به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۳۶۱۷۶۸

معترضان اغتشاش‌گرند یا .....؟

معترضان اغتشاش‌گرند یا .....؟
گروه سیاسی:روزنامه همدلی در گزارشی از مواضعی که برخی از اصولگرایان از جمله حسین شریعتمداری و حسن عباسی و همچنین برخی روزنامه‌های اصولگرا می‌گیرند انتقاد کرد.
این روزنامه با طرح این سوال که «آیا اغتشاشگران تنها کسانی هستند که در خیابان ظاهر می‌شوند یا کسانی که قلم‌ها و تریبون‌هایی در اختیار دارند، نیز از جمله کسانی هستند که نهادهای انتظامی و امنیتی آنها را «اغتشاش‌گر» می‌خواند؟» نوشته: حسین شریعتمداری از تحلیل‌گران مشروح اصولگرایی که همراه در روزنامه کیهان مسیر خاص خود را دنبال کرده در این ماجرا نیز با ادبیات خودش وارد میدان شده است. او در در یادداشتی که در روزنامه کیهان خواستار برخورد با «جنایت» کسانی شد که از «سفره گشاد کشور چریده‌اند».
روزنامه جوان نیز که معمولا همراه شریعتمداری است او را در این ماجرا تنها نگذاشته و در شماره روز شنبه خود آورده: «تحلیل جمعیتی تجمعات اخیر نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد بازداشت شدگان نوجوان تجمعات اخیر به صورت دوست دختر - دوست پسری در اغتشاشات حاضر شده بودند. رصد دستگاه‌های امنیتی و همچنین بررسی‌های میدانی نیرو‌های انتظامی و... نشان می‌دهد درصد بالایی از حاضران در تجمعات اخیر در کشور در سنین نوجوانی و ابتدای جوانی قرار داشتند.»این روزنامه تلاش دارد که همه را اغتشاشگر بخواند. برخی از کارشناسان می گویند این نوع ادبیات مواجهه با مردم تنها آنان را خشن‌تر و عصبانی‌تر می‌کند.
در میان این افراد شاید شدیدترین مواضع را «حسن عباسی» که به تئوریسین و سخنران محافل اصول‌گرا معروف شده، اتخاذ کرده است. این چهره جنجالی که همواره در سخنان هیجانی خود شدیدترین تعابیر و اصطلاحات منجر به هتاکی را نسبت به مخالفان خود به کار می‌برد، در روزهای اخیر نیز با به کار بردن برخی تعابیر درباره ورزشکاران وحتی خانواده‌هایشان نسبت به کسانی از این گروه که در روزهای گذشته به به اظهار نظر پرداخته بودند، موضع‌گیری کرد.

 
برچسب ها: اعتراضات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها