به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۱ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۳۶۱۶۲۴

بارورسازی موفق ابرها در چین با پهپادهای بزرگ

بارورسازی موفق ابرها در چین با پهپادهای بزرگ
گروه علمی:بر اساس گزارش شرکت صنعت هوانوردی چین، یک پهپاد بزرگ غیرنظامی اخیرا عملیات بارورسازی ابرها را در فلات چینگهای و منطقه تبت انجام داده است.شرکت صنعت هوانوردی چین، یک پهپاد بزرگ غیرنظامی اخیرا عملیات بارورسازی ابرها را در فلات چینگهای و منطقه تبت انجام داده است.

شرکت مذکور تصریح کرده که پهپاد Wing Loong-2H ابرهای بارشی را شناسایی کرده و با موفقیت وظیفه بارش مصنوعی و افزایش بارش برف را بر فراز محدوده از پیش مشخص شده انجام داده است.این عملیات با همکاری مشترک مرکز اصلاح آب و هوای اداره هواشناسی چین (CMA)، مرکز رصد هواشناسی ، شرکت صنعت هوانوردی چین و چند مجموعه دیگر انجام شده است.

این پهپاد بزرگ مجهز به دستگاه کاتالیزور برای افزایش بارش بوده و دستگاه تشخیص بارش ابر را برای مشاهده و ارائه داده‌هایی برای مطالعه در مورد ویژگی‌ها و ساختار ابرهای بارشی در فلات چینگهای و تبت و ذخیره اثرات افزایش بارش به همراه داشته است.این مطالعه به تسهیل تحقیقات در مورد روند بارش ابرها در فلات چینگهای و تبت و ارتقای فناوری‌های مرتبط کمک می‌کند. این عملیات حدود پنج ساعت به طول انجامید و تخمین زده می‌شود روند افزایش بارش تا 15000 کیلومتر مربع را تحت تأثیر قرار دهد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها