به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۱ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب : ۳۶۱۷۵

سرما،بارش باران و وزش باد شدید در تهران

گروه جامعه: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از بارش باران و وزش باد شدید در پایتخت خبر داد.
سرما،بارش باران و وزش باد شدید در تهران
مهندس احد وظیفه با اشاره به این که بررسی و تحلیل نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از روز جمعه در شمال غرب، بخش‌های از جنوب و شرق کشور بارش های پراکنده خواهیم داشت، اظهار کرد: از اوایل شب در سواحل دریای خزر، دامنه‌های شمالی البرز ابرناکی ، بارش باران ، کاهش دما و در مناطق مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به این که روز شنبه با عمیق شدن تراز میانی جو علاوه بر سواحل دریای خزر و دامنه‌های شمالی و شرقی البرز، شمال شرق و برخی مناطق مرکزی ، شرق و جنوب کشور، نیز بارندگی خواهیم داشت، گفت: این سامانه از اواخر روز یکشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: شدت بارش‌ها در روز شنبه در شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق کشور و برخی نقاط استان کرمان خواهد بود که در مناطق شمال شرق و دامنه‌های شرقی البرز از اواخر وقت شنبه و طی روز یکشنبه بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، افت دما روز شنبه و در سواحل دریای خزر در روزهای شنبه و یکشنبه در شمال شرق کشور قابل توجه بوده و در دریای خزر در روزهای جمعه و شنبه مواج خواهد بود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: با عبور این سامانه در روزهای شنبه و یکشنبه وزش باد نسبتا شدید در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور خواهد بود.

وی به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس در روز شنبه آسمان استان تهران نیمه‌ابری در شهرهای شرقی بارش پراکنده، در ارتفاعات بارش برف و در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که حداقل و حداکثر دما در این روز با 4 درجه کاهش به 6 و 16 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز یکشنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری گاهی با وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 5 و 13 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در مورد سردترین و گرم‌ترین استان‌های کشور در روز دوم فروردین اظهار کرد: استان‌های اردبیل و چهارمحال و بختیاری با حداقل دمای 5 درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و استان‌ هرمزگان با حداکثر دمای 28 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

به گفته وی در روز شنبه استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گلستان، لرستان ، همدان و مرکزی، 14 استانی هستند که حداقل دمایشان صفر یا زیر صفر خواهد بود.
مرجع : ايسنا