به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۳۶۱۷۳۸
رئیسی: امکان حل مشکلات با اعتماد به نفس در داخل وجود دارد

راهبرد جمهوری اسلامی وحدت و انسجام اسلامی است

راهبرد جمهوری اسلامی وحدت و انسجام اسلامی است
گروه سیاسی: رئیس‌جمهور با اشاره به حوادث اخیر گفت: حضور میلیونی مردم در خیابان و اعلام موضع و حضور آنان در صحنه دشمن را ناکام گذاشت.
سید ابراهیم رئیسی،در جلسه دفاع از صلاحیت محمد هادی زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن مجلس شورای اسلامی در ابتدا با اشاره به حوادثی که در کشور اتفاق افتاده اظهار کرد: باید نسبت به حضور مردم بابصیرت، زمان‌شناس و دشمن‌شناسی که حقیقتا جلوه دیگری از زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی خود را نشان دادند و دشمن را در این فتنه ناکام گذاشتند شاکر درگاه خداوند متعال باشیم.
وی افزود: شکرگزار خداوندیم که هدایت‌های امام و رهبری معظم انقلاب مورد توجه مردم است. حضور  میلیونی مردم در خیابان و اعلام موضع و حضور آنان در صحنه دشمن را ناکام گذاشت.
رئیسی همچنین با یادآوری هدایت‌های حکیمانه رهبر انقلاب در روز گذشته، خاطرنشان کرد: تحلیل جامع ایشان نسبت به حوادث اخیر و دلیل این فتنه‌ها نسبت به کشور و انقلاب برای همه انسان‌های فهیم و صاحب بصیرت، قابل درک و استفاده بود و ایشان تحلیلی نسبت به شرایط فرمودند که چرا دشمنان و آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت، کشور و انقلاب ما توطئه و این بلواها را به پا می‌کنند.
وی ادامه داد: رهبری علت را فرمودند که به این دلیل که کشور در حال پیشرفت است و دشمن نمی‌خواهد کشور پیشرفت داشته باشد چنین اتفاقاتی را رقم می‌زنند. دلیل خشم دشمن از کشور و ملت ایران این است که با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها، کشور مسیر پیشرفت را طی می‌کند.
رئیس قوه مجریه اضافه کرد: البته ما به صورت عادلانه و عزتمندانه برای رفع تحریم‌ها هم تلاش می‌کنیم اما همزمان برای خنثی کردن تحریم هم تلاش می‌شود. امروز دشمن رسما می‌گوید که فشارهای حداکثری مفتضحانه شکست خورده و تحریم‌ها بر ملت ایران کارساز نبوده است.
رییس‌جمهور ادامه داد: دشمن می‌بیند که ۶ شرکت ایرانی موفق به تولید واکسن کرونا شده است و امروز صادر کننده آن هستیم. دشمن می‌خواهد همه زندگی و آب خوردن‌مان به برجام و قرارداد و تحریم‌ها گره بخورد اما مردم عزیز خوزستان ظرف ۳ تا ۴ ماه مشکل آب شرب را حل کردند. آب در کردستان و سنندج طی طرحی که مردم سال‌ها چشم‌ انتظار بودند به زودی راه‌اندازی می‌شود. با وجود کمبود نزولات جوی می‌شود مشکلات آب را حل کرد. قطعی برق که در گذشته مردم را رنج می‌داد امروز  نیروگاه‌ها با ۳۵ هزار مگاوات و با ۶ هزار مگاوات برق جدید در حال فعالیت است. برق در حوزه صنایع یا قطعی نداشتیم یا با برنامه‌ریزی انجام شد.
وی گفت: وضعیت کشاورزی در آغاز کار دولت منفی  ۵.۸ درصد بود و امروز با منفی هشت دهم درصد کاهش یافته است یعنی وضعیت کشاورزی رو به مثبت شدن است. رشد وضعیت صنایع امروز به ۵ درصد رسیده است. ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات به ۶.۲ درصد رسیده است. در حوزه کشاورزی، صنایع و تولید مشکل داریم اما اراده بخش‌های مختلف و همکاری دولت و مجلس را می‌بینند که در حال باز شدن گره‌ها شده است.
رییس‌جمهور ادامه داد: وضعیت حقوق و پرداخت و یارانه‌ها در دولت ما حتی با یک روز تاخیر روبرو نبوده است. دغدغه بازنشستگان در همکاری دولت و مجلس حل شد. نظر کارشناسان اقتصادی این بود که وضعیت دو نرخی دلار باید حل شود. اگر چه دو ماه وضعیت تورمی در پرداخت یارانه‌ها ایجاد شد اما اصلاح اقتصادی با همکاری دولت و مجلس اتفاق افتاد و البته با تحمل و همراهی مردم انجام شد. در مقدمه اصلاحات اقتصادی هستیم.
رئیسی تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده شرکتهای بزرگ اقتصادی در جهت پروژه‌های بزرگ مثل توسعه میادین نفتی و گازی کشور هم در بانک‌ها و هم در شرکت‌های بزرگ در حال انجام است تا نقدینگی آنها به سمت تولید سرمایه‌گذاری شود. عضویت در سازمان شانگهای ما را به زیربناهای اقتصاد آسیایی متصل کرده است. روابط تجاری برخی کشورهای اطراف به ۵ تا ۶ برابر افزایش یافت. دشمن نتوانست ما را منزوی کند. کارهای اقتصادی و تجاری و تولیدمان توسعه یافت. به همین دلیل دنبال توطئه، فتنه و بلوا افتاده است. آنچه رهبری بیان کردند در دستور کار ماست.
رییس‌جمهور تاکید کرد: وحدت و انسجام ملی را مهم می‌دانم. این دو ضرورت اجتناب‌ناپذیر و مایه ناامیدی دشمن است. فضای کار و تلاش هم دشمن را ناامید می‌کند. راهبرد جمهوری اسلامی وحدت و انسجام اسلامی است. شناخت فتنه‌های دشمن ضروری است. البته ملت عزیزمان خوب این مسئله را درک کرده است و زبان‌شناسانه در میدان حضور پیدا می‌کنند.
رییس‌ دولت سیزدهم بر همکاری دولت و مجلس تاکید کرد و گفت: برنامه توسعه هفتم به زودی به مجلس ارائه می‌شود. بودجه ۱۴۰۲ نیز در چارچوب زمان قانونی تقدیم مجلس می‌شود. به مردم عرض می‌کنم مجلس و دولت به این ضرورت اجتناب‌ناپذیر واقف هستند که همکاری همه قوا و نهادها و بخش‌های کشور می‌تواند شما را امیدوار و دشمن را ناامید کند.
رییس‌جمهور ادامه داد: مصمم هستیم متن کارمان، خدمت‌گزاری به مردم و گره‌گشایی از کار مردم و رسیدگی به همه مناطق کشور باشد و به هیچ وجه گرفتار حاشیه‌ها نشویم.
رئیس دولت سیزدهم در دفاع از وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: این وزارتخانه از وزارتخانه‌های مهم به حساب می‌آید البته همه وزراتخانه‌ها مهم هستند اما این وزارتخانه در جهت تحقق شعار دولت که عدالت اجتماعی است بسیار نقش آفرین است و می‌تواند به اقشار مختلف اجتماعی کمک کند. کار، تعاون و تامین اجتماعی سه موضوعی هستند که مستقیما با مردم کار دارند و این وزارتخانه در آن نقش ایفا می‌کند.
وی ادامه داد: درست است که واحدهای اقتصادی مثل شستا در زیرمجموعه این وزارتخانه است اما اساس کار این است که بازنشستگان، کارگران و اقشار مختلف مردم از سوی این وزارتخانه بتوانند از عدالت بهره‌مند شوند. در دوره گذشته تلاش شد که مساله کار و اشتغال دنبال شود همچنین نسبت به موضوع تعاونی‌ها و میدان دادن به تعاونی‌هایی که در قانون اساسی آمده است و درباره تامین اجتماعی گام‌های خوبی برداشته شد و آسیب‌ها درباره صندوق‌های بازنشستگی شناسایی شد.
رئیسی با تشکر از مدیران این وزارتخانه بیان کرد: باید از آقای دکتر عبدالملکی هم به خاطر مدتی که در وزارتخانه حضور داشتند تقدیر کنم اما این وزارتخانه کارهای زیادی دارد که در این دوره باید با توجه به تجربیات گذشته این کارها به سرانجام برسد.
رییس جمهور درباره محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: من آقای دکتر زاهدی‌وفا را با شناختی که نسبت به شخصیت ایشان و بررسی‌هایی که نسبت به عملکردشان داشته‌ام انتخاب و معرفی کرده‌ام. ایشان هم دانش و هم تجربه که دو شرط مهم در انتخاب و معرفی است را دارند. آقای زاهدی‌وفا بحمدالله دانش خوبی به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی دارد و از صاحبنظران این حوزه در کشور است و بسیاری از محافل اقتصادی صاحبنظری ایشان را قبول دارند. ضمن این‌که در سمت‌های پیشینی که حضور داشته موثر بوده از جمله تجربه‌ای که به عنوان معاون در وزارت اقتصاد داشته است. طرح هدفمندی یارانه‌ها و بعد از آن پیوست عدالت در این طرح از کارهایی است که ایشان دنبال کرده و ابتکارات و طرح‌هایی در این زمینه داشته است.
وی در ادامه یادآور شد: آقای زاهدی‌وفا در دوره‌ای هم با معاونت اقتصادی معاون اول رئیس جمهور همکاری داشته است ضمن این‌که در سال ۱۳۹۰ و با دستور رهبر انقلاب با مجموعه الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت به ویژه در حوزه اقتصادی به خوبی همکاری داشته است. ایشان مدتی هم به عنوان سرپرست در وزارتخانه حضور داشته که تعاملش را در درون و بیرون وزارتخانه دیده‌ایم.
رییس جمهور همچنین عنوان کرد: دوستان مجلسی به من گفتند که کاش آقای زاهدی‌وفا در این مدت با مجلس شورای اسلامی تماس می‌گرفت که من گفتم چون مشخص نبود که ایشان به عنوان وزیر پیشنهاد شود می‌خواسته زمینه‌سازی نکند که این خودش یک حسن است که ایشان می‌خواسته خود را به مجلس عرضه نکند وگرنه کارش به عنوان بی‌اعتنایی به نمایندگان محترم و کمیسیون‌ها نبوده است بلکه خواسته ارتباطش سازمانی باشد و البته ارتباط با مجموعه مجلس حتما می‌تواند برایش خوب باشد.
رئیسی درباره دیگر شروط معرفی زاهدی‌وفا اظهار کرد: بنده برای انتخاب همکارانم شروطی دارم که استثنا هم ندارد. یکی از آنها روحیه مبارزه با فساد و همچنین روحیه اجرای عدالت، عدالت‌خواهی و حق‌خواهی، روحیه تحول‌خواهی هم بسیار مهم است ضمن این‌که به همه همکارانم اعلام کرده‌ام که پاک‌دستی برایم مهم است پاک‌دستی آقای زاهدی وفا برای من مهم بوده چرا که ایشان زندگی پاک و ارتباطات سالمی دارد و مبارزه با هرگونه ارتباطات ناسالم از شرط‌های اصلی همکارانم است.
وی در ادامه تاکید کرد: ممکن است در میانه کار ببینیم مسئولی در شهری رابطه ناسالمی داشته که به محض اطلاع بلافاصله برکنار شده است و البته این اعلام برکناری با اقدامی که علیه آن مسئول صورت می‌گیرد متفاوت است. درباره آقای زاهدی‌وفا علاوه بر سه کمیسیون آموزش، اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که گزارش خود را ارائه دادند من با رئیس اصل کمیسیون 90 هم صحبت کردم که ایشان فرمودند ما وقتی سلوک شخصی آقای زاهدی‌وفا را بررسی کردیم ایشان را انسانی پاک و پاک دست یافتیم.
رئیس جمهور همچنین درباره تعامل میان وزارتخانه و مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما در این وزارتخانه تعامل و همکاری با مجلس، سایر دستگاه‌ها و با مردم را بسیار مهم می‌دانیم. در همین مدت مساله بازنشستگان رفت و برگشتی بین مجلس و دولت داشت که آقای زاهدی‌وفا ظرف همین مدت سرپرستی این موضوع را حل کرد. در مجموع آنچه به عنوان شاخص برای معرفی وزیر مدنظر بوده درباره ایشان احراز شده است. البته ممکن است افراد مختلفی را به من معرفی کنند که من هم نظرات را می‌شنوم ولی در نهایت تصمیم را خودم می‌گیرم و اگر برای من محرز نباشد معرفی نمی‌کنم.
رئیسی با بیان این‌که امیدواریم خداوند توفیق دهد وظایف‌مان را به خوبی بشناسیم و به خوبی عمل کنیم، عنوان کرد: ما باید افزایش سرمایه اجتماعی در نظام را جدی بگیریم دشمن به دنبال ناامید کردن مردم، القاء یاس و بزرگ کردن ضعف‌ها و کاستی‌هاست. البته ما منکر ضعف‌ها نیستیم اما آنچه که همه باید به تبعیت مقتدای حکیم‌مان انجام دهیم این است که مشکلات مردم را بکاهیم و زندگی را بر مردم سهل کنیم.
وی در ادامه یادآور شد: اراده و تلاش شبانه روزی دولت، مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضایی، نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌ها به تبعیت از مقام معظم رهبری است که صدا و فریاد ایشان فریاد ملت بزرگ ایران است. این است که با شعار «ما می‌توانیم» برای حل مشکلات اقدام کنیم. ما با تمام وجود معتقدیم که امکان حل مشکلات با اعتماد به نفس در داخل کشور وجود دارد و علی‌رغم خواست دشمن دلهایمان به هم نزدیک است و با همکاری یکدیگر ان‌شاءالله مردم را روز به روز امیدوارتر و دشمن را مایوس‌تر خواهیم کرد.
وی در پایان اظهار کرد: پاسداری خون شهیدان و شهید سلیمانی ایجاب می‌کند که با کنار گذاشتن نگاه شخصی و با وحدت با یکدیگر برای رفع مشکل سفره مردم، معیشت و بیکاری تلاش کنیم و با همکاری یکدیگر مردم را روز به روز به مجلس شورای اسلامی، دولت و نظام امیدوارتر خواهیم کرد. من از توجه همه نمایندگان محترم مجلس، هیات رئیسه و کمیسیون‌هایی که در این موضوع همکاری کردند تشکر می‌کنم.

۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ۱۷:۱۱
انسجام ملی ! (398856)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۷/۱۳ ۰۹:۱۹
مشکلات کشور حل شدنی است ولی نه با شما و تیم کوتولت. مشکلات کشور با به زسمیت شناختن کاوخ مدنی ها حل می شود و نه چهارتا سپاهی و نظامی بیسواد. (398967)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها