، خطر ابتلاء به آسم دائمی برای کودکان بدون اگزما ۱۹ درصد افزایش می‌یابد، اما در افراد مبتلا به این بیماری پوستی ۲۶ درصد افزایش می‌یابد.

آلومینیوم موجود در واکسن‌ها باعث ایجاد حفاظت ایمنی قوی‌تری می‌شود و مدت هاست که ایمن در نظر گرفته شده است. طبق گزارشات، از دهه ۱۹۳۰ در برخی از واکسن‌ها از آلومینیوم استفاده شده است.کارشناسان در مورد ارزش و آسیب یافته‌ها اختلاف نظر دارند.دیلی گفت: «اگر نتایج بعداً تأیید شود، می‌تواند منجر به طراحی مجدد واکسن‌ها شود.»
برچسب ها: آسم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها