به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۳۶۱۷۴۶

فواید شگفت‌انگیز این میوه برای بهبود بینایی

فواید شگفت‌انگیز این میوه برای بهبود بینایی
گروه علمی: مصرف خرمالو ایمنی بیشتر در بدن ایجاد کرده و از بروز برخی بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.خرمالو میوه ملی ژاپن بوده و منبع خوبی از پتاسیم، فسفر و ویتامین C است.در ادامه به نقل از "مدیکال نیوز تودی" به برخی دیگر از فواید مصرف این میوه برای سلامتی خواهیم پرداخت.

* ارزش غذایی بالا
خرمالو سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی است. خرمالو همچنین منبع خوبی از فیبر، فسفر، کلسیم، ویتامین C و ویتامین A است.

* کمک به بینایی
این میوه دارای سطح بالایی از ویتامین A است. مصرف ویتامین A با پشتیبانی از عملکردهایی که بینایی طبیعی را امکان‌پذیر می کنند، برای سلامت چشم مفید است. ویتامین A همچنین به افراد کمک می کند تا در تاریکی بهتر ببینند (بهبود دید شبانه) و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند.

* خواص آنتی اکسیدانی
خرمالو همچنین دارای فعالیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی بوده و از این نظر با توت فرنگی و زغال اخته قابل مقایسه است. آنتی اکسیدان ها با استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. استرس اکسیداتیو می‌تواند نقش زیادی در ایجاد مشکلات سلامتی و بیماری‌ها مانند سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و ... داشته باشد. خوردن غذاهای حاوی غلظت آنتی اکسیدان بالا می تواند به مقابله با تاثیر منفی رادیکال های آزاد کمک کند.

* خواص ضد التهابی
خرمالو دارای خواص ضد التهابی است. مطالعه ای روی موش ها نشان داد که خواص آنتی اکسیدانی خرمالو احتمالا التهاب و همچنین آسیب بافتی را نیز کاهش می دهد. ویتامین C موجود در خرمالو به ایجاد اثر ضد التهابی کمک می کند.

* منبع خوبی از فیبر
خرمالو سرشار از فیبر خوراکی است و مصرف فیبر خوراکی می تواند به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) در بدن کمک کند.
برچسب ها: خرمالو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها